Verschillende lengtes automatische bak 03/71L

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Verschillende lengtes automatische bak 03/71L

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256900

    Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn in onderstaande bakken.

    Beide zijn een 03/71L maar toch verschillen ze zo’n 6 cm in lengte

    #18125142

    Een misschien van een Volvo?

    #18125143

    Jip
    B-Sennie van 87 of 88 en Monza Senator A.

    Lengtes weet ik zo niet..

    #18125144

    Trouwens bakken zijn gelijk enkel de cardan as aansluiting.

    #18125145

    Waar is mijn post nu naar toe?!? :wtf

    #18125146

    Als ik de kortere bak (onderste op de foto) op mijn Senator A zou zetten dan is mijn aandrijfas toch te kort? Hoe dien ik dit dan op te lossen?

    #18125147

    Van een andere auto een langere aandrijfas pakken en die inkorten.

    Doen we ook bij de Volvo 360 waar een maatje van me mee drift (en die gebruikt nogal wat cardanassen) ;)

    #18125148

    @RISL wrote:

    Van een andere auto een langere aandrijfas pakken en die inkorten.

    Doen we ook bij de Volvo 360 waar een maatje van me mee drift (en die gebruikt nogal wat cardanassen) ;)

    is inderdaad een mogelijkheid, maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord.
    Wat zijn nu de verschillen. Heeft bijvoorbeeld de senator A2 vanaf een bepaald bj een kortere bak gekregen, o.i.d.

    Wie weet hier iets meer over?

    #18125149

    de bovenste is een senator A bak aan het staartstuk te zien, wellicht dan de onderste senator B.

    zoals GSE het zegt zou je idd begrijpen dat de laatste (87-88) senator A / Monza’s ook die bak hadden maar dat denk ik zelf niet.

    dus voor de bovenste bak kan je een senator A 4traps as pakken. of een 3traps as inkorten.

    #18125150

    3 traps heeft wel een andere flens aan de bak (ivm hardy schijf)

    #18125151

    bij mij niet? en bij me pa ook niet.. of bedoel je wat anders?

    #18125152

    de 4 bak die ik hier heb liggen, heeft de zelfde uit gaande flens als de bovenste bak (zelfde bak) en heeft geen hardy schijf, enkel kruiskoppelingen

    Maar de 3 traps die er hier nu in ligt, heeft de zelfde uitgaande flens als de onderste bak voor hardy schijf

    #18125153

    Kan je op de bak aflezen op het een 3 of 4 traps is?

    #18125154

    oke aparte verschillen in de assen dan, hier mijn 3 en 4traps assen naast elkaar. zijn de zelfde aansluitingen alleen de lengte verschilt van elkaar.

    of het 3/4 traps is kan je aan de bakcode uitvogelen, of alleen aan de behuizing die verschillen ook natuurlijk.

    #18125155

    :hmmz straks toch nog maar eens een extra blik onder de auto werpen. Meen me te herinneren dat mijn 3 traps de zelfde constructie had als E rekord (met hardy schijf)

    #18125156

    Ik heb nog eens goed gekeken, en blijkt dat ik me grandioos verkeken heb op de as. Blijk dus de zelfde as te hebben als bovenste op de foto.

    Achteraf ideaal voor als ik geen geschikte cardan kan vinden voor de 4 bak.

    #18125157

    Bij een Monza Senator hebben de
    3-gang automaat
    4-gang automaat
    240 getrag
    265 getrag

    Allemaal dezelfde flens die word op veel GM bakken gebruikt zo ook de TH700 4L60E die bv een in corvette zitten.

    Ik heb hier een 4L60E bak liggen uit australie van een Holden Commodore en die Opel flenzen passen der zo 1 op 1 in.

    De latere Senator B Omega bakken hebben die hardy schijf bakken.

    #18125158

    Rekord E heeft ook de hardy schijf (net als de kad B serie).

    Vandaar mijn verwarring.

    #18125159

    @Freestyler wrote:

    Rekord E heeft ook de hardy schijf (net als de kad B serie).

    Vandaar mijn verwarring.

    Klopt maar die van een rekord is kleiner dan een omega/senator b hardy schijf.

    Groeten bas.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.