Beste diesel motor in de astra H?

Forumindex Forums Modellen Astra Beste diesel motor in de astra H?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257402

    Kennis van me wilt een astra H aanschaffen een diesel namelijk.

    Wat is de beste diesel motor in de H?

    Vermogen moet standaard rond de 120/130pk zijn en over tijdje chip erin.

    Wat is de beste 1.7 motor? tot hoever kan je zo’n blok dan chippen?
    Wat is de beste 1.9? kan je een geprompte 1.9 100pk ook chippen naar een gemiddelde 180pk?

    #18137997

    De 1,7DTH tot 2007 met een 5 bak.
    Die kan je chippen tot 130pk.

    #18137998

    Dat is toch de 100pk versie van de 1.7? isuzu toch?

    Bouwjaar wat hij zoekt is tussen 2004 en 2006 aangezien het budget ongeveer max 4500,- maar is al een hoop te vinden voor een 3500,-.

    Zal het hem morgen zeggen, maar denk dat die met 100pk moet beginnen maar niks vind, is sneller gewend.

    1.9 valt geheel af? weet wel dat de 150pk versie veel problemen geven, maar hoe zit het dan met de 120pk 1.9?

    #18137999

    WimV6 beveelt een 1.7 cdti 100 pk aan denk ik :D
    Allez de laatste keer dat ik het hem vroeg toch.

    #18138000

    100 na 130pk is niet leuk dieselen voor die gene denk ik. Maar dat moet die zelf ondervinden bij testritten vind ik.

    Nu ben ik eens gaan kijken….
    Z19DTJ motor met 120pk
    Kan naar 160/180 of 200pk worden gechipt.
    Maar hoe zijn die blokken?

    #18138001

    Niet de Z19DTH pakken…

    Die heeft veel problemen met de wervelkleppen en de M32 bak.

    Maar je weet trouwens zelf hoe de ISUZU blokken zijn…..gewoon…perfect op de dynamo na dan ;)
    Ik heb er nog spijt van dat ie van mij weg is.

    #18138002

    En de Z19DT 120pk versie? of zit daar ook de zelfde bak achter?

    Voor 150pk versie hoef ik al niet te vragen omdat die gelijk is als de 120pk Z19DTJ.

    Ja isuzu niet kapot te krijgen, maar moet ook leuk voorruit gaan als het nodig is.

    #18138003

    heb zelf de 19dtj en moet zeggen dat ik erg tevreden over ben,
    al 20000km mee gereden(op 6maanden)
    heb de auto gekocht met net iets minder dan 200000
    geen problemen!
    iedere motor heb zn problemen! dus niet op alle negatieve reacties over de 1.9 afgaan!
    ligt meestal ook aan hoe de vorige eigenaar(s) er mee omgegaan zijn en hoe de toekomstige rijder en mee
    omga!
    vervuiling is meestal het grootste probleem.

    #18138004

    heb je 120 of 150pk versie Rudy?

    Kennis is een autobaan vreter, dus vervuiling zal er bijna niet in zitten.

    #18138005

    120pk word regelmatig op zn staart getrapt(uiteraard op de snelweg bij warme motor) en een verbruik van 5,6l op 100km
    enne vind um pittig genoeg

    #18138006

    Ik heb ook een z19dtj en 2,5 jaar geleden gechipt naar 200pk, tot nu toe zonder problemen. Ik heb wel de egr afgedopt en uit laten programmeren, dat is eigenlijk de veroorzaker van de problemen met deze motor. Als je wat vermogen wilt dat is de 1.7 denk ik toch snel te langzaam, je kan daar met chippen “maar” tot 130pk gaan ongeveer.

    #18138007

    Ik zou voor de Z17DTH of Z17DTR gaan. Beste diesels die er zijn.

    #18138008

    en mag ik vragen waarom jij dat de beste motoren vind?zie er in de werkplaats toch ook wel eens voorbij komen met problemen hoor ;)

    #18138009

    Ik persoonlijk vond dat de 1.7 tenopzichte van de 1.9 net dat beetje extra miste. Maar goed das persoonlijke mening.

    Mijn 1.9 100pk is gechipt en wordt bij warme motor ook wel eens op zijn staart getrapt en heb nog geen problemen ondervonden. Wel moet ik zeggen dat ik nooit vol gas geef in de 1ste en 2de versnelling (m32 bak).

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18138010

    1.7 gaat hem niet worden, 130pk vind hij te weinig voor een dagelijkse auto.

    Is alle 1.9 diesels geleverd met die m32 bakken? Hoelang gaat zo’n bak dan mee?

    #18138012

    Voor zover ik weet wel. En ja collega rijdt al 4ton met een m32 bak zonder problemen. Het is maar net hoe er mee omgegasn wordt en is.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18138011

    4ton is al netjes, Met welke motor is dat demonius?

    Ene kan 1000km rijden met een auto en andere 100.000km zonder problemen.

    #18138013

    Hij heeft een gtc met de 1.9 100pk.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18138014

    Z19DTL 100pk en Z19DT 120pk 8klepper
    Deze zijn exact gelijk aan elkaar, en te chippen naar een 160pk
    De zwakke punten:
    Koppeling vliegwiel
    M32bak
    EGR
    Roetfilter en leidingen indien gemonteerd (alleen euro4)

    Z19DTJ 120pk en Z19DTH 150PK 16klepper
    Deze zijn exact gelijk aan elkaar, en te chippen naar een 200pk
    Zwakke punten: Als Z19DT Z19DTL
    Inlaat wervelkleppen
    goeveoliger voor de bak en koppeling ivm meer vermogen en vooral koppel.

    Betrouwbaarst rijden is de Z17DTH 100pk met 5bak, bijkomend voordeel is dat deze motor euro4 is zonder roetfilter (en als je dan op de juiste plaats een Umwelt plakkette voor duitsland aanvraagt krijg je hiervoor een Groene 4
    Vast vliegwiel, en beresterke F23 versnellingsbak
    als je de motor er regelmatig goed van langs geeft, en bij tikken of nagelen de verstuivers laat controleren, heb je aan deze motor geen ellende.

    @ 0rudy0:
    – meestal de Z17DTJ 110pk en Z17DTR 135pk motoren ivm roetfilters, verstopte EGR, en vastzittende Vlinders van de variabele turbo, maar die problemen doen zich in grotere maten voor bij de 1.9zusjes.

    – Bij de Z17DTH moet je wel blijven luisteren naar de motor als deze ouder word, dit ivm de verstuivers nog wel eens vervuilen, wat kan leiden tot erstiger motorschade.

    willem
    Dat zijn voornamelijk de roetfiltermodellen

    #18138015

    Heeft test gereden zowel 1.7 en 1.9… Word geen Opel.

    #18138016

    Haha, was hij zo teleurgesteld? Wat was de reden?

    #18138017

    Hij leest(de) mee hier,
    -punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
    Complete auto sprak hem niet aan.

    #18138018

    @astraTD wrote:

    Hij leest(de) mee hier,
    -punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
    Complete auto sprak hem niet aan.

    Dan mag ik hopen dat dan niet op andere fora’s mee leest.
    Dan durft hij helemaal geen auto meer te kopen. ;)

    #18138019

    @astraTD wrote:

    Hij leest(de) mee hier,
    -punten van de versnellingsbak en nog paar punten.
    Complete auto sprak hem niet aan.

    Dat kan smaak is persoonlijk. En nu? Een idee wat het nu gaat worden een ander type of ander merk?

    #18138020

    Koop je een fiat of een alfa heb je in iedergeval dezelfde versnellingsbak.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.