Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › trommel remmen wisselen, waar op letten? corsa b
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 3 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2013 om 17:28 #17259689
hallo,
aangezien mijn achteras rot is, heb ik een donor as gevonden van een gsi zonder abs.
nu wil ik uiteraard de beste trommels op mijn huidige corsa hebben.nu weet ik wel bij schijfremmen hoe en wat, maar trommels ben ik nog onbekend mee.
—-waar dien ik nu goed op te letten?
—-wat kan en mag ik overplaatsen zodat ik een goede set trommels over houd?
—-moet ik nieuwe splitpennen gebruiken?
—-nog handige tips?
—-moet ik nog iets invetten met iets?-ik heb dus de oude as liggen, van een 1.2 16v uit 2000 met 2 ton op de teller.
-donor as is van een gsi uit 1997. op het eerste gezicht zijn de trommels het zelfde. (geen abs) 2 ton op de teller.ik heb nieuwe handremkabels.
ik lees graag jullie reacties
1 augustus 2013 om 17:52 #18164043Zou als je et nog nooit gedaan hebt zou ik een foto maken hoe alles zit met de veertjes en klemmetjes.
Controleer ook ff of de remcylindertjes niet lek zijn en de voeringen nog dik genoeg, anders kan je er beter een nieuw setje op zetten.
1 augustus 2013 om 17:55 #18164044weet wel dat het laatst genoemde goed zit van beide.
vond het nog wel meevallen met klemmen en veertjes. zo bijzonder ziet het er niet uit.
ik heb best een fotografisch geheugen. maar foto’s zijn gemaakt.heb gelukkig maar 3 assen waar ik op kan kijken hoe het zit/zat.
2 augustus 2013 om 07:58 #18164045Gewoon deze set halen, zit alles bij en heb je alles nieuw. :)
4 augustus 2013 om 10:01 #18164046@robert_corsa wrote:
vond het nog wel meevallen met klemmen en veertjes. zo bijzonder ziet het er niet uit.
ik heb best een fotografisch geheugen. maar foto’s zijn gemaakt.Dat denkt iedereen. En is meteen de grootste fout die iedere beginner maakt. Het is allemaal heel klein en het kan achteraf op meer manieren dan je zou denken aan het begin.
Ik zou geen foto’s maken, maar gewoon eerst de hele kant helemaal doen, uit elkaar en in elkaar. En daarna de andere kant. Heb je altijd het voorbeeld nog aan de andere kant, als je het niet meer weet.
4 augustus 2013 om 10:06 #18164047ja, heb voorbeelden genoeg.
maar denk dat ik de gsi trommel remmen behoud.
voor zover ik het gezien heb zijn die beter dan de x12xe remmerij5 augustus 2013 om 15:39 #18164048Maakt geen drol uit, zijn gelijk. Als je het makkelijk wil doen gewoon de ankerplaten overzetten en remleiding loshalen en de complete trommel + handremkabel overzetten. Hoeft hij niet eens uit elkaar. Daarna ontluchten.
Maar goed, ik ben blij dat ik van trommelremmen af ben. Schijfremmen zijn een stuk eenvoudiger qua onderhoud, zeker aangezien dat zelf stellende systeem vaker niet dan wel werkt.
5 augustus 2013 om 17:36 #18164049klopt, maar op deze b mogen gerust wel trommels op blijven zitten.
op de gele komen wel schijven. op een orginele gsi b as met abs.
schijven gaan straks precies passen met een 15” velg. dat is het doel.maar on topic.
was idd van plan het gehele systeem over te zetten.
weet tot nu toe enkel dat er geen lekkages zijn, en de voeringen zijn ook na genoeg gelijk.
dus set geen trommels over.
hopelijk heb ik woensdag weer wat tijd over. kan ik beginnen met het roest verhaal en terug monteren van het geheel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.