Aankoop tips vectra c diesel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aankoop tips vectra c diesel

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258828

    Beste forumleden,

    Ik ben opzoek naar een opel vectra C station met het liefst een 1.9 dieselmotor ( het zuinigst meen ik).
    Ben erg benieuwd of jullie wat tips voor me hebben voordat ik een auto koop.
    Wat zijn minpuntjes? en is een kmstand van 300.000 al veel voor zo’n blok?

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Mvg,

    Jay

    #18155181

    300K is behoorlijk veel. Ik zou bij 200K al niet eens meer kopen. Het zijn zeker geen probleemloze blokken. Kijk de topics er maar eens op na. De 150 pk variant levert nog de meeste problemen op.

    Ik ben Opel liefhebber maar als ik diesel moest rijden zou ik waarschijnlijk switchen naar een ander merk. Te veel slechte verhalen over de FIAT blokken.

    #18155182

    Blokken zijn prima :angel
    Het zijn de aanbouwdelen zoals inlaatspruitstuk en EGR welke de grootste problemen geven.
    Daarnaast worden de meeste 150 PK units flink getuned en daardoor slijten ze wellicht wat harder.

    Als je een betrouwbare Opel diesel wilt zal je rustig kunnen gaan voor een 1.9 met 100 of 120 pk. Een DTI met 100 of 125 PK.
    Andere merken hebben overigens de zelfde problemen met die milieu onzin die ze sinds 2000 op een diesel plakken.

    Groet jraaf.

    #18155183

    Niks mis mee hoor , die 1.9 blokken.
    Heb de mijne met 196.000km gekocht ( getuned met 240.000km ) en nu staat de teller op 348.000km en vandaag voor het eerst problemen met de turbo ( en die zit er dus al 3,5ton in !! )

    Maar als je deze blokken goed behandeld dan kan je er ook wel 5 ton mee rijden hoor ! En als je op safe wilt dan neem je een 120pk of 100pk.

    #18155184

    Bedankt voor jullie reacties!

    #18155185

    ^^ What they said! :jerry

    #18155186

    niet aan beginnen!!!
    heb een nieuwe gekocht in 2009 een 150 pk.
    en altijd ellende gehad.
    ook van ellende ingeruild met 90000 km op de teller in 2012.
    afblijven zonde van je geld.
    alle diesels geven problemen met die millieu eisen.
    gewoon benzine gaan rijden en net zo als ik in belgie tanken als je daar in de buurt woont scheelt 30 ct p ltr.

    #18155187

    :hmmz

    #18155188

    @mike hammer wrote:

    niet aan beginnen!!!
    heb een nieuwe gekocht in 2009 een 150 pk.
    en altijd ellende gehad.
    ook van ellende ingeruild met 90000 km op de teller in 2012.
    afblijven zonde van je geld.
    alle diesels geven problemen met die millieu eisen.
    gewoon benzine gaan rijden en net zo als ik in belgie tanken als je daar in de buurt woont scheelt 30 ct p ltr.

    Wat een onzin :ass
    Als je ‘altijd’ ellende hebt gehad dan haal je de 90 K toch nog geen eens :hmmz
    Groet jraaf

    #18155189

    Dikke onzin… :puke

    Tuurlijk zullen er rotte appels tussen zitten en je kunt een maandagochend-modelletje hebben, maar ik hoor alleen maar goede dingen over deze blokken.

    #18155190

    Zijn goede blokken mits je ze ook onderhoud en af en toe een keer op zijn staart trapt.
    Maar ja dat is bij elke motor.

    Van de week 2 dagen met een astra H 1,9 met 100 pk gereden. heerlijk torretje en hij had zelfs maar 100 pk.

    #18155191

    niks mis mee de mijne ook al 225000 op de teller alleen inlaat spruitstuk tot nu toe vervangen
    :D

    #18155192

    Weet je wat de Grootste Ellende is van de Moderne diesel…

    De Bestuurder, de een rijdt te rustig, de ander Trap m naar zijn kloten…

    Meeste problemen ontstaan door ALTIJD Rustig (lees: Zuinig) rijden, daar gaat ELKE moderne (euro-4 en Schoner), problemen geven, Ja ook Mercedes-Benz DKW(lees Audi) en BMW.

    Een Moderne diesel moet REGELMATIG op zijn Klote krijgen om Voldoende temperatuur te verkrijgen, om zelfreinigende werking te verkrijgen, krijgt deze dat niet Koekt alles dicht..

    Willem

    #18155193

    @wim-v6 wrote:

    Weet je wat de Grootste Ellende is van de Moderne diesel…

    De Bestuurder, de een rijdt te rustig, de ander Trap m naar zijn kloten…

    Meeste problemen ontstaan door ALTIJD Rustig (lees: Zuinig) rijden, daar gaat ELKE moderne (euro-4 en Schoner), problemen geven, Ja ook Mercedes-Benz DKW(lees Audi) en BMW.

    Een Moderne diesel moet REGELMATIG op zijn Klote krijgen om Voldoende temperatuur te verkrijgen, om zelfreinigende werking te verkrijgen, krijgt deze dat niet Koekt alles dicht..

    Willem

    Klopt. Maar er is nog een probleem. Men koopt tegenwoordig ook motoren met teveel vermogen.
    En spreken dat amper of helemaal nooit aan. Is leuk voor in de kroeg maar de portemonnee vind het niet leuk.

    #18155194

    Ik durf best een km vreter te kopen.mits die goed onderhoud heeft gehad. Nadeel is dan weer het verkopen. ..niemand wil een bak met zoveel kms

    #18155195

    Inderdaad, een Jonge Diesel met VEEL Kilometers is vaak een Betere inverstering dan een met Weinig kilometer, zie bovenstaande problemen..

    Willem

    #18155196

    onze vectra b 2.0dth hebben deze week ingruild met een km stand van 405.*** en gekocht met 333.334km we hebben eigelijk probleemloos gereden op zijn normale onderhoud na

    #18155197

    Zoals hier boven gezegd wordt:
    – Veel snelweg km’s is een must voor z’n blok
    – Niet te rustig rijden (af en toe hogere toerentallen)
    Als je deze CDTI naast een andere diesel zet dan is hij niet veel onbetrouwbaarder want ELKE diesel heeft zo zijn problemen veroorzaakt door vervuiling!
    Persoonlijk zou ik geen (moderne) diesel meer kopen omdat ik gewoon te weinig snelweg km’s maak.

    Ps. als je een betrouwbare diesel zoekt dan kom je automatisch op een wat oudere diesel uit (bijv mercedes w124). Zo heb ik een 200D w124 uit 1986 en dat ding heeft er meer dan 300.000 km erop zitten en blijft maar gaan. Maar goed deze wagen kent dus geen een filter en kan dus ook niet kapot :)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.