Koelvin slaat snel aan corsa c

Forumindex Forums Modellen Corsa Koelvin slaat snel aan corsa c

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257601

    Tot twee keer toe nu gehad bij het achteruit parkeren bij normale weersomstandigheden dat de koelvin aan slaat.
    Vandaag sloeg hij ook twee keer aan, normaal aangezien het 20graden was.. Het gebeurd nog geen 5min.
    Normaal is de temperatuur rond de 85, vandaag ging hij richting de 90/95
    Er zit nog voldoende koelvloeistof in. Wil deze wel een keer er helemaal uit laten lopen en nieuwe er in, geen idee hoelang het er al in zit.. Kon alleen met geen mogelijkheid de dop vinden bij de radiateur om het eruit t laten lopen.

    Is dit normaal met de koelvin?

    #18141719

    als het goed is zit ergens aan de onderkant links of rechts van de rad een rode ”schroef” met vlak daarbij een tuitje , als je die schroef opendraait stroomt er als het goed is kvs uit , haal wel even je kvs tank dop eraf

    #18141720

    Kan overal kijken maar vond geen rode dop of iets wat er op leek.
    Kan zijn dat ik het over t hoofd zie maar iemand anders keek ook

    #18141721

    ik weet bijna wel zeker dat er ergens een aftapplug zit , op je corsa , en anders je onderste rad slang loshalen

    #18141722

    helemaal rechtsonderin , zie je net de helft van de plug , en het tuitje wijst recht naar beneden , plug is trouwens zwart:P

    #18141723

    @SDK1992 wrote:

    Tot twee keer toe nu gehad bij het achteruit parkeren bij normale weersomstandigheden dat de koelvin aan slaat.
    Vandaag sloeg hij ook twee keer aan, normaal aangezien het 20graden was.. Het gebeurd nog geen 5min.
    Normaal is de temperatuur rond de 85, vandaag ging hij richting de 90/95
    Er zit nog voldoende koelvloeistof in. Wil deze wel een keer er helemaal uit laten lopen en nieuwe er in, geen idee hoelang het er al in zit.. Kon alleen met geen mogelijkheid de dop vinden bij de radiateur om het eruit t laten lopen.

    Is dit normaal met de koelvin?

    85 graden? das wel laag hoor. Normaal hoort te bedrijfstemperatuur van de motor tussen de 90 en 95 te liggen, en tussen 95 en 98 moet de ventilator aan slaan.

    Ik denk dat je thermostaat stuk is en open blijft staan, waardoor je een lage bedrijfstemperatuur hebt.
    En de thermoschakelaar van de ventilator is waarschijnlijk ook op z’n einde alssie al voor de 95 graden inschakelt.

    Voor het wisselen van het koelwater zou ik gewoon de onderste radiatorslang los trekken. Gaat veel sneller als een aftap kraantje.

    #18141724

    Dat tuitje zorgt ervoor dat je het kan aftappen zonder dat je er een zooi aan over houd en je haalt meer kvs eruit dan als je de slang loshaalt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.