x20xev compressie test

Forumindex Forums Techniek Ecotec x20xev compressie test

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259505

    hallo mensen
    ik heb even een compressie test gedaan voor mijn x20xev
    nu ik ik enkele getallen waar ik niks vanaf weten en ook niet weet hoeveel hij wel en niet mag hebben

    cillinder 1 11.5
    cillinder 2 14.0
    cillinder 3 14.0
    cillinder 4 13.0

    ik wou toch even weten of mijn motor verder goed is voordat ik maar verder ga

    kan iemand mij verder helpen met deze getallen

    #18162083

    Engine code X20XEV
    Engine size 1998ccm
    Power 100kw
    Compression 12.0-15.0bar
    Minimum compression 9.0bar

    Dat zijn de cijfers die ik boven water krijg, cilinder 1 zit er een beetje onder, maar nog redelijk boven het minimum.

    #18162084

    Erg bedankt :thumb

    Ja cillinder 1 had 11.89 om precies te zijn.

    Dus onderblok is eigenlijk nog gewoon goed ??

    Wat meet je eigenlijk precies met compressie test ??

    #18162085

    Toch slijtage…

    heb eens mijn V6 gemeten na een goede 200.000km,

    Die had 15bar op elke cilinder (+/- 0,2 bar)

    Willem

    #18162086

    Compressie verlies duid meestal op slijtage van de zuigerveren en of uitslijten van de cilinderwanden.

    #18162087

    Ja het is geen nieuw auto meer :thumb
    Hij heeft inderdaad nu 200.000 km gelopen
    Dat er inderdaad slijtage is is vrij normaal.
    Maar is dit erg hoog dan kwa slijtage ??

    Of zou elke normale autl dit hebben.

    #18162088

    normaal??? nee zal ik niet zeggen..

    meeste motoren van mijn eigen auto’s haalde nog wel redelijk makkelijk de fabriekswaarden..

    Kadett-E 1.6i C16NZ 1990 toen 270.000km, max 1 bar verschil, waarden tussen 11,5 en 12,5 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..

    Astra-F 2.0i Caravan C20NE toen 220.000km max 0,5bar verschil waarden tussen 12,5 en 13 bar tussen 11 en 13bar moet ie wezen..

    Combo-B met gare X16XE 125.000km:
    cilinder 1: 15,3 bar
    cilinder 2 15,1 bar
    cilinder 3: olie op peil 17,4 bar, olie laag 11 bar. Deze cilinder had een gare zuigerveren
    cilinder 4: 15,3 bar

    Motor slijtage is afhankelijk van het gebruik, misbruik van de auto.

    een auto die altijd netjes bereden is veel warme ritten heeft gehad zal minder slijtage vertonen bij 300.000km dan een auto die veel korte koude ritten in de stad heeft lopen raggen bij 150.000km.

    Willem

    #18162089

    Maar met een compressie test
    Test je daar ook je kleppen mee ??
    Want linker 4 kleppen cillinder 1 dus is kletsnat van de olie
    Dus daar sluiten de kleppen niet goed in de kop of klepseals zijn verrot
    Maar zou het daar ook aan kunnen liggen dat de compressie dan minder is

    #18162090

    Jazeker je test er ook de kleppen en klepseals kunnen lage compressie veroorzaken.

    #18162091

    Thanks.
    Ik denk ook dat door cillinder 1 (kleppen) dat hij daar door zo weinig compressie heeft
    Maar zeker weten doe ik dat niet maar had op de camera gezien dat hij drijf nat wat van de olie eromheen..

    Wat is beste om te doen vraag ik mij alleen af

    Gelijk een complete revisie of alleen de kop helemaal aanpakken

    Denk denk denk denk

    #18162092

    Ik zou als het de klepseals zijn alleen deze vervangen. Eenmaal uit elkaar gaat het veeel geld kosten. Kop en onderblok kun je beste gewoon in 1 keer doen.

    #18162093

    ander blokkie erin…. eentje van een GOEDE sloperij…

    #18162094

    Dat is te grote risico.
    Vooral omdat ik geen blok eruit kan halen en erin kan hangen
    Heb ik nog nooit gedaan en gewoon nog geen kennis voor en geen plek voor
    Dus dit zou uitbesteed moeten worden.

    Maar ben inderdaad wel opzoek naar een andere kale blok
    En deze toch een revisie te geven wat ik dan wel zelf uitvoer.
    Heb geen 2 linker handen Gelukkig

    Liefst had ik er een c20let erin maar goed dat lukt me dus niet
    En goedkoopste om er 1 in te hangen is een zelfde type blok.

    #18162095

    Ìk denk dat als je klepseals van alle cilinders dat dat voldoende moet zijn. Compressie verschil is nog niet schrikbarend.
    C20LET? Zuigers Krukas Drijfstangen hiervan passen ook in een x20xev. Drijfstangen en zuigers + leh turbo en je hebt een let van je xev gemaakt.

    #18162096

    kan trouwens ook zonder zuigers en drijfsrangen maar dan kun je niet zoveel druk draaien en haal je dus minder pktjes uit je blok dan met lage compressie zuigers.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.