P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH)

Forumindex Forums Modellen Astra P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257251

    Hey,

    Ik heb sinds kort last van lekkende koelvloeistof uit mijn radiator , dit is makelijk op te lossen maar dit topic gaat eigenlijk over het volgende.

    Sinds een hele tijd heb ik last van een inhoudende motor (noodloop) meestal als ik optrek in 5e (van 100 naar 120) gaat het motorlampje branden.
    Ik heb hem laten uitlezen en toen kwamen ze op foutmelding P2034. dealer heeft gelijk de turbodruksensor vervangen maar zonder succes.
    Het zou nu al de 3e keer zijn dat de wagen naar de garage moet , en wil eigenlijk geen onnodige kosten meer maken. dus zou ik met een goed onderbouwde uitleg naar de dealer willen stappen (over wat het defect nu juist inhoud)

    zouden deze 2 problemen met elkaar kunnen verbonden zijn?.
    ik post later nog wat foto’s.

    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

    groeten

    #18128595

    de fout code p0234 duid op het volgende;

    Powertrain – Fuel and Air Metering – ISO/SAE Controlled
    Turbocharger/Supercharger “A” Overboost Condition

    vertaalt naar nederlands.
    Aandrijflijn – brandstof en lucht meting – ISO/SAE gecontroleerd
    turbocompressor/Supercharger ‘ A ‘ Overboost voorwaarde

    Gert

    #18128596

    Hey bedankt voor je reply , op welk stuk van de turbo slaat dit juist ? kan het een luchtleiding zijn of is het eerder iets mechanisch?

    #18128597

    Regelbare gedeelte, ofwel de Variabel klepjes.

    Deze gaan bij veel rustige rijstijl, en of veel korte ritten veelal vast zitten door Roet en koolaanslag.
    Dit is op te lossen door de turbo te vervangen of de reviseren.

    Willem

    #18128598

    @ willem

    57000 op de kilometer teller en nu al problemen met roet en koolaanslag :S altijd tijdig binnen gedaan voor onderhoud.

    auto draait elke dag minstens 100 kilometer

    als ik optrek dan hoor ik wel lucht ontsnappen (fluitend geluid) en alsk ik het gaspedaal los laat dan geeft de wagen een enorme “zucht”

    morgen gaat ie op de brug om eens naar de leidingen te kijken

    #18128599

    Kan heel goed hor dat de variable geometrie vast zit in de turbo ….

    Ook bij 57000km.

    #18128600

    Heb ze voor minder zien gaan..

    Zeker niet raar, en zeker als je een rustige rijstijl hebt.

    Willem

    #18128601

    Mijn astra H z17dth had dit ook.
    Bleek mijn gasklephuis zeer ernstig vervuild te zijn.
    Dikke zwarte kool aanslag erin.
    En de zwarte metalen buis van gasklephuis naar inlaatspruitstuk.
    Zat compleet dicht met zwarte kool.
    Alles goed schoon gemaakt, sindsdien loopt de auto beter en zuiniger.
    Lampje is nooit meer aan geweest.

    #18128602

    Hebben ze ook het vacuumklep van de turbo actuator vervangen? Deze zit achterop de motor?

    #18128603

    Een tip van een garagehouder om een hoop centjes te besparen…

    GAS GEVEN !!! :thumb

    dat wil zeggen de auto hoger in zijn toeren laten gaan rond de 4
    ik schakelde altijd voor de 3 over dat is een zuinige en rustige rijstijl
    daarnaast liep de auto ook nog wel eens voor langere periode stationair..
    dat is naast zuinig en behoedzaam rijden ook een grote vervuiler van de motor..

    als het lampje gaat branden ( Auto met steeksleutel ) en hij valt in noodloop dan kan je het beste de eerste maand (als ie eenmaal warm is) over de 4 komen qua toeren..
    daarmee maakt je de motor weer schoner en bij mij is het lampje uitgegaan en niet meer aan geweest…
    Wel even olie verversen na die tijd…

    De opel garages waar ik geweest ben wilde zonder blikken of blozen m’n turbo gaan vervangen.. :fy1

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.