Misfire C20LET (opgelost!)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Misfire C20LET (opgelost!)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257074

    Klein probleempje met de LET :???:

    Het volgende doet zich voor:

    Heb afgelopen zaterdag de motorruimte afgespoten.
    Nu wilde ik hem ff ‘droog rijden’ maar zodra de turbo wat druk begon te leveren leek het net of hij op 3 poten ging lopen. (stotteren en knallen in de uitlaat)
    Rustig door gereden en op een gegeven moment was het weg.

    Gisteren naar Zandvoort geweest, ook zonder problemen.
    Ging volgas ook goed.
    Nu heb ik daar een paar rondjes gereden op het circuit, maar na 3 rondjes klapte mijn intercoolerslang eraf.
    Voordat deze eraf klapte knalde hij wel weer af en toe in de uitlaat. leek dus weer misfire.
    de weg naar huis maar rustig aan gedaan.
    Vanmiddag de slang weer goed vast gezet en proefrijden.
    maar weer telkens die knallen in de uitlaat zodra je ging belasten.
    verdelerkap los gehad. geen vocht erin, wel schoon gemaakt.
    nu lijkt het al een stuk beter.
    maar af en toe knalt hij nog, met name in de 3 en de 4.
    turbodruk is overigens gewoon goed.

    Denk toch dat de verdelerkap iets heeft.

    Iemand van jullie dit eens mee gemaakt??

    T is echt puur overslaan wat hij doet.
    of zou de luchtmassameter een tik gehad hebben doordat die slang los geschoten is gisteren?
    lijkt me sterk eigenlijk

    #18126712

    misschien water bij je bougies? ( ik roep ook maar wat hoor:P)

    #18126713

    Nooit een motorruimte afspuiten met water. Hoe ziet je verdeelkap eruit? Je kan er wat wd-40 inspuiten. Haal even je bougiekabels eraf en spuit die ook in met wd-40.
    Je kan ook controleren of je kabels etc nog.goed is door met een plantenspuit water op te sproeien.

    #18126714

    Ik denk idd ook water in je bougie schacht. Ook last van gehad na het afspuiten van de Omega. Nu ligt dat blok er anders in maar t klinkt bekend.

    Zag idd dat je aan t rommelen was, stond op t dak bij de paddock :thumb

    Greetz Emiel

    #18126715

    Had ik laatst ook met mijn Z20LET. Bougiegaten vol met water.

    Bobinebrug goed droog geblazen en volgespoten met siliconenspray.
    Bougiegaten drooggebrazen met perslucht.
    Daarna weer gaan rijden, maar nog storing. Toen de bougies vervangen en was het over.

    Groeten Rick

    #18126716

    bougiegaten heb ik nog niet gecontroleerd.
    had wel ff de L eraf gehaald na het afspuiten, stond verder geen water onder eigenlijk

    heb toch een nieuwe verdelerkap en rotor besteld om te proberen, als het dat niet is kan het altijd retour ;)

    houd jullie op de hoogte :thumb


    @TWA
    , ja dat was niet zo’n suc6 in de pits.
    kwam er maar met moeite aan en had alleen een plat schroevendraaiertje :vertag
    daarna wel goed kunnen fiksen door een mede GSi rijder :wors

    #18126717

    ff stand van zaken.

    ik ben er inmiddels achter dat de motor pas begint te knallen als de turbodruk te hoog op loopt.
    deze gaat soms tot 1,5 a 1,6 bar. dan knalt hij ook.
    maar er zijn ook keren dat de druk prima blijft, ook bij flink trappen.
    dan knalt hij ook niet.

    wastegate actuator is vorig jaar bij Klasen vervangen en ook op de bank afgesteld.
    heeft ook prima gelopen altijd.
    vind het zo raar dat het probleem er is sinds dat ik de motorruimte afgespoten heb.
    gewoon puur toeval of?…

    #18126718

    Bobine al na gekeken ? Vind water ook niet zo leuk

    #18126719

    Vervang je bougies eens ;)

    #18126720

    Misschien corrosie in je actuator waardoor die stroef gaat, is maar een idee. Bij mij knalde die ook omdat die actuator naar de knoppe was… Doordat die druk dus te hoog word knald ie eruit.

    Mijn eerste actuator was na volgens mij een half jaar al stuk maar die was er scheef op gelast.. Daarna had Botter em voor me gefixed bij Klasen, en daar deed ie het wel weer mee.

    Wissel eens een actuator uit met iemand zodat je dat iig kan uitsluiten!

    Groetje Ram

    @GSI Racer wrote:

    ff stand van zaken.

    ik ben er inmiddels achter dat de motor pas begint te knallen als de turbodruk te hoog op loopt.
    deze gaat soms tot 1,5 a 1,6 bar. dan knalt hij ook.
    maar er zijn ook keren dat de druk prima blijft, ook bij flink trappen.
    dan knalt hij ook niet.

    wastegate actuator is vorig jaar bij Klasen vervangen en ook op de bank afgesteld.
    heeft ook prima gelopen altijd.
    vind het zo raar dat het probleem er is sinds dat ik de motorruimte afgespoten heb.
    gewoon puur toeval of?…

    #18126721

    Alleen hierom al spuit ik geen motoren af.
    Probeer ook eens nieuwe bougies, die slaan dan wel eens door.
    Wd-40 in/op de ontstekingsdelen vind ik geen aanrader. Heb het 1 keer geprobeerd, gevolg was een overslag en een brandje.
    Dat had veel erger kunnen aflopen. Dan liever alles vervangen en droog laten.

    #18126722

    afspuiten doe ik dus ook never nooit meer! :vertag

    bougies zijn 20.000km oud.
    hierdoor zou de druk niet te hoog op kunnen lopen he.
    ik denk ook de actuator of die amal valve. die is aan een zijde gewoon open voor buitenlucht, misschien hier water in gekomen?

    #18126723

    die hoort niet open te zijn hoor. dat is namelijk een vacuum systeem

    #18126724

    heeft altijd goed gelopen zo.
    ik had die afgedopt aan een zijde op advies van iemand.
    bij Klasen hebben ze dat afgedopte er weer af gehaald toen ze hem afgesteld hebben
    dus nu gewoon buitenlucht

    #18126725

    20.000 km op bougies is al best veel als je met meer turbo druk rijdt. De ontsteking wordt dan namelijk ook meer belast.
    Beetje contactspray hier en daar kan ook geen kwaad. Spuit eens met water met zeep op de bougie kabels, als je vonkjes ziet zijn die ook aan vervanging toe.

    #18126726

    probleem is opgelost!

    Vandaag bij Klasen Motorsport geweest om opnieuw een testrun te maken.
    elektroden afstand van de bougies bleek te groot te zijn.
    Deze afgesteld op 0.6mm en hij gaat weer als de brandweer :thumb

    Gelukkig maar een kleinigheidje dus

    #18126727

    Maar onderhand toch wel een keer nieuwe bougies toch wel?

    #18126728

    die ga ik morgen monteren ;)
    maar vervang je die normaal elk jaar dan?
    zijn platinum bougies namelijk. zitten er net 30.000 in maximaal

    #18126729

    Ligt aan de type bougie. Normale gaan met 30dkm….
    Platinum kunnen er heel lang in zitten.
    Laatst een nieuwe bmw met speciale bougies. Mogen gewoon 100 dkm…
    Mooi spul

    #18126730

    kost ook mooi bij zo’n ding haha.

    ik heb platinum NGK erin maar ga ze toch maar ff vervangen ;)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.