probleem z18xe distibutie

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren probleem z18xe distibutie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259876

    hallo
    ik heb een grote probleem, ik heb mijn waterpomp vervangen en alles is goed gegaan,
    tot ik de motor starte ik was vergeten de krukas poeli vast te zetten.
    die is er afgeschoten en alles was ineens uit.(hij liep stationair).
    zijn de kleppen nu stuk? hij start slecht en blijft niet aan.
    tikt niet zo als op youtube van auto’s die kapotte kleppen hebben.
    kan ik de timing verkeert hebben? ik heb de streepjes van de nokkenassen naar elkaar toe,
    en de krukas poeli naar beneden en een stukje naar rechts dan, waar de uitsparing in de kap zit.
    ik heb ook toen de auto niet goed was de krukas poeli 360 graden gedraaid ,omdat het 2 keer beneden draaid tegenover 1 keer van de nokkenassen.
    ook geen succes . (natuurlijk alle keren voor het starten met de hand rondgedraaid of er niks geraakt word.

    #18165980

    Dus de riem is er ook afgelopen? Dan ga er maar vanuit dat je minstens 4 kromme kleppen hebt. Blijft hij niet of slecht lopen starten zijn er zeker krom en heb je dus geen of te weinig compressie. Word koprevisie minimaal.

    #18165981

    de riem is er niet afgelopen maar de onderste poeli ,
    die is gaan verschuifen toen die een stukje naar voren is gegaan.

    maar wel kapot dus .
    je hoeft dus niet veel geluid te horen (heel erg tikkend)als ze krom zijn ?

    #18165982

    Simpel samengevat; de krukaspoelie is niet meer direct verbonden met de krukas? En dus is de timing er compleet naast?

    Wat je zou kunnen doen, is de kop eraf trekken en zelf een inspectie doen op de kleppen. Mocht je heel veel geluk hebben, dan kan je de kleppen vervangen die geraakt zijn en je kan weer verder. Een volgende stap zou zijn dat de klepzittingen beschadigd zijn. Deze zijn meestal nog voor een redelijke prijs te herstellen of te vervangen. En mocht het helemaal mis zijn gegaan, dan zijn je klepgeleiders beschadigd, en dit kan bij de verkeerde revisieboer een aardige bak met geld zijn.

    Testen in hoeverre de kleppen niet meer afdichten; kop ondersteboven leggen (kleppen boven) en een laagje water bovenop gieten zodat de verbrandingskamer gevuld is. Als de kamer binnen no-time leeg gelopen is, weet je dat er in die ruimte een beschadiging zit.

    #18165983

    Ik werk persoonlijk nooit met water op de kleppen en in de motorblokken.

    Pak gewoon remmenreiniger als je het zelf wilt controleren. Maar doe eerst eens een compressie test.

    Voordat je alles gaat losschroeven.
    Ga er maar vanuit dat er wel een en ander krom is.

    Is zo gebeurd met een 16v.
    Kleppen rn klep geleiders vervangen kost altijd wel een beetje geld.

    Mocht je in de buurt van hengelo (ov) komen raadt ik je aan om contact op te nemen met OMR. Overijsselse Motoren Revisie.

    Nette prijzen, zullen je niet oplichten en weten wat ze doen.

    #18165984

    oke heel erg bedankt voor de reactie’s .
    stuk dus , ik heb de klepdeksel er al af morgen ga ik een comressie test doen .
    het was stationair toen het fout ging dus ik hoop er het beste van.

    #18165985

    Maakt niet uit stationair of verhoogd stationair. Beide stuk normaal.

    Ff compressietest. Dan weet je meer. Ga van het ergste uit kan het alleen meevallen

    #18165986

    Verschil tussen stationair en bijv 3000 toeren is het aantal kleppen wat beschadigd zal raken. Met een beetje geluk maar 2 kleppen.
    Mocht je water niet vertrouwen, dan kvs of idd remmenreiniger. Maar bij een kop maakt het niet uit, aangezien dit aluminium is.
    Ik verwacht er geen schade, maar je zou ook eens een kijkje kunnen nemen bij de zuigers.

