Vraag: wie verbouwt auto’s? Nu eerst een aanhanger!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vraag: wie verbouwt auto’s? Nu eerst een aanhanger!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256411

    Hallo,

    Ik heb een vraag. Ik kan zelf geen auto’s verbouwen, dus ben op zoek naar iemand of een bedrijf die dat kan doen. Zoektocht op internet heeft tot dusver niets opgeleverd.
    Wat is de bedoeling? Ik wil een Ascona B sedan om laten bouwen tot een stationwagon.
    Wie weet iemand die dat kan/wil doen? Waar kan ik terecht?

    Groeten,
    Richard

    ps. heb al een Rekord C, maar die blijft origineel.

    #18118889

    Dus je wilt eigenlijk dat iemand dit voor je maakt:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=142019

    #18118890

    Zoiets ja, maar dan als caravan, dus zijkanten dicht plaatwerk.

    #18118891

    Mischien Romijn?

    Zijn zoon zit hier op het forum, “Bettus Accu”. ;)

    #18118892

    Toevallig heb ik bij Romijn een paar weken geleden een trekhaak onder mijn Rekord laten zetten. Ze doen ook restauraties, maar of ze ook dit soort verbouwingen doen?

    #18118893

    Je kunt ze het in ieder geval vragen?
    Ze zijn er handig genoeg voor.

    #18118894

    viewtopic.php?f=27&t=153740

    misschien dat ‘pipo’ je verder kan helpen.
    die doet wel meer van die maffe dingen :D

    #18118895

    @Christian-tsx wrote:

    http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=153740

    misschien dat ‘pipo’ je verder kan helpen.
    die doet wel meer van die maffe dingen :D

    en bedankt :swear haha

    heb ook nog wel een e rekord station te koop scheelt je een hoop geld en tijd

    #18118897

    ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb

    #18118896

    @bettus accu wrote:

    ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb

    cabrio is niet zo,n probleem dan haal je juist iets weg hahaah station moet er juist wat bijkomen wat ook in de stijl van de auto is. ;)
    maar alles is te maken als er maar tijd en geld genoeg is
    :vertag

    #18118898

    Dan moeten we daar mischien 18 mei maar eens over praten, er is geen haast bij, heb ook nog geen ascona staan.

    #18118899

    @pipo wrote:

    @bettus accu wrote:

    ja hoor grote verbouwingen geen probleem. me vader is daar een ‘ster’ in. nog nooit een caravan gebouwd. maar wel 3x een cabrio, waarvan 1 kompleet elektrisch. :thumb

    cabrio is niet zo,n probleem dan haal je juist iets weg hahaah station moet er juist wat bijkomen wat ook in de stijl van de auto is. ;)
    maar alles is te maken als er maar tijd en geld genoeg is
    :vertag

    als je een goede cabrio bouwt dan zit daar ook het nodige denkwerk aan voordat je iets gaat bouwen. en vooral als het net origineel moet lijken.

    bij een caravan zit je natuurlijk wel te kijken met een achterklep die je speciaal moet produceren. en het dak natuurlijk ook. maar ik denk dat als je een donor dak er tegenaan zal ‘plakken’ dat je al een stap in de goede richting doet. ;)

    #18118900

    Bij n cabrio zal er ook nog wel wat aangezet moeten worden
    Iedergeval bodumplaat verstevigen

    Van een sedan n station maken is ook meer als alleen n anderdak
    En achterklep

    Halve interieur zal opnieuw ingericht moeten worden
    De brandstof tank wil je tenslotte ook niet midden in de laadruimte hebben liggen

    Persoonlijk zou ik liever n d of e rekord station nemen
    Ipv n b ascona verbouwen
    Maar das ieder voor zich

    #18118901

    Als je dit wel wild doorzetten
    Ben je waarschijnlijk nog beter af met een b manta cc als basis

    Dan daar ascona front opzetten
    En dak van b.v d rekord station gebruiken ;)

    #18118902

    @louwe 16 klepper wrote:

    Als je dit wel wild doorzetten
    Ben je waarschijnlijk nog beter af met een b manta cc als basis

