Weghalen en/of cheaten is gewoon de beste manier.
Welk afdek plaatje van de Opel bedoel jij? Degene die de ‘gas stroom’ van en naar je motor blokkeert, maar waar de plunjer wel op en neer kan gaan?
Het probleem wat vele niet begrijpen; als je EGR stuk is, blijf je problemen ondervinden ongeacht of hij gemonteerd is met de werkende recirculatie functie, of dat je de gas stroom blokkeert dmv. zo’n speciale (dichte) pakking. Een verkeerde of zelfgemaakte pakking KAN al voor problemen (bijv. valse lucht) zorgen.
De enige manieren om geen last meer te ondervinden van je (kapotte) EGR zijn;
– stekker eraf halen (daardoor gaat MM lampje branden). Kun je softwarematig laten verwijderen.
– EGR simulator/cheater aansluiten op EGR stekker. EGR kun je nu COMPLEET afdoppen.
Waarom kies ik voor ik EGR simulator/cheater?
Heel simpel; mocht ik de EGR ooit weer in gebruik willen nemen is het een kwestie van EGR simulator weg, stekker weer op de EGR en klaar is Kees. Als je hem softwarematig laat verwijderen is het niet zo gemakkelijk dit ongedaan te maken.
En dan erbij; een EGR simulator is goedkoper als de software uit te laten schrijven. Hier zit dan vaak ook nog een nieuwe (originele) pakking en afdicht plaatje bij.
Lijk mij een win-win situatie?