LMM en roestvorming veerschotel

Forumindex Forums Modellen Corsa LMM en roestvorming veerschotel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258043

    Vandaag is mijn Corsa B (bouwjaar 2000; 1.2 16V; X12XE) naar de garage geweest voor een kleine beurt en APK. Hierbij bleek dat mijn LMM hoogstwaarschijnlijk niet goed functioneert (te hoge uitstootwaarden gemeten en veelvuldig inhouden tussen 1500-2000 toeren). Overigens zijn bij het uitlezen geen foutcodes gevonden. Na het loshalen van de stekker op de LMM zakten de uitstootwaarden onder het maximum toegestane niveau. Daarnaast bleek bij de ophanging rechtsachter behoorlijke roestvorming aanwezig te zijn. Het advies is dit te laten lassen.

    LMM
    Via ebay.de vind ik de volgende LMM:
    http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser-LMM-Bosch-0280217123-CORSA-B-73-78-79-1-2-i-16V-48KW-X12XE-/221035673290?pt=DE_Autoteile&hash=item3376c0b6ca#shId

    Is dit de juiste LMM voor dit type Corsa B (bouwjaar 2000; 1.2 16V; X12XE)?
    Kunnen de bovengenoemde problemen ook worden veroorzaakt door een ander mankement?

    Laswerk veerschotel rechtsachter
    Weet iemand een geschikt adres in de omgeving Benthuizen/Zoetermeer/Delft voor het uitvoeren van dit laswerk?
    Wat zijn de kosten van dit laswerk?
    Zijn daar onderdelen voor nodig?

    #18146449

    bekend probleem van de corsa b’s( die veerschotel) aan 1 kant had me kadett het ook , heeft toen een oud klasgenoot voor me gerepareerd , oude verschotel eraf gesloopt plus overtollige verroeste balk , daarna nieuwe plaat ingelast met daarop de nieuwe veerschotel. (schotel koste mij ongeveer 30 euro) hij vroeg er 100(ex schotel) euro voor.

    maar bij een garage ben je wel meer kwijt

    #18146450

    Inmiddels een bedrijf gevonden (Autoservice RPR in Zoetermeer) voor het uitvoeren van het laswerk.

    Graag nog een reactie op mijn vragen over de LMM.

    #18146451

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-luchtmassameter-oe-ref-838628.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dus ja zou de goede moeten zijn. Boschnummer komt overeeen.

    #18146452

    LMM op ebay bestellen!!! orgineel bosch 107 euro ex verzendkosten!
    189 euro bij fsrs is veels te duur!!! de lmm zorgen idd voor inhouden bij bepaalde toerentallen!

    #18146453

    Snap dat je het daar te duur vind, maar k bedoelde dat daar hetzelfde boschnummer bij staat.

    #18146454

    Ja dat staat vaak overal bij, als referentie nummers. Houd niet altijd in dat het ook een bosch is Bij fsrs staat het dan in de titel dus dat zal wel een bosch zijn, op ebay is het merk vaak niet bekend en staan er een aantal referentie nummers onder, geen idee wat je dan thuis krijgt.

    #18146455

    De LMM op ebay (zie onderstaande link) komt op een totaalprijs van 107,80 Euro (93,90 LMM + 13,90 verzendkosten). Dit is toch wel de juiste voor de X12XE?

    Link:
    http://www.ebay.de/itm/Luftmassenmesser-LMM-Bosch-0280217123-CORSA-B-73-78-79-1-2-i-16V-48KW-X12XE-/221035673290?pt=DE_Autoteile&hash=item3376c0b6ca#shId

    #18146456

    Ja. Kijk maar naar het boschnummer.

    #18146457

    Hallo,
    Zag dit topic via de search functie
    Vraag me af of je al nieuwe veerschotels hebt laten lassen en hoeveel je kwijt was??

    #18146458

    Een Corsa b van 2000 met een rotte schotel?
    Dat is nieuw voor mij, ik zie die dingen voor de apk alleen maar netjes en dik voormekaar. Het zijn de 1e typetjes die ik zie waar altijd laswerk aan zit.

    Is ie wel zover gerot dat ie daadwerkelijk afgekeurd mag worden?
    Je wil niet weten hoeveel roestschade je mag hebben voordat het daadwerkelijk afkeur is.

    #18146459

    Ze komen er wel aan hoor, ben zelf ook keurmeester en heb een Corsa van 99 waarbij 1 veerschotel nog net kon voor de apk.
    Al behoorlijk in de roest, ik verwacht dat er volgend jaar wel een stuk vanaf is of dat er een gat in geroest zit.

    #18146460

    Zal er op letten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.