astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud

Forumindex Forums Modellen Astra astra J in brand > Fabrieksfoutje ? of slecht onderhoud

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256080

    zag toevallig dit op het internet staan !
    zal het een fabrieksfoutje zijn of een slechte onderhoud

    http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/15231-verkeerd-brandend-lampje” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18115049

    Het zou je maar overkomen.. ik zal gaan huilen

    #18115050

    Zeer jammer :( :(

    #18115051

    jammer
    maar wat me wel opvalt waar is de motorkap ?

    #18115052

    Slik …

    Weer een mooie J naar de haaien.

    #18115053

    :wtf :wtf

    #18115054

    @opel-motorsport wrote:

    jammer
    maar wat me wel opvalt waar is de motorkap ?

    als je goed kijk dan zie je dat die erop zit alleen helemaal zwart is geworden door de brand waardoor de lak is gaan bladeren en weg is gevlogen van de kap
    in het filmpje zie wel wat lak weg waaien

    #18115055

    @stefanDTI wrote:

    Slik …

    Weer een mooie J naar de haaien.

    Vliegen ze vaker in de fik dan? :jerry
    slecht onderhoud lijkt me sterk als hij bijna nog nieuw is :D

    #18115056

    KLZ, is niet heel nieuw meer…

    Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.

    Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J

    Willem

    #18115057

    had hem even opgezocht bij de rdw.
    de beste man of vrouw had de auto al een maand !

    mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.
    heeft op kenteken benzine dus dat valt af

    Het zal je auto maar zijn.
    ga toch maar eens kijken voor een blusser in de auto

    theun

    #18115058

    @wim-v6 wrote:

    KLZ, is niet heel nieuw meer…

    Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.

    Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J

    Willem

    Ben ik helemaal met je eens, wij als Nederland hebben helemaal geen ‘aandeel’ in milieu bewust zijn.. ze moeten naar het oosten daar richting China enz. voor de milieu… hier zijn mondkapjes nog echt niet nodig etc.

    #18115059

    @theunm wrote:

    had hem even opgezocht bij de rdw.
    de beste man of vrouw had de auto al een maand !

    mijn eerste gedachte was een gas auto en dan met verdroogde brandstofleidingen.
    heeft op kenteken benzine dus dat valt af

    Het zal je auto maar zijn.
    ga toch maar eens kijken voor een blusser in de auto

    theun

    Poeder vernietigd meer dan je lief is, en CO2 mag niet in de winter..

    dus, wat dan???

    Willem

    #18115060

    @wim-v6 wrote:

    KLZ, is niet heel nieuw meer…

    Fijn he, al die electronica, komt allemaal door onszelf, we willen milieuSjizzle, en allerlij extra futures in een auto, dan is spontaan de kans op electrabranden veel groter.

    Bij mij zijn overigens geen gevallen bekend van dat dit vaker voor zou komen bij de Astra-J

    Willem

    in vergelijking tot ons wagenpark issie wel nieuw :jerry

    #18115061

    ja, ach, we hebben er een rijden met een R kenteken, en die heeft al knap 180.000 op de klok..

    Willem

    #18115062

    mja zou hij nog niet spontaan in de fik mogen vliegen ;)

    #18115063

    Nope..

    klopt, maar er hoeft maar wat fout te gaan, draad beschadiging, computer kapot (interne kortsluiting).

    de draad beschadiging zou zomaar kunnen door verkeerd sleutelen..

    Willem

    #18115064

    Kan ook door ongedierte onder de kap komen. Dus mocht ik ooit een ingeving krijgen om een Astra J te kopen, doe ik dat heus wel :D

    #18115065

    @wim-v6 wrote:

    Poeder vernietigd meer dan je lief is, en CO2 mag niet in de winter..

    dus, wat dan???

    Willem

    Schuim Wim, heb ik ook ;) Daar blussen we bij de brandweer ook zo veel mogelijk de auto’s mee, goed doordringend vermogen, dekt af zodat er geen zuurstof bij komt, en weinig neven schade…

    #18115066

    Kijk mag die ook in de winter met Flink vriezen???

    Willem

    #18115067

    Steenmarters willen ook graag aan kabeltjes knagen, met als gevolg storingen ed.
    Ik had zelf ook al voetstapjes en zand op de motorafdekplaat,en haren in de isolatie van de motorkap.
    Nog geen hapjes uit kabels ontdekt ;)
    Bij de opel van de buren hadden ze wel eens wat kabels aangevreten :???:

    #18115068

    Als mijn auto in de brand zou vliegen dan heb ik schijt aan welke blusser ik wel of niet mag gebruiken hoor .

    stuk gaat ie toch als het brand dus welk blusmiddel je ook gebruikt redden wat er te redden valt .

    Wat me opvalt is dat er foto’s gemaakt worden terwijl het net begint , maar je ziet geen kip actie ondernemen om de schade ook maar enigzins te beperken . Ik zou alle deuren langs rennen op zoek naar brandblusmiddelen ( vanwege het vele klussen aan auto’s heb ik zelf 2 blussers in de garage hangen , dus hoef zelf niet ver te zoeken ) .

    #18115069

    Ja, schuim mag tot -20, verschilt per merk wel..

    Ik heb al vaak een autobrand geblust, welke begon in de bedrading. Laatst nog een Jaguar V12, nou, die beste man is inmiddels bijna klaar met het leggen van een nieuwe draadboom, nieuwe motorkap erop en hij rijdt weer!

    Dus ze zijn niet altijd total loss..

    #18115070

    Zal toch iets zeldzaams blijven brand in een Astra J. Hopen dat er op garantie of verzekering dingen te verhalen zijn.

    Mijn vader heeft ooit motorbrand gehad in een Matra uit 1973.

    En ik heb zelf ooit mijn dashboardbedrading zien wegsmeulen van mijn oude Astra uit 1992 (rook in de auto) omdat een accupool los zat van de accu en de auto de min ging zoeken door de dasboardbedrading heen, wat daar natuurlijk niet tegen kon.:(

    #18115071

    in eerste instantie dacht ik diesel turbo, maar ik hoor geen motor lopen, toch maar een brandblusser in de auto ;-) het poeder is dan wel niet best maar altijd nog beter als een volledig uitgebrande wagen (ondanks dat hij vrijwel zeker allrisk verzekerd is).

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

    #18115072

    Komt vaker voor hoor. Heb zelf een J gekocht welke in brand heeft gestaan. Was hele klus hem weer klaar te krijgen.
    Gaat trouwens om een 2.0cdti. Computer/auto is door Opel duitsland onderzocht, maar oorzaak kon niet gevonden worden.
    Inmiddels 15000 kilometer gereden maar geen brand gehad… Wel blussertje in de auto hoor de eerste kilometers.
    Heb alle kabelbomen vervangen, koelerpakket, bumper, koplampen (xenon, duur!) aircoleidingen etc. etc.
    Daarna opnieuw front gespoten, ziet er niks meer van, en loopt perfect. Geen storingen meer gehad.
    Heb wel foto van tijdens werkzaamheden, alleen hoe zet ik die hier op forum?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.