Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05)

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257747

    Hallo sinds een paar dagen werkt mijn airco(ecc) niet meer, deze wordt dus niet meer koud.

    was vorige week in duitsland en daar was het 22 graden buiten en gaf dat ook netjes aan op mijn display ,alleen de airco bleef lauw, heb hem op low gezet ,maar dat maakte niks uit.

    heb een paar keer op de knop van de airco gedrukt (van eco naar normaal) maar ik hoor ook geen pomp of iets in schakelen ,ik zie ook geen toerental verschil.

    nu heb ik met de opcom ff een paar screenshots gemaakt van de instellingen, kunnen jullie mij vertellen of deze juist zijn.

    deze zijn gemaakt met kontact aan en motor uit

    foto 1

    hierbij zie je de druk van de airco is deze nog voldoende?

    foto 2

    hierbij zie je de airco compressor zonder koppeling staan is dit juist?

    foto 3

    hierbij zie je de buitentemperatuur op 0 graden staan is dit juist?

    graag jullie advies hierin voor dat ik naar de vod gaat

    Airco is vorig jaar gevuld en in 2007 is de airco pomp vernieuwd, auto is van 2004

    Vast bedankt voor het mee denken

    greetz

    Marcel
    Opel Astra H sw 2.0 Turbo (11-2004)

    #18143253

    Uitlezen met motor AAN. Aangezien je dan pas alles m.b.t. de airco
    dan pas kan uitlezen. Hij werkt namelijk niet bij motor uit.

    Groet

    #18143254

    hierbij de instellingen met motor aan

    foto 1

    aircodruk is minder maar deze liep wel op naar mate de auto bleef draaien (660)

    foto 2

    motor aan airco ingeschakeld

    foto 3

    motor aan airco uitgeschakeld (eco)

    foto 4

    stand luchtverdeelklep blijft op ontdooien staan.

    foto 5

    hier blijft de buiten temperatuur ook 0 graden maar op het display gewoon 13 graden.

    foto 6

    hier liep de aircodruk al weer op.

    foto 7

    dit kwam ik tegen bij programmeren. hier staat airco met koppeling en in foto 2 (motor uit)van de begin post staat hij ingesteld op airco zonder koppeling

    #18143255

    niemand een idee of de instellingen goed staan met name de airco pomp met / zonder koppeling.

    of een idee wat er aan de hand kan zijn, heb alle zekeringen ge check, en zijn goed.

    kan je eventueel de pomp zelf controleren?

    greetz

    Marcel

    #18143256

    laat eerst eens kijken of er nog voldoende koudemiddel inzit, misschien heb je wel ergens een lek ( condensors gaan vaak stuk )

    #18143257

    @Nick-GSI wrote:

    laat eerst eens kijken of er nog voldoende koudemiddel inzit, misschien heb je wel ergens een lek ( condensors gaan vaak stuk )

    dat geeft hij toch aan met de airco druk of zie ik dat verkeerd??

    greetz

    Marcel

    #18143258

    zal van de week maar langs de dealer gaan :vertag :vertag

    greetz

    Marcel

    #18143259

    zo net ff bij een garage geweest voor de airco check , koel middel zat 650 in , nu zit er 475 in ,wat volgens hun er in hoort,

    alles na gekeken en doorgemeten ,maar nog steeds niet opgelost.

    zijn nu met opel bezig om te kijken welke airco pomp er op zit ,deze konden ze namelijk niet uit het systeem krijgen.

    mensen nog een idee wat het eventueel kan zijn buiten de airco pomp

    Airco pomp krijg wel spanning en er is met tech 2 en opcom geen storing te vinden.

    weet iemand welke pomp dit moet zijn?? (er staat aw of wa op)

    en wat deze eventueel kost?

    Opel Astra 11-2004 station 2.0 turbo (LEL)

    #18143260

    :argue Nou 2 dagen verder en niks meer gehoord van de garage :argue , zeker een lastig verhaal……..

    iemand een idee !!!!

    greetz

    Marcel

    #18143261

    Chopperbob, heb je nog een update ? ben benieuwd naar de oplossing van het probleem .
    Dank

    #18143262

    Bij mij werkt het . Gedaan met de opcom.

    #18143263

    Hoe bedoel je, wat heb je precies gedaan om het werkend te krijgen ?
    TXS

    #18143264

    Stond een instelling verkeerd . Met opcom de juiste ingesteld

    #18143265

    Welke instelling stond verkeerd ? en waar ? Ben benieuwd.
    Dank

    #18143266

    Ik weet niet meer precies waar ik het veranderd hebt. Maar 1 van de 2 instellingen stond niet goed . Er schijnt bij mij type en airco zonder koppeling op te zitten .deze draaid dus altijd mee. Schijnt te maken hebben met het vermogen van de auto.
    Bij 1 instelling stond met koppeling deze veranderd en het werkte weer

    #18143267

    Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.
    Een korte uitleg :
    Wanneer in een Opel Zafira B een a/c compressor zit die intern geregeld is MET een magneetkoppeling dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
    – voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
    – voor de ECU = ongeregelde AC
    – voor de UEC = ECC niet aanwezig

    Let wel deze instellingen geldt enkel voor de intern geregelde compressor met magneetkoppeling en NIET voor de extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling.

    Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.

    #18143268

    @chopperbob wrote:

    Ik weet niet meer precies waar ik het veranderd hebt. Maar 1 van de 2 instellingen stond niet goed . Er schijnt bij mij type en airco zonder koppeling op te zitten .deze draaid dus altijd mee. Schijnt te maken hebben met het vermogen van de auto.
    Bij 1 instelling stond met koppeling deze veranderd en het werkte weer

    @lebragard wrote:

    Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.

    Een korte uitleg : (duidelijker dan mijn vorige post, hierboven)
    Wanneer bij een Opel Zafira, Astra een a/c compressor extern geregeld ZONDER magneetkoppeling aanwezig is, en deze wordt vervangen door een intern geregelde compressor MET een magneetkoppeling dan dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
    – voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
    – voor de ECU = ongeregelde AC
    – voor de UEC = ECC niet aanwezig

    Let wel deze instellingen geldt enkel bij het vervangen van een elektronische extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling door een intern geregelde compressor MET magneetkoppeling. Tegelijkertijd moeten er een brug en een extra kabel worden ingebouwd.

    Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.