Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B – Z1.4SZ met spraakgebrek
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2013 om 22:56 #17258318
Hallo mede opel rijders,
Ik heb een fijn corsaatje B uit ’98 welke bij 1800 toeren helaas wat stottert.
Bij 2500 toeren is het weer over en het verschijnsel doet zich alleen voor bij warme motor.
Ook het verbruik is naar mijn idee iets aan de hoge kant (550km / 44ltr)
Bougiekabels zijn al eens vervangen maar dit leverde geen verbetering op.Ik heb op diverse fora al verschillende oorzaken c.q. oplossingen voorbij zien komen als bobine, luchtmassasensor, lambdasonde, etc. etc. :wtf
Ik kan mij niet voorstellen dat er van jullie niet al eens eerder iemand met dit probleem te maken heeft gehad en het succesvol heeft opgelost.
Iemand een idee / oplossing?Alvast bedankt voor jullie moeite!
M.v.g.
Randolf5 juni 2013 om 06:57 #18150300Wanneer heeftie voor het laatst een complete servicebeurt gehad? En welk motortype gaat het om? Want een Z14SZ bestaat volgens mij niet… Toevallig een X14SZ?
Want m’n vriendin had soortgelijke problemen met een X14SZ en die waren weg na een servicebeurt (bougies, oliefilter, olie, benzinefilter, luchtfilter).Als het probleem blijft, zoek dan eerst eens naar vacuum lekken.
Dat doe je het makkelijkste met een draaiende motor, en dan spuit je een beetje remmenreiniger of startvloeistof op de vacuumslangen.
Gaat de motor dan oppeens harder draaien, dan heb je je vacuumlek gevonden.Volgende stap: Lees hem uit met een Opcom, of indien mogelijk, met de paperclip methode.
Je kan prima fouten/problemen hebben die het waarschuwingslampje niet af laten gaan, maar wel merkbare problemen veroorzaken.5 juni 2013 om 21:52 #18150302EGR
5 juni 2013 om 22:53 #18150303Jaah sorry X1.4SZ
5 juni 2013 om 22:54 #18150304@wim-v6 wrote:
EGR
Ik zie mensen dat ding gelijk dichtzetten met een blinde pakking.
Ervaringen mee?6 juni 2013 om 16:17 #18150305@Randolf_K wrote:
@wim-v6 wrote:
EGR
Ik zie mensen dat ding gelijk dichtzetten met een blinde pakking.
Ervaringen mee?Ja, en dat werkt perfect. Ik merk zeker verschil. Motor loopt er beter door. Wel met de meeste ritten het MM lampje, maar die is nadat het contact uit geweest is, weer uit.
Blindpakking kan je zo zelf maken en hoeft geen gat in (gezien de plunjer naar binnen gaat).
6 juni 2013 om 16:23 #18150306Zelf inderdaad ook een blindpakking gemaakt van een leeg pak ijsthee. Ging prima, maar inderaad gaat hierdoor het motormanagementlampje branden. Omdat ik veel ’s avonds en ’s nacht rijd (in het donker dus), heb ik ‘m er weer tussen weg getrokken. Dat oranje licht was vrij fel… Toch maar besloten om regelmatig de EGR gewoon goed schoon te maken!
6 juni 2013 om 20:48 #18150307Metalen plaatje zal het langer uithouden, ik heb overigens bij de Zusjes X14SZ en X16SZ nog nooit storing gehad ivm afdoppen EGR
6 juni 2013 om 21:23 #18150308@wim-v6 wrote:
Metalen plaatje zal het langer uithouden, ik heb overigens bij de Zusjes X14SZ en X16SZ nog nooit storing gehad ivm afdoppen EGR
Ik heb er een plaatje aluminium tussen gezet. Bij mij zoals gezegd, bij iedere rit na z’n 10 minuten het MM lampje.
6 juni 2013 om 21:25 #18150309code ook uitgelezen??
Willem
6 juni 2013 om 22:05 #18150310Ik vindt t ook appart Willem.
EGR is bij de Corsa van m’n vriendin ook afgedopt. Ligt ook een X14SZ in. Geeft nooit storing.
Misschien was de EGR al slecht en heeftie em alleen maar afgedopt? Want een defecte EGR blijft altijd storing gooien, offie nou afgedopt is of niet.6 juni 2013 om 22:50 #18150311Ik heb de EGR nog niet losgehad, zal dit binnenkort even doen.
Is dat geval makkelijk zelf te reinigen? of moet dat in een ultrasoonbadje?Heeft verder nog niet aan een opcom gehangen (ken niemand met zo’n ding en garages rekenen mij gem. 80,-).
Bougies, bougiekabels en krukassensor zijn vervangen, zelf heb ik tot nu toe de koppelingskabel en de thermostaat vervangen.
zou leuk zijn als ik het op kan lossen. Helaas ben ik zelf van de generatie van carburateurs en contactpuntjes, al die elektronica ligt mij niet zo. :swear
Mijn andere vervoermiddel is derhalve een Vespa PX200 tweetact scooter daar kan ik inmiddels blind aan sleutelen :thumbZou ooit nog wel eens een mooie c-kadett willen of dito ascona. (classics rule!)
Greetz,
Randolf7 juni 2013 om 07:24 #18150312@wim-v6 wrote:
code ook uitgelezen??
Willem
Stroming EGR. Overigens was er niks met de EGR aan de hand voordat ik hem afdopte.
P0400 Lineair EGR-systeem.
7 juni 2013 om 07:26 #18150313PAs bij een x12sz ook egr afgedopt, gaf ook een mm lampje en daarvoor niet.
7 juni 2013 om 18:04 #181503140400 is er niks aan de hand inderdaad..
Willem
7 juni 2013 om 21:16 #18150315ik heb mijn egr ook afgedopt bij x1.2sz nooit geen mm lampje zien branden hoor,
mijn motor houd ook in en ook alleen als hij warm is,
en heb laats koppakking en dis riem en nokkenas vervangen ma niks,
vind die 1.2 8v’s ma k#t motoren,ma heb al bijna alles vervangen wat het inhouden betreft helpt allemaal niet,
wil een andere motor erin gooien,ma je kunt je tempratuur sensor een proberen die op het spruitstuk zit,
John,
7 juni 2013 om 23:33 #18150316Kut motoren? Na hou zon ding een weekend lang heb af lopen trappen zonder olie te verbruiken of verrot te gaan omdat hij daarna toch naar de sloop ging: Prima motoren!
8 juni 2013 om 08:14 #18150301Je kan proberen de weerstand waarden eens op te zoeken van deze temp sensor, en zorgen dat ie kouder blijft aangeven dan ie hoort te doen, dan krijgt ie wat meer benzine en loopt ze een stuk lekkerder.
Knijp voor de gein de Brandstof retour is af, dan rijdt ze al een STUK!! beter..
Die dingen lopen gewoon heel Arm.
Willem
9 juni 2013 om 21:28 #18150317ja joop 1970 dat klopt met doorjagen je krijgt ze niet kapot nee dat klopt haha
ma wel erg traag, -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.