Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › waar op te letten bij een 94er B corsa
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2013 om 20:57 #17259457
Ga morgen kijken bij een B corsa van 94 een 14i swing
mijn vraag is vooral hoe zijn die motoren ,moet ik ergens op letten of rekening mee houden23 juli 2013 om 21:02 #18161656Wat ik weet is dat ze wel willen roesten bij de achter ruiten wisser, en dat de onderste schroef veer kokers door rotten.
23 juli 2013 om 21:08 #18161657Ja dat deel wist ik ook en de balk naast de veer achter
Ligt trouwens een c14nz in
dat is zo ver ik weet een 8V toch23 juli 2013 om 21:11 #18161658Ja is een 8v hebben wij ook jaren gehad in een F astra zijn wel degelijke motoren enige wat echt geld heeft gekost is een koppaking vervangen is ook een beetje een kwaal bij de 8v’s.
23 juli 2013 om 21:15 #18161659heb net mijn astra F verkocht vandaag ,lag een 16i 8V in ,maar echt super fijn blokje
De corsa waar ik bij ga kijken heeft 169288 gelopen (volgens NAP) ben benieuwd
23 juli 2013 om 21:18 #18161660Ja toch, km stand hoeft niet altijd wat te zeggen gewoon goed je ogen open houden en maak een lange proefrit etc.
23 juli 2013 om 21:28 #181616611.4 8v: nergens druk om maken. meeste 8v motoren lopen goed lang door.
je kan alleen ff controleren of hij misschien een lekke kop heeft. denk zomaar dat je wel weet hoe je dat controleert.verder: roest: waar niet.
-frontbalk
-voor chassisbalken waar je draagarmen aan vast hangen
-krokpunten
-balken achter
-veer schotels
-kokerbalken
-wielkasten.zelf ik schrik er af en toe van hoe rot ze kunnen zijn als ik de sloop op loop.
24 juli 2013 om 06:41 #18161662ja dat heb je wel goed ,zit al vrij lang in de auto’s (opel) dus weet wel hoe ik dat kan nakijken haha
ben enkel niet zo bekent met motoren van de corsa ,reed voornamelijk manta en de oudere opels met CiH blok .
heb met die Astra ook meer dan 20000 km zorgeloos gereden in 2 jaar was ook 8V ,moet persoonlijk zelf ook geen 16V hebben .24 juli 2013 om 07:50 #181616638v…heerlijke blokken. Lekke kleppendeksel pakking maakt er wel eens een olieboot van, maar die is simpel te vervangen. Verder bij tikkende kleppen olie toevoegen :jerry
Had op de Corsa die ik had 250.000 staan, zonder zuchten en zeuren nog steeds pittig en gaan. Nooit problemen mee gehad.
Hoop dat het wat is :thumb
24 juli 2013 om 08:58 #18161664Hoop voor je dat het met de roest meevalt. Heb bij meerdere corsa’s gekeken van rond dat bouwjaar maar allemaal laten staan omdat de bodem gatenkaas was.
24 juli 2013 om 09:07 #18161665even afwachten vanavond ,zover staat hij niet uit de buurt
24 juli 2013 om 10:33 #18161666Helaas deze word hem niet ,krijg net mail van de eigenaar dat ze hem aan haar zusje gegeven heeft omdat die hem graag wilde hebben.
denk dat ze beter bod gehad heeft :jerry24 juli 2013 om 11:12 #18161667je kan tevens ook gewoon kijken voor een 16v hoor.
die blokjes lopen net zo lang en goed door.gewoon goed luisteren en kijken naar de staat van het blokje.
zou enkel de gsi laten staan. daarvan vind je niet zo snel een knappe.je kan ook voor een iets nieuwere b gaan. dan met een x12xe 1.2 16v erin. zijn ook prima blokjes. voordeel is dat die zuinig zijn, stil, en omdat die veelal in de latere types b geleverd zijn is het chassis ook vaak beter.
vraagprijs is ook maar ietsjes hoger.24 juli 2013 om 21:01 #18161668ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000
24 juli 2013 om 21:08 #18161669@Ivo1976 wrote:
ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000
Hoor ik iedereen over, maar de ’97er dieseltje die ik 4 jaar terug verkocht was “krokanter” dan de ’94er GSI die nu in het hok staat…
24 juli 2013 om 21:35 #18161670is puur toeval.
de meeste nieuwere zijn gewoon beter, dat is over het algemeen bekend.
is ook maar net hoe hij onderhouden is.mijn gele 99er is behoorlijk roestvrij
terwijl die zilvere 2000 toch wel wat meer roestplekjes heb. die heeft ook nooit een wasstraat gezien verder.25 juli 2013 om 08:37 #18161671Mijn Budget is helaas niet zo heel hoog vandaar dat ik meer naar oudere modellen kijk .
En moet zeggen heb vaak gelijk ermee :thumb ,mijn 94er Astra kocht ik 2 jaar geleden ook voor 400 met lange apk en zo goed als roestvrij.
Met gebruikte auto’s moet je gewoon geluk hebben ,enkel weet ik niet welke mankementen de motoren vertonen omdat ik vroeger meer in de oudere opels zat met CIH motoren .26 juli 2013 om 18:11 #18161672@Dr.Ed wrote:
@Ivo1976 wrote:
ik weet niet wat je budget is, maar wat Robert_Corsa zegt. Waarom kijk je niet voor een corsa b uit de periode 97-2000
Hoor ik iedereen over, maar de ’97er dieseltje die ik 4 jaar terug verkocht was “krokanter” dan de ’94er GSI die nu in het hok staat…
97 voor of na de facelift, die van voor de Facelift zijn echt erg kwa roest…
Ik heb een 99er diesel, die er nog knap aan toe is, met 3ton op de klok..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.