welke motor past er in een E1 record

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD welke motor past er in een E1 record

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259161

    welke motor past er in een record e1
    record heeft nu een 2,3 diesel ( goede motor loopt zelfs direct als het vriest ) en hand bak
    ik wil hem ombouwen naar benzine 2,4 met carb en automaat of een moderne diesl met slurbo ,maar welke motoren passen 1op1
    de kabelboom zal niet zoveel anders zijn dan benzine denk ik ,zal van de week foto,s maken en plaatsen
    alvast bedankt voor het meedenken
    gr john

    #18158778

    1 op 1 een 4 cil…

    Met wat aanpassingen passen 6 cil ook,vrij gemakkelijk…

    Der zijn mensen die duwen in zo,n motor ruimte vanalles ligt deraan wat je wilt aanpassen:

    http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8566987″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8563575″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8578568″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://forum.streetcommodores.com.au/showthread.php?t=8582124″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18158779

    moderne diesel of 2.4 met carb…. logisch..

    Waarom niet gewoon een 2.3TD uit een rekord/senator/omega er in? rijden voortreffelijk! zeker als je ze een beetje kietelt en het is echt basic diesel met weinig poespas wat stuk kan gaan, net als je eigen diesel.

    heb eventueel nog wel een 2.3TD motor liggen…

    #18158780

    ehh een 8cil is best mooi ,en als ik een paar jr jonger was zou ik het nog doen ook :D ,maar ik denk dat het ind gewoon een 4 cil gaat worden met automaat bak , maar alles is nog mogelijk ,ik zit nog in de denkfase :hmmz

    #18158781

    mijn idee… als je persee op benzine wilt gaan rijden…

    kosten technies zou ik een 2.0 nemen.
    is geld geen probleem, dan zou ik een dure 2.4 nemen.

    daarachter kun je elke bak monteren, tenminste. die geschikt zijn voor cih motoren.
    2.0 en 2.4 cih zijn qua bakmontage gelijk.
    je zult wel een aandrijfas en wat andere rompslomp nodig zijn, zo links en rechts.
    maar niets is onmogelijk.

    wil je helemaal feest in een rekord… ga dan voor een 6 cilinder.
    maar ook dat brengt de nodige aanpassingen met zich mee.

    Handbak zou ik laten voor wat ie is… een automaat slikt nogal aardig wat van je vermogen op.

    #18158782

    Sw16v dan kan ik ook een turbo op mijn 2,3 zetten , schiet niet op dat vermogen wat je erbij krijgt gaat door het diesel gebruik weer verloren ( vind ik ) mijn nissan 3.3 ( zonder turbo ) 1900kg draait gem 1-10 en loopt 160 km voor een 4×4 van 29 vind ik dat niet slecht!
    als ik dat vergelijk met de record 2.3 diesel komt de opel er erg bekaait af , vooral het gebruik valt vies tegen .
    Dat een automaat bak zoveel vermogen kost? ik diverse commodore,s ,senators en monza,s gehad en eerlijk gezegd heb ik het nooit af hoeven leggen tegen een schakel auto ! in tegendeel de automaat was altijd sneller op de 100 , topsnelheid hebben we nooit getest
    de reden waarom ik vraag welke motoren erin een record passen is omdat ik de laatste 15 jr helemaal niets met opel gedaan heb ( deze kwam toevallig op mijn pad )dus ik ben niet meer op de hoogte welke motoren er zo in zouden passen ik ben altijd met andere oldtimers bezig geweest , en dan ook nog hoofdzakelijk met het plaatwerk ,
    maar mischien kom ik nog een slechte commomdore tegen en bouw ik de hele boel om :D ik heb in ieder geval een klok gave koets ,lpg erin en gaan king:

    #18158783

    nee jouw 2,3 is nogal anders. vooral intern dus daar kan je niet zomaar een turbo op schroeven…

    ik heb op de mijne een intercooler geplaatst, pomp aangepakt en goed afgesteld en turbodruk iets om hoog gedaan en rij nu rond met 100/115pk (misschien zelfs wel meer) en rijdt zeeeer voortreffelijk en is nog snel ook!!

    waarom gaat het vermogen door het diesel gebruik weer verloren? ik rij nu zuiniger als met de originele motor, dan reed ik 1:13 en nu met meer vermogen en soepele rijdende motor 1:15, waardoor die zuiniger is dan mijn senator (1:5,5) en dus ook weer goedkoper rijden kwa prijs.

    en vind persoonlijk de 23TD lekkerder rijden door het enorme koppel onderin tov de 30E in mn senator….

    #18158784

    Als t je niet kan schelen dat je belasting gaat betalen volgend jaar

    Gooi er dan een turbo diesel van mercedes in
    Chek t topic van manta 24v maar eens van zijn e rekord station

    Wil je voor t kwart tarief gaan. Dus ombouw naar benzine
    Dan zijn de mogelijkheden haast onbeperkt

    Cih 2.0 / 2.4
    Of cih 6 cilinder 2.8 / 3.0

    Dohc kan
    4cilinder. B.v c20xe. C20let

    6 cilinder kom je in de 24v motoren

    Maar ook de modernere v6 is te doen

    En dan heb ik t enkel nog maar over de opel motoren gehad

    V8 is ook n optie enkel heb je dan vrij weinig ruimte voor je uitlaat spruitstukken

    #18158785

    V8 gaat wel enkel kom je met je stuurhuis niet weg aangezien de linker cilinder bank tegen het stuurhuis komt of bijna der tegen (afhankelijk van merk motor) komt als je voor een V8 gaat zou ik je een ander stuursysteem aanbevelen om zo wat plaats te krijgen..

    Op marktplaats staat bv een Monza met een Chev v8 alleen heb ik het vermoeden dat der wat met de spruitstukken is aangezien die een hele poos terug ook at te koop was en ook met iets over de spruitstukken geschreven.

    #18158786

    Een MV6 :) Is wel veel gepruts denk ik. Makkelijkste is een 30 12V lijn motor.

    #18158787

    [youtube:p9i1os9j]http://www.youtube.com/watch?v=QIDgd_RFP3A[/youtube:p9i1os9j]

    Inmiddels is ie ”bijna” klaar.

    #18158788

    leuk filmpje maar er zal veel verandert moeten worden of valt dat mee ?? ik begrijp dat je hem met bak en al omgebouwd heb?? en volgens mij heeft dat ding een comp eraan hangen??
    gr john

    #18158789

    Dank je,

    Kwa veranderingen valt het wel mee.

    Een bak uit een andere Mercedes en geen computer, alles mechanisch en lekker ouderwets. :wub

    #18158790

    Alles past he, het hangt ervan af wat de bedoeling is, veel sleutelplezier

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.