Past een vliegwiel 160pk cdti in een 110pk cdti?

Forumindex Forums Modellen Insignia Past een vliegwiel 160pk cdti in een 110pk cdti?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257432

    Zoals in de topictitel beschreven: ik rij met een insignia diesel 110pk en stel de vraag of ik een vliegwiel van een 160pk diesel zou kunnen monteren. Iemand met genoeg technische kennis die dit zou weten hier?

    #18138272

    hallo beste heb even snel gezocht .

    en volgens mij zou het niet passen het zijn 2 verschillende bestel nr’s van opel .
    info die bij de ene staat is geschikt voor m32 versnellingsbak . voor de 110pk en 130
    en bij dat van de 160 pk staat als info geschikt voor de brede f40 versnellingsbak .

    nu is er bij opel wel een verandering aan de gang . er zoude versnellingsbakken worden gemonteert die terug met 6 versnellingen hebben en maar 2 assen in plaatsen van drie in de bv m32 bak

    dus goed zien welke jij hebt steken . vliegwiel zou dan ook geen massa vliegwiel meer zijn

    #18138273

    Ik heb de bestelnr’s ook al vergeleken en gezien dat ze verschillen.

    Voor de 160pk: 6 16 347 – 55577123 – 55562384, staat wel bij dat het een dubbelmassavliegwiel zou zijn.

    Voor de 110 & 130pk: 55572637

    Anderzijds wil het niet automatisch zeggen dat zoiets niet zou passen. Als de versnellingsbak echter anders (breder) is dan zal het niet passen.

    In ieder geval bedankt voor de info.

    #18138274

    passen zal het wel . want beide krukassen zijn hetzelfde .

    maar zoals ik zei in mijn uitleg wss door de bredere f40 versnellingsbak ga je een probleem hebben hebben .

    alzou het wel kunnen zijn dat je een 160 pk hebt met toch een m32 versnellingsbak waarbij het mss wel zou kunnen passen .

    stom vraag mss maar waarom zou je willen wisselen .

    #18138275

    Is helemaal geen stomme vraag.

    Mijn vliegwiel is kapot en ik zou het willen wisselen met een sterker exemplaar als dat mogelijk is. Ik bel deze week eens naar een opel garage om de vraag te stellen.

    #18138276

    ik heb bij mijn wete eigenlijk nog geen vliegwiel zien stuk gaan op een 2.0 cdti motor .

    de 1.9 wel cdti wel

    maar denk niet dat het 160 pk vliegwiel sterker is hoor . omdat er enkel software matig verschil zit in de motoren van de a20dt..

    vergeet u druklager of bij ons genoemd butè. niet telaten vervangen

    #18138277

    Wat ik wel al gezien heb tijdens mijn zoektocht is dat er vliegwielen van verschillende merken zijn te krijgen. De meeste zijn van het merk Luk maar hier en daar worden er ook Sachs verkocht. Sachs is wel een merk waar ik meer vertrouwen in heb maar ik vraag me vooral af of er een kwaliteitsverschil is tussen de twee merken. Sachs is iets duurder dan Luk.

    #18138278

    Vraagje, hoe ben je er achter gekomen dat je vliegwiel kapot was? Anders gevraagd wat waren de problemen waar je tegen aan liep.

    Alvast bedankt,

    #18138279

    @nicocorsa wrote:

    ik heb bij mijn wete eigenlijk nog geen vliegwiel zien stuk gaan op een 2.0 cdti motor .

    de 1.9 wel cdti wel

    maar denk niet dat het 160 pk vliegwiel sterker is hoor . omdat er enkel software matig verschil zit in de motoren van de a20dt..

    vergeet u druklager of bij ons genoemd butè. niet telaten vervangen

    bij ons is het volgens mij al een keer voorgekomen , ook een diesel volgens mij maar dat is al een hele poos terug.

    maar een 2.0 cdti is volgens mij hetzelfde als de 1.9cdti , en van die 1900’s gaan ze weleens stuk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.