waar op te letten bij een 94er B corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa waar op te letten bij een 94er B corsa

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259457

    Ga morgen kijken bij een B corsa van 94 een 14i swing
    mijn vraag is vooral hoe zijn die motoren ,moet ik ergens op letten of rekening mee houden

    #18161656

    Wat ik weet is dat ze wel willen roesten bij de achter ruiten wisser, en dat de onderste schroef veer kokers door rotten.

    #18161657

    Ja dat deel wist ik ook en de balk naast de veer achter

    Ligt trouwens een c14nz in
    dat is zo ver ik weet een 8V toch

    #18161658

    Ja is een 8v hebben wij ook jaren gehad in een F astra zijn wel degelijke motoren enige wat echt geld heeft gekost is een koppaking vervangen is ook een beetje een kwaal bij de 8v’s.

    #18161659

    heb net mijn astra F verkocht vandaag ,lag een 16i 8V in ,maar echt super fijn blokje

    De corsa waar ik bij ga kijken heeft 169288 gelopen (volgens NAP) ben benieuwd

    #18161660

    Ja toch, km stand hoeft niet altijd wat te zeggen gewoon goed je ogen open houden en maak een lange proefrit etc.

    #18161661

    1.4 8v: nergens druk om maken. meeste 8v motoren lopen goed lang door.
    je kan alleen ff controleren of hij misschien een lekke kop heeft. denk zomaar dat je wel weet hoe je dat controleert.

    verder: roest: waar niet.
    -frontbalk
    -voor chassisbalken waar je draagarmen aan vast hangen
    -krokpunten
    -balken achter
    -veer schotels
    -kokerbalken
    -wielkasten.

    zelf ik schrik er af en toe van hoe rot ze kunnen zijn als ik de sloop op loop.

    #18161662

    ja dat heb je wel goed ,zit al vrij lang in de auto’s (opel) dus weet wel hoe ik dat kan nakijken haha
    ben enkel niet zo bekent met motoren van de corsa ,reed voornamelijk manta en de oudere opels met CiH blok .
    heb met die Astra ook meer dan 20000 km zorgeloos gereden in 2 jaar was ook 8V ,moet persoonlijk zelf ook geen 16V hebben .

    #18161663

    8v…heerlijke blokken. Lekke kleppendeksel pakking maakt er wel eens een olieboot van, maar die is simpel te vervangen. Verder bij tikkende kleppen olie toevoegen :jerry

    Had op de Corsa die ik had 250.000 staan, zonder zuchten en zeuren nog steeds pittig en gaan. Nooit problemen mee gehad.

    Hoop dat het wat is :thumb

    #18161664

    Hoop voor je dat het met de roest meevalt. Heb bij meerdere corsa’s gekeken van rond dat bouwjaar maar allemaal laten staan omdat de bodem gatenkaas was.

    #18161665

    even afwachten vanavond ,zover staat hij niet uit de buurt

    #18161666

    Helaas deze word hem niet ,krijg net mail van de eigenaar dat ze hem aan haar zusje gegeven heeft omdat die hem graag wilde hebben.
    denk dat ze beter bod gehad heeft :jerry

    #18161667

    je kan tevens ook gewoon kijken voor een 16v hoor.
    die blokjes lopen net zo lang en goed door.

    gewoon goed luisteren en kijken naar de staat van het blokje.
    zou enkel de gsi laten staan. daarvan vind je niet zo snel een knappe.

    je kan ook voor een iets nieuwere b gaan. dan met een x12xe 1.2 16v erin. zijn ook prima blokjes. voordeel is dat die zuinig zijn, stil, en omdat die veelal in de latere types b geleverd zijn is het chassis ook vaak beter.
    vraagprijs is ook maar ietsjes hoger.

    #18161668

    ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000

    #18161669

    @Ivo1976 wrote:

    ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000

    Hoor ik iedereen over, maar de ’97er dieseltje die ik 4 jaar terug verkocht was “krokanter” dan de ’94er GSI die nu in het hok staat…

    #18161670

    is puur toeval.
    de meeste nieuwere zijn gewoon beter, dat is over het algemeen bekend.
    is ook maar net hoe hij onderhouden is.

    mijn gele 99er is behoorlijk roestvrij
    terwijl die zilvere 2000 toch wel wat meer roestplekjes heb. die heeft ook nooit een wasstraat gezien verder.

    #18161671

    Mijn Budget is helaas niet zo heel hoog vandaar dat ik meer naar oudere modellen kijk .
    En moet zeggen heb vaak gelijk ermee :thumb ,mijn 94er Astra kocht ik 2 jaar geleden ook voor 400 met lange apk en zo goed als roestvrij.
    Met gebruikte auto’s moet je gewoon geluk hebben ,enkel weet ik niet welke mankementen de motoren vertonen omdat ik vroeger meer in de oudere opels zat met CIH motoren .

    #18161672

    @Dr.Ed wrote:

    @Ivo1976 wrote:

    ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000

    Hoor ik iedereen over, maar de ’97er dieseltje die ik 4 jaar terug verkocht was “krokanter” dan de ’94er GSI die nu in het hok staat…

    97 voor of na de facelift, die van voor de Facelift zijn echt erg kwa roest…

    Ik heb een 99er diesel, die er nog knap aan toe is, met 3ton op de klok..

    Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.