Vreemd gaan met een Omega V6 ervaringen ?

Forumindex Forums Modellen Omega Vreemd gaan met een Omega V6 ervaringen ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259753

    Hallo heren en dames,

    Meestal vertoef ik op het vectra,signum gedeelte uiteraard…..omdat ik dan ook een vec station heb, maar nu er gezinsuitbreiding is kom ik toch wel wat ruimte te kort.

    Stiekem wil ik ook wel eens een v6 rijden, lijkt me heerlijk……nu wil ik eens gaan kijken bij http://www.autotrack.nl/tweedehands/opel/omega/10137611 dit model.

    Kunnen jullie me misschien wat tips geven waar ik op moet letten bij aanschaf en is dit wel een verstandige keuze? Misschien kennen jullie wel de eigenaar van de auto?

    Ik hoop gauw wat van iemand te horen.

    groet greg

    #18164887

    Mooie versie :thumb

    Stukje duurder dan de Vec, maar dikke klasse, mooie uitvoering ook. V6 gewoon zelfde als Vec, verder als er iets stuk gaat en je kan t niet zelf vrij duur met reparatie.

    Gelukkig veel hulp om je heen via t forum dus dat komt wel goed.

    Ik hoor/zie ‘m wel als je auto koopt :thumb

    Greetz Emiel

    #18164888

    Hoe staat het gesteld met de roest van dit type?

    Ik dacht op de foto`s te zien dat er wat plekken zijn rondom de wielkast is dit een veelvoorkomend probleem?

    #18164889

    Wielkasten idd. Blijft modder achter kleven en daardoor ook roest vorming. Verder achterklep en ramen bij de rubbers, dorpels onder de instaplijsten. Cardan wil ook wel eens lekker, kijk daar dus ook goed naar uit. Veel electra aan boord, alles uitproberen…

    Greetz Emiel

    #18164890

    Roest valt bij dit model nog wel mee. de oudere tot 99 had dit meer.

    Voor zijn leeftijd alleen een hele lage km stand, zit er een NAP bij?

    En de prijs, pa heeft vorig jaar een dealer onderhouden 2.6 handbak gekocht voor € 2500,00 met 190.000 km en irmscher einddemper, interieur.

    Denk dat je wel wat moet onderhandelen.

    3.2 mooi blokje voor een Omega, verbruik is wel hoog denk met de automaat 1 op 8 en 95 tanken vinden ze ook niet heel leuk, met 98 rijden ze veel soepeler.

    #18164891

    Draagarmen. Sensoren,diff, klepdekselpakkingen, driewegklep zijn een paar puntjes waar je op moet letten.

    Verbruik ligt helemaal aan hoe de auto is ingereden. Mijn vorige omega mv6 liep 1/5 gemiddeld maar heb er ook gezien die met gemak 1/10 haalde.

    Nog een heel belangrijk aandachts punt is de distributieriem. Deze dient iedere 60.000 vervangen te worden. Er is een bepaald bouwjaar waar de interval is verlengd naar 90.000. Maar daarna ook weer snel terug gezet is naar 60k.

    #18164892

    vooral de krukas sensor niet makkelijk te vervangen.

    1 op 5 dat is wel heel erg.

    gemiddeld rijd pa met een 2.5 v6 en nu 2.6 v6 beide handbakken 1 op 9 tot 1 op 11.

    waar de 2.5 iets makkelijker naar de 1 op 11 ging.

    even blokje om rijden. stationair een paar keer goed gas geven en daarna weg rijden. gaat het motormanagement lampje aan dan is de egr, gasklephuis vuil.

    Distributie is € 800,00 dat is dikke kassa.

    #18164893

    2.6 en de 3.2 hebben geen egr ;)
    Gr Berry

    #18164894

    Hoi Berry

    heeft alleen die 2.5 dat nog?

    even voor mij, hoe zit dat met de 2.6, wat heeft die dan?

    Heeft niks met het form te maken, maar ben er nieuwsgierig naar.

    #18164895

    Hoi
    de 2.6 en 3.2 zijn gelukkig geen ecotech meer,zit helemaal niets meer van rommel aan,dus lekker makkelijk sleutelen,Bij de B2 serie zit ie alleen nog op de 2.2 benzine maar daar zit ook geen secundaire luchtpomp meer op.

    #18164896

    Krukas sensor is wel makkelijk te vervangen zit goed bereikbaar naar de olie filter.

    #18164897

    Jack,

    Waarom doen die garages in Utrecht altijd zo moeilijk, die vonden het een lastig karwei om hem te vervangen.

    #18164898

    @xr1 wrote:

    Hoi
    de 2.6 en 3.2 zijn gelukkig geen ecotech meer,zit helemaal niets meer van rommel aan,dus lekker makkelijk sleutelen,Bij de B2 serie zit ie alleen nog op de 2.2 benzine maar daar zit ook geen secundaire luchtpomp meer op.

    en zijn nog steeds Ecotec motoren, waarvan eveneens de katalysatoren het wel laten afweten (4 stuks bij deze V6en)!!

    Willem

    #18164899

    hoi Wim,

    Het voordeel van de 4 katten is wel dat hij bijna altijd door de CO2 keuring komt. Voor de keuring van die van pa je tip om hem goed warm te rijden opgevolgd en met vlag en wimpel door de keuring gekomen.

