start problemen corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa start problemen corsa b

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259069

    Hallo forummers.

    Ik begin een beetje radeloos te worden.

    2 weken geleden stopte me corsa ermee. Hij starte met de dag slechter en op ten duur helemaal niet meer.

    Heb toen een vriend van me gebeld en die is langs geweest. Accu doorgemeten en indd telage spanning.

    Conclusie dynamo kapot.

    De dynamo heb ik laten reviseren en is weer helemaal nieuw. Alles is eraan vervangen.

    Dynamo eenmaal weer terug gezet alles aangesloten. En bleek de accu ook aan zn eind te zijn.

    Nieuwe accu gehaald erin geplaatst en hij starte weer in een keer.

    Dit ging 4 dagen goed tot ik m op dag 4 weer wou starten. Helaas. Weer de accu leeg.

    Accu en dynamo doorgemeten en tot de conclusie gekomen dat de accu met gas geven ipv oplopen naar 14V hij terug nam naar +- 8V

    Toen hebbenc we de spanningswisselaar op de dynamo op geplugd van + naar D+ en leekt hij het goed te doen.
    De accu nog 2 dagen aan de druppelaar gehad en wass weer goed vol.

    Nu weer zon 4 dagen later is het weer bingo.

    De corsa starte vanavond weeer niet.

    Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem kan zoeken?

    Het gaat om een opel corsa b uit ’93. Met een 1.4L 8V C14SE.

    Wat ik al gedaan heb is:

    Nieuwe accu.
    Dynamo laten reviseren.

    Ik hoop dat iemand mij het verlossende andwoord kan geven zodat ik morgen op een mooie zonnige dag weer vrolijk door kan sleutelen:)

    Greetz
    Richard

    #18157905

    Dynamo, als deze niet laad laad deze niet.. zo simpel is dat.

    Ga eerst Controleren of je Dynamo lampje aan gaat bij opzetten Contact (lampje met Accu erin)
    Kijk vervolgens of deze Dooft na starten van de motor

    Werkt dat prima dan doe je het volgende
    Verbindingen, + kabel vanaf dynamo naar de motor, en de Massa van de Accu – naar de motor

    is dat het niet is de Nieuwe Dynamo niet goed.

    Willem

    #18157906

    Oke gaat ik daar ff naar zoeken:) bedankt wim. De spannings regelaar moet wel gewoon op d+ toch?

    #18157907

    Bij een Originele Delco-Remy of Kopie ervan zit de spannings regelaar IN de dynamo.

    aansluitingen Dynamo:

    B+ = Accu +
    D+ = Controle lampje
    Massa- = massa

    Willem

    #18157908

    Oke ja bij de mijne zit het zwarte kastje op de achterzijde van de dynamo

    #18157909

    Wat voor dynamo heb je dan??

    Willem

    #18157910

    Als t goed is een orginele van de C14SE

    Met de rotor bladen aan de buitenkant tussen de poulie en de dynamo zelf in. En op de achterkant bevind zich alleen een + en d+ aansluiting

    #18157911

    Old skool dus haha…

    #18157912

    Klopt de oog dikte van de regelaar met het boutje achterop de dynamo??

    Willem

    #18157913

    Whaha ja toch:D k hoop dat k het probleem gewoon snel heb. Word er moedeloos van:(

    #18157914

    Als t goed is wel. T oogje was afgebroken ban t draadje maar heb er een oogje op gezetwat net een tikje groter was. Maar heb het oude oogje nog liggen als t goed is:)

    #18157915

    even controleren… als het goed is moet deze op D+ om de dynamo uit en aan te schakelen..

    maar heeft de nieuwe niet toevallig een inwendige spannings regelaar??
    Dan doet ie ook niks met een extra regelaar er tussen.
    Doe voor de gein eens enkel het lampje op de D+ aansluiten en dan met draaiende motor spanning meten.

    Ik kan me niet heugen dat ik ooit een spanningsregelaar heb moeten overzetten bij oude Astra’s en Corsa’s met deze motortypen en Oldskool V-snaar

    Willem

    #18157916

    T is geen nieuwe dynamo he hij is gereviseerd;)

    #18157917

    ja, maar probeer eens zonder de regelaar er tussen, en dan meten statioanair en op toeren.

    D+ is normaal voor Enkel je controle lampje..

    Willem

    #18157919

    Wss probleem al gevonden.

    Omdat ik een gereviseerde dynamo ge monteerd heb aan een lege accu heeft de dynamo tehard moete werken en is doorgebbrand van binnen.

    Dus weer aan de sleutel vanavond:)

    #18157918

    Dynamo mag niet doorbranden aan een Lege accu!!!!

    Willem

    #18157920

    Idd, als dat zo is had ik er al heel wat weggefikt.

    Vraag me af of ze de dynamo getest hebben na revisie. En wat wim al zegt een losse spanningsregelaar heb ik heel wat jaren niet meer gezien bij opel.

    Mijn ouwe daimler benz motor uit de jaren 60 heb dat nog wel.

    #18157921

    oftwel ries, een foto zou helpen :P

    #18157922

    Gewoon die losse regelaar weg laten, en Lampje Dynamo Direct op de D+ aansluiten, kans dat de dynamo uitgefikt is door de regelaar.

    Zelfs op de Corsa’s A die we gehad hebben uit 1986, en 1991, en ook de kadett’s uit 1985 1990 1991 hebben geen losse regelaar.
    Zo zit er op mijn bijde Ascona’s ook geen spanningsregelaar achterop de dynamo (bijde uit 1986, eentje een 1986 model de ander een 1987 model).

    Willem

    #18157923

    Oke er werd gezecht door dat bedrijf dat dat het was.

    Zal als k m er vnaaf uit heb ff een foto van maken:)

    T is gewoon een simpel zwart kastje op de achterkant met een draadje eraan.

    #18157924

    Zou het niet gewoon een ontstoringsblokje voor de radio zijn…….

    #18157925

    Dat denk ik wel zeker…

    Ik denk dat je die eens weg kan laten…

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.