Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Problemen vervangen dynamo Astra G 1,7DT
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2013 om 01:47 #17258186
De dynamo van mij Astra 1,7DT dient (weer) vervangen te worden nu ben ik daar zelf aan begonnen en al een eind op weg maar doordat je er heel slecht bij komt weet ik niet precies wat je allemaal los moet halen.
Ter info er zit een vacuum pomp op en de auto is uitgevoerd met airco.
mijn werkwijze tot nu toe:
lucht filter eruit-multiriem eraf de 2 bouten van dynamo los en eruit
De 2 bouten zijn er dus al uit maar de dynamo wil er dan nog niet uit.
Graag info over hoe nu verder alvast bedankt voor jullie reactie.30 mei 2013 om 09:44 #18147842Heeft iemand al informatie voor mij of een stukje handleiding ik wil er graag mee verder. alvast bedankt.
@masterxl01 wrote:
De dynamo van mij Astra 1,7DT dient (weer) vervangen te worden nu ben ik daar zelf aan begonnen en al een eind op weg maar doordat je er heel slecht bij komt weet ik niet precies wat je allemaal los moet halen.
Ter info er zit een vacuum pomp op en de auto is uitgevoerd met airco.
mijn werkwijze tot nu toe:
lucht filter eruit-multiriem eraf de 2 bouten van dynamo los en eruit
De 2 bouten zijn er dus al uit maar de dynamo wil er dan nog niet uit.
Graag info over hoe nu verder alvast bedankt voor jullie reactie.30 mei 2013 om 10:49 #18147843Als je jezelf eerst eens even voorstelt , dan heb je meer kans op reacties
30 mei 2013 om 11:22 #18147844Wil ik best doen maar ik ben gewoon een Opel rijder die zelf zijn dynamo wenst te vervangen.
Valt niet zo veel te vertellen verder. De Astra is al ruim 310000 op de weg met de laatste jaren wat slijtage sporen.
De dynamo is al een keertje vervangen iets meer dan 1 jaar geleden echter toen door de garage maar aangezien ik
ook wel wat kan dacht ik ik doe het eens zelf. nu is hij wel los maar wil er nog niet uit en ik vroeg mij dus af of iemand
mij wilde vertellen hoe nu verder.
Door het aan de weg sleutelen ben ik een beetje beperkt in de mogelijkheden en doe het van boven af dan zit gelijk de
Airco pomp in de weg en weet ik dus ook niet of je de vacuum pomp beter kan loshalen van de dynamo of alle slangen eraf?30 mei 2013 om 19:51 #18147845Je moet de dynamo langs onder eruit halen!
De elec aansluiting moet nog los boven op de dynamo
De olie toevoerleiding op de vacuum pomp.
En dan de vacuum leiding.Succes !
30 mei 2013 om 20:44 #18147846Hartelijk dank ik heb helaas nu geen tijd meer ga andere keer weer verder hij is wel al los maar nog niet ontkoppeld het moertje van de plus is een hele rare maat waarschijnlijk niet origineel.
Omdat ik het niet goed kan zien weet je misschien ook wel hoe het toerenteller stekkertje eruit gehaald moet worden vergrendeling?31 mei 2013 om 05:14 #18147847Toerental haalt ie van de ECU.
Maar als je niet zo’n sleutelaar bent laat het dan lekker doen ;) .
31 mei 2013 om 06:10 #18147848Dop 17 is de plus maat.
Schroeven draaier op de sluiting van de stekker en dan de stekker los wippen.Claxon los halen en via die kant de dynamo uitnemen.
7 juni 2013 om 08:32 #18147849Nieuwe dynamo geplaatst olie en lucht filter vervangen de nieuwe dynamo had ook een pompje dus deze is ook
vervangen nieuwe olie erin en klaar. Werkt weer super.
Bedankt voor de adviezen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.