    En dat met het motormanagementlampje, kan de 3 weg klep bij de 2.6 net als de egr/gasklephuis van de 2.5 bij vervuiling voor een storing zorgen?

    #18164900

    3wegklep?????????

    die is voor je kachel.

    Zwakke punten specifiek 2.5-V6 en 3.0-V6:
    – Vervuiling inlaat door EGR
    – Vervuiling gasklep door EGR
    – Vastlopen Secundiare lucht pomp
    – Bougiekabels / Bobineblok

    Zwakke punten specifiek 2.6-V6 en 3.2-V6:
    – Bobine Bruggen
    – 1e katalysatoren (MM lampje, verder weinig last van)
    – LMM gaat vaker dan eens kapot (5 polig)
    – Tank ventilatieklepje wil wel eens kapot gaan.

    Zwakke punten V6 algemeen:
    – Olielekkage kleppendeksel
    – Olielekkage verleng pijpje oliedop, en ook sludgevorming in dit pijpje (ook Vectra-C)
    – Olielekkage Krukaskeerringen
    – Klopsensoren defect
    – kabelboom schade
    – Carterventilatie, werking verhinderd door verstopte Vacuum regeling
    – Massa verbinding van accu naar motorblok slecht

    Willem

    #18164901

    Hoi Wim

    Draagarmen. Sensoren,diff, klepdekselpakkingen, driewegklep zijn een paar puntjes waar je op moet letten.
    Zo noemde Jack hem.

    Ipv de EGR?

    #18164902

    nope had het specifiek over de V6.

    Als ik de Zwakke punten van een Omega wil opnoemen, kan ik beter een Boek schrijven…je hebt niks ipv de EGR, en de 3wegklep is voor de kachel en gaat vaak lek.

    #18164903

    Zoveel zwakke punten heeft een Omega toch niet.

    Rij technisch is het een heerlijke achterwielaandrijver en mits er een v6 handbak die wel wat zwaar schakeld in zit, vind ik hem lekkerder rijden dan de Vectra.

    #18164904

    Alles van het onderstel is meer dan gemiddeld slijtage gevoelig, denk aan Bussen en rubbers achteras, Pitman arm, Hulp pitmanarm, Stuurstokjes, draagarmen.

    De Omega wil ook wel roesten, of ie nu van 1993 of 2004 is maakt daarbij niet heel veel uit.

    het is niet Opels Beste auto zeg maar…

    Willem

    #18164905

    Pa heeft geluk, in 2011 zijn alle rubbers en draagarmen vervangen, idd omdat de vorige eigenaar rammeltjes hoorde.

    Roest moet ik even afkloppen de 96,er had dat wel onder aan de deuren / achterspatborden, maar de 2001 versie staat er nog zonder roest bij.

    #18164906

    Pffff……

    Weet het nog net zo niet, als ik dit allemaal lees blijf ik denk ik maar bij mijn Vec :D , maar bedankt voor het commentaar…..

    #18164907

    greg, zoals me pa zegt, jouw Vectra rijdt lekker is ongeveer even snel maar mijn Omega is pas top!

    met een omega heb je echt een limousine onder je kont, en de honden hebben meer ruimte haha!!

    tja aan de pomp is een Omega minder leuk, maar het rij genot vergoed dat wel.

    #18164908

    qua onderhoud oo, maar daar is het ook een model luxer voor…

    Veel omega rijdsers nemen deze kosten voor lief, gewoon omdat het een fantastische auto is…

    Willem

    #18164909

    een fantastische auto is het zeker

    Helaas heeft Opel na de omega geen mooie achterwielaandrijvers meer.

    #18164910

    Ik denk dat een van de problemen van de Omega is, dat het een hele luxe wagen is voor zo weinig geld.

    Daarom zijn de meeste goedkope tweedehands exemplaren van mensen die niet zo veel geld in de auto steken en zodra er dan teveel stuk is de auto weg hebben gedaan.

    Want ik begrijp de problemen niet zo. Ik hoor bijna iedereen zeuren over Omega’s dat ze zo slecht zijn, terwijl de meeste mensen er eentje hebben gehad en na een paar weken al problemen hadden..

    Zelf heb ik nog geen gekke dingen gehad, grootste dingen tot nu toe,
    Koppeling. Nog voor 2 ton, maar dat kan bij elke auto gebeuren, ligt aan de vorige chauffeur.
    Bobine. Waarschijnlijk mijn eigen fout, want ik wil nog weleens met de hogedruk spuit onder de motorkap staan.
    Draagarmrubbers.

    En momenteel mijn kleppendekselpakking van de rechter cilinders, dat is wel een Opel V6 probleem.

    Roest valt opzich voor een Opel wel mee bij mijn auto. Mijn 3 vorige A waren wel heel slecht, maar dat is een groot probleem van Opel.

    Ik zou zeggen rijd eens een rondje met een knappe V6, beoordeel en zoek verder naar een knap model.

    Maar ik raad deze auto iedereen aan.

    Verbruik ook zuinig voor een auto van dit formaat, bij normaal gebruik en ik rijd vaak zat 160+ toch nog 1 op 10.

    Gr Colin

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.