Ombouwen z16xe blok in een Astra G van 2001,

Forumindex Forums Modellen Astra Ombouwen z16xe blok in een Astra G van 2001,

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258731

    wordt het z16xe blokje ook op zwaardere systemen gebruikt? bijvoorveeld z18xe of is dit alweer een geheel andere motor? denk er namelijk over na om een obdtuningkje te laten doen, is 10 pk en 30 Nm meer maximaal. en graag wil ik weten of dat dit teveel is voor dit blokje, natuurlijk blijf ik er normaal mee rijden, graag hoor ik van jullie ! en wat met de egr klep? hoorde dat de motor dan soepeler en beter rijdt als je deze afdopt

    #18154257

    De Z18XE is de zelfde motor als de Z16XE alleen met op geboorde cilinders.

    En een chiptuning is goed te doen gaat de motor zekers niet stuk van maar 30nm is wel heel optimistisch.

    En wat betreft EGR lekker afdoppen is idd beter voor de motor omdat de uitlaat gassen niet opnieuw de inlaat meer ingaan.

    #18154258

    Helaas zit er nog knap verschil in de Z18XE en Z16XE.

    Ze draaien bijde op een heel andere Computer, zo is ook het inlaat en uitlaat spruitstuk anders.

    Z16XE: GM Multec
    Z18XE: Siemens Simtec 70 / 71

    Willem

    #18154259

    Ik rijd met aanpassingen, intern is nog orgineel en zit aan 160 pk aan de krukas zit bijna aan de 2 ton en het is nog heel.
    Gekocht met 79.000 km op de teller en vanaf de 120.000 meet dan 125 pk gereden.

    #18154260

    @wim-v6 wrote:

    Helaas zit er nog knap verschil in de Z18XE en Z16XE.

    Ze draaien bijde op een heel andere Computer, zo is ook het inlaat en uitlaat spruitstuk anders.

    Z16XE: GM Multec
    Z18XE: Siemens Simtec 70 / 71

    Willem

    Oke, wel jammer dat ze met een andere ECU inlaat en uitlaat spruitstuk zo weinig vooruit gaan kwa pk’s en nm’s

    #18154261

    @Opeltje17 wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Helaas zit er nog knap verschil in de Z18XE en Z16XE.

    Ze draaien bijde op een heel andere Computer, zo is ook het inlaat en uitlaat spruitstuk anders.

    Z16XE: GM Multec
    Z18XE: Siemens Simtec 70 / 71

    Willem

    Oke, wel jammer dat ze met een andere ECU inlaat en uitlaat spruitstuk zo weinig vooruit gaan kwa pk’s en nm’s

    Z18XE heeft 125pk 167NM
    Z16XE heeft 101pk 150NM

    Dat is best wel een verschil.

    #18154262

    Hoort misschien niet helemaal thuis in dit topic, maar waar zit hem dan het verschil in die 10 pk/ ? nm bij de x18xe1 en z18xe?

    #18154263

    Motorsturing en Cilinderkop.

    Willem

    #18154264

    Willem, kan Dit z16xe blokje dat beetje extra pk dan goed aan of niet?
    En haasje, leuk dat te horen, wat precies gedaan om deze pks te verkrijgen? Is wel groot verschil met 101pk

    #18154265

    Emiehl, vraag er maar op los, ik wil me daar ook in verdiepen haha

    #18154266

    Z16XE laten optimaliseren bij een Chipper levert al een Levendiger blokje op.

    Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.