Werking remschijven voorkant Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Werking remschijven voorkant Astra H

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256554

    Vorige week succesvol mijn schijven + blokken aan de voorkant vervangen.

    Maar wat ik me nou nog afvroeg. Je hebt natuurlijk 2 blokken aan de voorkant. Eentje met een veer ‘in’ de cilinder, hoe die werkt snap ik wel. Veer wordt ingedrukt en veert weer terug. Maar die andere kant heeft een plakkant. Ik begrijp dat dat remblok dus aan je cilinder moet plakken. Maar hoe werkt dat nou precies? Plakt dat pas na wat hitte ofzo? Want normaal gesproken is die plaklaag niet heel erg plakkerig. Het lijkt natuurlijk net of hij tegen de schijf aanzit op het oog. Vroeg me het af. Gaat om een H Z16XEP.

    #18120245
    #18120246

    Kijk, dat zocht ik nou. Thank you.

    #18120247

    since there is no spring to pull the pads away from the disc, the pads always stay in light contact with the rotor (the rubber piston seal and any wobble in the rotor may actually pull the pads a small distance away from the rotor).

    De remblokken staan dus altijd in zeer licht contact met de schijven, zodat een snelle response mogelijk is?

    #18120248

    Weet iemand toevallig ook welk gereedschap er nodig is om de achterblokken te vervangen? En of dat heel erg anders is?

    #18120249

    Sleutel 13
    Grote schroevendraaier
    Staalborstel of schuurpapier
    Lijmtang
    Waterpomptang
    Kopervet

    #18120250

    Bedoelde eigenlijk voor het indrukken van de remcilinder? Dacht dat daar iets speciaals voor nodig was i.t.t. de voorkant?

    #18120251

    achterkant moet je indraaien, voor kan je gewoon terugdrukken..

    willem

    #18120252

    Was daar nog speciaal gereedschap voor nodig?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.