turbo op c20ne?

Forumindex Forums Modellen Kadett turbo op c20ne?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256615

    hallo.

    ik heb een vraag , ik heb een poosje geleden een turbo met spruitstuk van een insignia 1600T verkregen , wat is er allemaal voor nodig om dat op een c20ne te plaatsen? gewoon even een globaal overzicht , ik werk in een garage dus heb gewoon beschikking tot alle spullen

    alvast bedankt

    #18120952

    bekijk het verbouwings topic van freek corsa eens.

    Die heeft ongeveer het zelfde gedaan

    #18120953

    linkje zou handig zijn

    #18120954

    Zelf iets van moeite doen mag ook ;) :jerry

    Via zoek functie heb je t zo gevonden :thumb

    #18120955

    denk je dat ik dat niet geprobeerd heb

    #18120956

    http://corsaa.forum2go.nl/drag-race-circuit-hok-a1-corsa-project-t802-315.html” onclick=”window.open(this.href);return false;, binnen de minuut gevonden

    #18120957

    @mark wrote:

    http://corsaa.forum2go.nl/drag-race-circuit-hok-a1-corsa-project-t802-315.html, binnen de minuut gevonden

    jou vriend is zeker google :thumbup :thumbup

    #18120958

    Google, en doorzettingsvermogen :thumb

    #18120959

    Zou om te beginnen die Turbo maar gewoon weggooien…
    De turbo is 1 geheel met het spruitstuk en past dus niet op de kop van een C20NE

    #18120960

    @mrmonkey wrote:

    Zou om te beginnen die Turbo maar gewoon weggooien…
    De turbo is 1 geheel met het spruitstuk en past dus niet op de kop van een C20NE

    als het niet te lassen kan , breng het dan maar naar de vuilnisman , dus weggooien is geen optie ……..weggooien zegt ie

    #18120961

    Lassen kan idd ook niet want het is gietijzer… als we dan toch bijdehand gaan doen…

    :sleeping

    #18120962

    Ook daar heb je electrodes voor
    mn bankschroef zit al meer dan 10 jaar gelast, was gescheurd :D

    #18120963

    @trashmetal wrote:

    Ook daar heb je electrodes voor
    mn bankschroef zit al meer dan 10 jaar gelast, was gescheurd :D

    Ja giet ijzer aan giet ijzer kan je lassen maar niet giet ijzer aan staal :vertag

    #18120964

    Wie heeft het hier over gietijzer aan staal? ikke niet
    je kunt ook een origineel c20ne spruitstuk pakken en daar deze aanlassen
    of die van een c18nz :D

    #18120965

    Met die krachten en temperatuur verschillen gaat dat spruitstuk zeker scheuren. Gietijzer is en blijft erg lastig te lassen, zeker als het dan nog stress te voor duren krijgt.

    Als je serieus een turbo op je blok wil zul je toch een andere turbo moeten zoeken en een fatsoenlijk spruitstuk fixen.
    Dan kun je ook meer vermogen kweken, ik vermoed dat die 1.6 turbo niet veel gaat doen.

    Kun je je Insignia setje beter op marktplaats zetten en dat geld gebruiken voor je ombouw.

    #18120966

    oke beter dus een losse turbo , welke merken/modellen en dan praat ik over alle merken , hebben een losse turbo zonder spruitstuk? zodat ik er misschien eentje van een sloopauto kan halen oid. of welke zouden jullie mij aanraden.
    en ik lees overal dat een c20ne ”onverwoestbaar” is, maar moet ik nog andere dingen wijzigen aan de motor?

    alvast bedankt

    #18120967

    Met genoeg vermogen is ook een 8v kapot te krijgen :thumb

    #18120968

    @Fearless wrote:

    Met genoeg vermogen is ook een 8v kapot te krijgen :thumb

    ja dat snap ik , ben ook niet van plan een erg opgefokt apparaat er van te maken , gewoon zon 150-160 pk oid
    het gaat meer om het idee

    #18120969

    Je kunt met een gerudt hart richting de 170 pk er uit halen op stock internals
    spruitstukken voor een garrett t3 zijn kant en klaar te koop
    of een adapterplaat maken onder de originele

    #18120970

    oke , maar dan heb ik nog 1 vraag , welke turbo zouden jullie mij aanraden , liefst gerbruikt aangezien het geld me nog steeds niet op de rug groeid:P

    #18120971

    Misschien een turbootje van een Renault 5 GT Turbo?
    Of miss wel een 1.7 Diesel (Opel/Isuzu) turbo

    Een collega van mij rijdt met een R5GT Turbo op zn 1.6

    #18120972

    I don’t want to burst your bubble, maar turbo’en van een NA blok kost altijd meer geld dan je denkt. Als je goedkoop vermogen wil en je hebt al een c20ne in je wagen hangen, koop dan gewoon een c20xe, overschroeven, c20ne verpatsen en hoppa, 150pk voor 400 euro ofzo.

    Waar je mee zit met een turbo is niet alleen het spruitstuk, maar ook je inlaat moet anders, je moet je wastegate en blow-off ergens laten, je moet misschien meer benzinedruk, je wil misschien andere bougies. Om maar niet te beginnen over het verbruik van de motor wat permanent omhoog gaat. Kost allemaal geld.

    wat ik zou proberen als je echt een turbo wil is kijken naar andere auto’s die ongeveer een 2 liter turbo hebben en daar de turbo van pakken. c20let? sr20det (nissan)? ca18det (ook nissan) 3sgte (toyota)? b6t (mazda)?

    Dieselturbo’s zou ik mee oppassen, want sommige hebben verstelbare bladen, en die branden op als je ze op een benzinewagen schroeft. De enige die die technologie op benzinewagens heeft is Porsche.

    #18120973

    Ik ga het zo doen , ik ga morgen een turbo halen van een vag diesel zonder verstelbarr dingen en werkt ongeveer op een halve bar druk , dus ik dat een wastegate niet nodig is. Bov is nog niet nodig denk ik aangezien sommige autos die helemaal niet hebben.

    En als uitlaat spruitstuk neem ik gewoon een origineel spruitstuk met een zo klein mogelijke adapter voor de vag turbo.

    En waarom moet ik me inlaat veranderen als ik vragen mag?

    Johan

    #18120974

    De lucht moet door je turbo, dus je inlaattraject moet je veranderen.
    Kan je me uitleggen wat jij denkt dat een wastegate doet?

    #18120975

    Ja oke inlaatTRAJECT niet spruitstuk ( ik weet wel aardig hoe een turbomotor werkt)
    Maar wastegate gooit de uitlaatgassen langs de turbo weg als de druk te hoog.
    Maar kan dan de druk hoger komen dan 0,5 bar?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.