    #18165987

    Alluminium kan ook oxideren, ik zou hiervoor gewoonweg benzine gebruiken. In princiepe maakt het aantal kleppen wat met hoge of laag toeren beschadigd niet heel erg veel verschil. Is maar net wat de timing is geworden door verkeerdlopen. Ook verdraaien van de poelie met de hand kan ook nog schade hebben veroorzaakt, ik zou ervanuitgaan dat er minstens 4 kleppen krom zijn, maar verhaal te lezen zouden ze ook zomaar alle 16 krom kunnen zijn omdat hij hierna nog eens heeft geprobeerd en de krukas 360 graden heeft gedraaid.

    #18165988

    dat is toch alleen de in en uitlaat omkeren? 360 graden draaien

    tot 2000 toeren draaid die niet lekker daarna weer redelijk goed .
    dus ik neem aan niet allemaal krom .
    morgen eerst een compressie test en duimen

    #18165989

    heb anders nog wel een compleet blokje liggen

    #18165990

    wat vraag je er voor?

    #18165991

    hallo even een update
    ik ben bezig de kop er af te halen .
    maar hoe zit de inlaat vast ,ik heb voor de rest alles al los.
    de inlaat is een groot rond ding inplaats van een normale spruitstuk.
    moet ik eerst de bovenste plaat er af draaien(inlaat zijn 2 gedeeltes lijkt het),
    bij de onderste moeren van de inlaatspruitstuk kom je niet bij.

    #18165978

    Vooral NIET uit elkaar draaien is die stuk. Is gewoon net als een normaal spruitstuk zit gewoon vast zoals een normaal spruitstuk.

    #18165979

    http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astra-Vectra-Signum-1-8-Z18XE-Inlet-Manifold-/250369347789″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dat hoor je over te houden. zit boven vast met een 5 tal bouten en onder met een 6 tal bouten.

    #18165992

    oke bedank
    maar je komt er wel slecht bij, niet dus haha.
    gewoon doorzetten dus .
    kan ik de kop ook met inlaat spruitstuk er af halen?

    #18165993

    als iemand belang bij de vectra heeft.
    hij mag ook verkocht worden , nieuwe kop er op (350 euro afgevlakt en al)of paar klepjes vervangen en je hebt een goedkope vectra sport station zwart
    bj 2001 full options , super mooie auto.

    http://www.speurders.nl/lopend/vectra-sport-station-134090795.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    de prijs is een vraagprijs kan nog wat af.

    #18165994

    Nieuwe koppakking, distributieriem, Rekbouten kop vlakken kleppen en klepseals ik denk dat je blij mag zijn als het voor 500 euro fatsoenlijk gemaakt is. denk dat je blij mag zijn als je er 1000 euro voor vangt.

    #18165995

    1200 euro mag die weg. dus zit er dicht bij.
    distributie riem is goed 2 jaar geleden op gekomen en de waterpomp is nieuw de oude was gewoon rotzooi. rekbouten en koppaking moet ik wel hebben.
    en kleppen maar die haal ik uit een x18xe kop die ik kan krijgen.(kop is goed)

    ik heb gehoort dat die kop ook past maar de gat aan de zijkant dicht moet maken. doe ik liever niet ik heb liever de orginele kop

    #18165996

    x18xe kop gaan niet passen. X18XE1 wel. Distributieriem zeker als je aan het klooie bent geweest en opnieuw spannen eigenlijk altijd vervangen geld ook voor de spanrol.

    #18165997

    de x18xe1 heeft die ook een gat die ik moet dicht maken?
    de kleppen passen wel toch? ik heb op een onderdelen site gekeken zelfde nummer enz

    als die weer goed loopt wil ik de riem en rollen wel vervangen maar eerst kijken of het goed komt.
    ik kan veel maar dit is de eerste keer de kop van een 16v .haha

    #18165998

    zou kunnen dat die passen, maar zou daar niet van uitgaan. Zou ervanuitgaan dat hier de x18xe1 bedoeld word.
    Volgensmij is dat gat wat je moet dichten ook bedoeld van een x18xe1 en niet van een x18xe want dat gaat niet passen.
    De Z18XE en X18XE1 kop is uitwisselbaar, dat gat wat je moet dichten is vermoed ik de egr klep. Die de z18xe niet altijd heeft.

    #18165999

    Kop kun je ook verwijderen zonder spruitstuk te demonteren.

    #18166000

    de gat die ik bedoel is volgens mij waar de as uit komt waar de verdelerkap op komt.

    morgen probeer ik de kop met spruitstuk er af te halen samen , hoop dat het een beetje mee zit.

    #18166001

    Alle drie de motoren hebben geen gat voor de verdelerkap.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.