opel combo 2.0i ?? realiseerbaar ?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) opel combo 2.0i ?? realiseerbaar ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257343

    Zomaar ff een hersenspinsel.

    is het mogelijk om een c20ne in een opel combo te lepelen ?

    electra geloof ik wel.
    vliegwiel en koppeling van een 1.7d.
    Tank van een ?? of van de 1.7d ??

    dus de motorsteun als je voor de auto staat links , zelf fabriceren en klaar of ?

    of is het te simpel gedacht ?

    grt maikel

    #18137533

    Gewoon het zelfde als de ombouw in een corsa ;)
    zou wel de tank opsnorren van een benzine versie

    #18137534

    hangt ervan af welke combo hè. de kadett of de corsa versie ;)

    #18137535

    Maakt het nog niet veel uit hoor :D

    #18137536

    In een kadett combo past die met orriginele kadett steunen

    Bij een corsa combo zelfde handleiding volgen als n corsa b
    En als de basis een diesel is het je iets meer werk te doen

    #18137537

    dat past zeker
    rijdt met een c20xe

    #18137538

    en dan nog de vraag een combo-b of combo-c.
    wat zijn dan de aanpassingen?
    is het mogelijk om eem combo-c van 1.6-8v om te bouwen naar een 1.8-16v??

    #18137539

    C20NE is dan lastig in een C ivm ophangpunt distrizijde

    dan maar een X20XEV / Z20LET :jerry

    Willem

    #18137540

    Steun aan balk is zo gemaakt hoor.

    #18137541

    Voor inderdaad combo a zie kadett ombouw.
    Voor combo b zie corsa b/ tigra a ombouw.

    Combo c zal wel een en ander voor uitgezocht moeten worden.
    Ik gok dat je meeste delen van een astra g zou kunnen gebruiken maar dat weet ik niet 100% zeker.
    Heb er nog niet echt naar gekeken.

    #18137542

    en dan maakt het niet uit of je een 2.0 of 1.8 krachtbron neemt??

    #18137543

    nou ik vermoed dat een x18xe1 wel snel erin gehangen kan worden.
    de x18xe1 zou een small block moeten zijn net als jouw 1.6 motor.

    Wat betekent dat je niet je assen hoeft aan te passen en de motorsteunen aardig in de buurt zouden moeten komen qua aansluitingen.

    Maar zoals gezegd, mijn ervaring met de combo c is er niet helemaal.

    #18137544

    In een combo c kan je alle motoren gebruiken uit een astra G zonder problemen
    Of je dan een x18xe1 neemt ( smallblock ) of een z20let ( 2l 16v turbo )

    Moet binnenkort voor een maatje toevallig de laatste in zijn C hangen…

    #18137545

    Corsa C met 1.8 16V word een Z18XE of X18XE1 uit een astra G is zo goed als plug and play

    #18137546

    plug and play?
    dus blok verwisselen en starten?
    neem aan dat de computer omgehangen moet worden en dus ook de gehele kabelboom.

    #18137547

    @combo c tour wrote:

    plug and play?
    dus blok verwisselen en starten?
    neem aan dat de computer omgehangen moet worden en dus ook de gehele kabelboom.

    Dus plug & play, kabelboom en ecu moet je ook inpluggen :jerry

    #18137548

    Voor de Combo-C dan een Z18XE, deze Combo’s hebben ALLEN!!!! E-gas (Volledig electrisch gas geven)

    de 1.6 8klepper is een Z16SE, deze schijnt zelfs de zelfde kabelboom en Computer te hebben als de 1.6 16V Z16XE motor..

    Willem

    #18137549

    Ik bedoelde met nagenoeg plug and play.

    Voor de X moteren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) Maar dat je een gaskabel moet gaan inbouwen. En de kabelboom aanpassen.

    Voor de Z motoren uit de G geld dat de steunen 1 op 1 te gebruiken zijn. (motor erin hangen) En dat je voor sommige modellen de stekker aan moet passen afhankelijk van wat er in zit.

    En inderdaad de Z16SE en Z16XE motoren gebruiken dezelfde ecu en kabelboom.

    #18137550

    dus ik zou mijn 1.6-8v kunnen vervangen door een 1.6-16v zonder veel aanpassingen??
    dus blok + computer wissel en rijden?

    #18137551

    Tuulk kan da.

    piece of koekie Maikel…. zelfs een 16 klapper is een eitje :D

    #18137552

    en dat geeft totaal geen problemen??
    ben namelijk totaal niet te spreken over de prestaties van de 1.6-8v.
    de 1.6-16v zou meer kracht hebben en zuiniger zijn.

    #18137553

    ik doelde op de topic-starter-vraag.

    of een 2.0 8v in een combo diesel past.

    maaar… een 8v vervangen voor een 16v… zie ik het probleem ook nie in… volgens mij kan da ook vrij eenvoudig wel. maaar… daar hek geen kaas van gegeten nie :D

    #18137554

    Je zit met omkeuren a 900 euro.

    @ topic starter: zullen we het offtopic houden?
    Jïj weet al genoeg denk ik :jerry

    #18137555

    @combo c tour wrote:

    en dat geeft totaal geen problemen??
    ben namelijk totaal niet te spreken over de prestaties van de 1.6-8v.
    de 1.6-16v zou meer kracht hebben en zuiniger zijn.

    Zelfs je eigen Computer kan je gewoon erin houden, heb je geen gezeur met de Startonderbreker..

    Willem

    #18137556

    en dat werkt 100% willem?
    dat zou mooi zijn.
    zou ik kunnen gaan rondkijken voor een 1.6-16v + handgeschakelde 5-bak.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.