Te veel olie in de motor, hoe moet ik dit oplossen?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Te veel olie in de motor, hoe moet ik dit oplossen?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259528

    Heb onlangs een Vectra B Y2.2 DTR uit 2001 gekocht. Na wat problemen te hebben gehad met mijn koppeling en tijdens het rijden hield hij in en zelfs bij plankgas niet boven 80 ( soms ).Ben ik naar een garage gegaan. Hieruit bleek onder andere dat er te veel olie in de motor zat, want het lampje met motortje op dashbord brandde telkens. Heb ondertussen alle olie eruit laten lopen en nieuwe olie bijgevuld tot t normale peil. Na wat proefritten blijft het probleem van het inhouden en lampje brandt nogsteeds. Is hier nog een oplossing voor of kan ik deze wagen vaarwel zeggen. alvast bedankt.

    #18162315

    hebben ze bij die garage de vectra niet uitgelezen dan?
    dat is het eerste wat je moet doen bij brandende MM lampjes.

    #18162316

    ja ze hebben hem uitgelezen

    #18162317

    en wat was het resultaat dan?
    er moet dan 1 of meerdere foutcodes geconstateerd zijn.

    #18162318

    dit is het bericht van de garage……
    …….Ik dien u ook te melden dat er teveel olie in de wagen aanwezig was in de motor, hierdoor zou het mogelijk zijn dat er nog meerdere kosten zouden kunnen bijkomen…….

    #18162319

    Vaag verhaal, slechte comunicatie tussen klant en garage!
    persoonlijk zou ik mijn auto daar snel weghalen en naar een erkende garage gaan.

    #18162320

    heb ik al gedaan, hij staat in mijn garage thuis. hij start en rijdt maar probleem blijft… ik zal met mail prive sturen en het kosten plaatje van de erkende opel garage. ik woon zelf in Belgie en garage bevindt zich ook in Belgie

    #18162321

    geachte heer,

    hierbij stuur ik u een offerte ivm met de nodige herstellingen die aan uw wagen zouden uitgevoerd moeten worden.

    – vervangen van koppelingsplaat € 1237.83
    – vervangen van centrale koppelingsbediening € 355.62
    – koppelingspompcilinder vervangen € 287.86
    – vervangen van vliegwiel € 556
    – vervangen van alternator € 520.42
    – vervangen van poly-V-riem € 91.96
    – vervangen van 4 banden € 429.24
    – vervangen van middenste en achterste uitlaatpot € 816.76

    kostenraming voor het opmaken van de wagen: € 4295.68 inclusief BTW
    de plaatsing van de onderdelen is inbegrepen in de prijs.

    Ik dien u ook te melden dat er teveel olie in de wagen aanwezig was in de motor, hierdoor zou het mogelijk zijn dat er nog meerdere kosten zouden kunnen bijkomen.

    Het koetswerk is ook in mindere staat, waardoor een koetswerkherstelling op korte termijn niet uit te sluiten is.
    Moge deze onderdelen vervangen worden hadden wij graag snel een bevestiging gekrege zodat we de onderdelen kunnen bestellen.

    #18162322

    :shock: :shock:
    Zo dan…dat is niet mis, daar koop je een andere Vectra C voor.

    #18162323

    Wat een bedragen, allen de koppelingsplaat al :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
    Sterkte ermee :(

    Rik ;)

    #18162324

    Ja, klopt
    heb een 2e handse dynamo gemonteerd, v-snaar koppeling ontlucht…. nu rijdt hij weer maar probleem met olie daar ken ik niks van…. van de uitlaat weet ik, heb al een 2e handse liggen banden kosten hooguit 200 euro incl. montage. toen ik die offerte zag dacht ik dat hij de komma verkeerd had geplaatst.
    Valt hier nog wat aan te doen. Ik bedoel het olie-verhaal.

    #18162325

    koppelingsplaat is blijkbaar duurder dan 4 banden en t vliegwiel samen.

    #18162326

    Mid en eind demper 816 euro…wat een mafkees!

    Zoek eens een andere garage…

    Misschien is er wel heel wat anders aan de hand.
    Bijv een lekkende vacuumslang, wat bij veel diesels voorkomt, dan gaat ie ook niet meer zo hard als anders. Daardoor brand je lampje op het display ook.

    En wat betreft het olieverhaal….ik neem aan dat je de peilstok wel weet te vinden? Koud peilen en dat aanhouden.

    #18162327

    > Koppeling:
    – Koppeling incl hydraulisch druklager, dat moet lukken voor minder dan 600 euri qua onderdeel prijzen. 1000 euro Compleet met montage moet haalbaar zijn..
    – Vliegwiel gaat meestal niet stuk bij deze diesels (is wel dubbelmassa), kan meestal dus blijven zitten.

    > Te veel olie:
    – Hiervan zal ie niet op storing schieten, maar houd deze wel in de gaten, ivm eventuele lekkage van de brandplaatjes onder de verstuivers, hierdoor kan het peil steigen door diesel welke bij de Motorolie komt

    > Storing:
    – uit laten lezen door een garage welke wel kan vertellen wat er aan de hand is.

    #18162328

    @Forum Goeroe: Duo massa vliegwiel gaat toch geregeld kapot bij de Vectra diesels?

    Prijzen zijn absurd. Heb zelf bijvoorbeeld zojuist duomassa vliegwiel, drukgroep, koppelingsplaat en druklager vervangen. Kosten onderdelen: net geen 700 euro! Verder veel uren gesleuteld maar daarna weer een heerlijk rustig lopende motor zonder het geklapper bij staionair toerental of ratel bij gas geven in zijn vrij.

    Helaas voor wat betreft de olie heb ik geen tips voor je. Maar zoek in ieder geval een andere garage…

    Succes!

    #18162329

    bij de 2.2 diesel eigenlijk vrijwel nooit..

    bij de 1.3 1.7 en 1.9diesels gaat deze wel vaker stuk..

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.