    Dan daar ascona front opzetten
    En dak van b.v d rekord station gebruiken ;)

    cabriotje is wel iets makkelijker ja eventueel delen van golf 1 of bmw e30 gebruiken word vaker gedaan.
    caravan bouwen is net wat anders ja wel te doen maar vel aanpaswerk zoals louwe al zegt maar verwacht dat een manta cc een te korte bodem heeft.
    misschien dat een bmw e30 stationcar wel als donor gebruikt kan worden omdat de e30 cabrio ook bij een ascona gebruikt word. en tank enz zijn altijd oplossingen voor en hij wil een pannelvan dus interieur is niet nodig schat ik

    #18118903

    Met interieur bedoelde ik dus n vlakke laadvloer
    Neem aan dat dat der wel in moet

    Denk dat de lengte van de bodumplaat van een cc wel meevalt
    Voordeel is dat daar de tank enz der al onderhangt

    Je kunt er zo ascona deuren spatschermen motorkap op schroeven
    Dan front overzetten A en B stijlen met voorste stuk dak van een b ascona erop
    En achterste stuk dak vanaf de B stijlen van d rekord station

    Dan ben je al vlot n ent in de juiste richting
    Een e30 ombouwen
    Lijkt mij n veel grotere klus :hmmz

    #18118904

    Technisch gezien is het wel haalbaar en ook niet zo ontzettend moeilijk, hoe de RDW erover denkt weet ik niet, maar als er nog een interieur bij komt en dat moet ook nog als zijnde origineel eruit zien, dan wordt het wat lastiger een goede combi te vinden die dat doet.

    #18118905

    nee bedoelde delen van een e 30 gebruiken als het dak overeenkomt de achterklep is bij een e 30 ook al raar met die achterlichten .
    rdw hoef je niet heen er verandert niks op je kenteken. ja gewicht maar das bijzaak.bij oudere auto s staat gemiddelt niks op kenteken sedan of combi

    #18118906

    Ja ok dan snap ik het :thumb

    Daklijn van een e30 oogt wat te modern
    Ben ik bang

    Dan komt het d rekordstation dak t dichstbij de
    Lijnen van die ascona die hierboven staat

    Of eventueel a ascona station

    Maar de t.s. zal zelf wel al iets van een idee in z.n hoofd hebben :thumb

    #18118907

    op zich is het wel te maken.maar denk als je gaat kijken naar het kostenplaatje dat je beter een a ascona of een e rekord kunt kopen

    #18118908

    Verhaal RDW weet ik zo nog niet, immers met een cabrio zou dan hetzelfde verhaal op gaan, goed bij de ene haal je wat weg en de ander voeg je wat toe, maar je veranderd wel de constructie, het kan zijn dat het met APK niks doet, maar wel als je staande gehouden wordt.

    Vooral tegenwoordig is dat volk lastig.

    Ik snap de beweegredenen wel, je hebt dan ook wat aparts, geen 13 in een dozijn model auto en als je B-Ascona’s nu leuk vindt…

    Vond de C-ascona station ook leuk, maar daar waren alleen Vauxhall’s versie’s van, maar dat is weer af fabriek, dit is leuker.

    #18118909

    Hier heb ik ook nog een mooie uitvoering gevonden, alleen nog even een kap erop maken:
    http://commodore-a.blog.cz/1106/opel-ascona-b-pick-up-12-opel-tagestreffen-waldsassen-2011″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18118910

    het ziet er niet uit maar is wel makkelijker maken dan dat je er een dak op bouwt

    #18118911

    De ascona panelvan is het nog niet geworden (zoek nog een geschikte donorauto), maar dit wel met garage Romijn besproken. In de tussentijd hebben ze voor mij ‘even’ iets anders gemaakt voor achter de rekord.

    Een aanhanger gemaakt van een achterkant en daar een voorkant weer op gelast, voorkant dichtgemaakt, motorklep en kofferdeksel zitten er nog gewoon op en functioneren ook, de achterkant ziet er hetzelfde uit als de achterkant van de auto.

    #18118912

    Gaaf!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.