Casco GSI voor 300 euro….

Forumindex Forums Modellen Kadett Casco GSI voor 300 euro….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256003
    #18114142

    Helaas zonder kenteken..

    #18114143

    Op speurders 1 met kenteken

    #18114144

    http://link.marktplaats.nl/657566220″ onclick=”window.open(this.href);return false; niemand hier belang bij? (Niet mijn auto en ken de verkoper niet)

    #18114145

    Wel jammer dat ie gestript word. :swear

    #18114146

    Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen…

    #18114147

    @Vinci wrote:

    Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen…

    Kun je die mailing eens hier (laten)plaatsen ? Een scan of digitale versie ? of een link ernaar ?
    Opzich een goed initatief :)

    #18114148

    @Blackbull wrote:

    http://link.marktplaats.nl/657566220 niemand hier belang bij? (Niet mijn auto en ken de verkoper niet)

    heb hem al 2x gemailt voor de hele auto maar hij reageerd niet

    #18114149

    @jvv, Ik niet, zou betekenen dat er geen klassiekers meer bijkomen… Om die knakenrijders te weren snap ik ’t wel, maar zo worden mensen die een oude amerikaan willen importeren ook effe flink gepakt.

    Ben erg benieuwt of je die mailing te pakken kan krijgen Vinci… Want eh, daarmee gaan ze wel weer de andere kant op t.o.v. de EU.

    #18114150

    Was toch ook sprake van dat er een aparte soort van “oldtimerkeuring” zou komen voor import oldies?Volgens mij las ik dat hier in een ander forum.

    #18114151

    @opelremco wrote:

    Was toch ook sprake van dat er een aparte soort van “oldtimerkeuring” zou komen voor import oldies?Volgens mij las ik dat hier in een ander forum.

    Jah dat komt er bij de RDW dat er mensen zijn die gespecialiseerd zijn in het ‘vaststellen’ van historische eisen en eigenschappen van de wagen. En dat je een oldtimer alleen op afspraak nog maar kan keuren en importeren.

    #18114152

    @Vinci wrote:

    Zo echt wel jammer, mooie 5 deurs GSI, maar ja, we hebben het de politiek te danken. Ding is import en een bedrijfsleider van een garage die ik ken heeft al een mailing van de RDW over de nieuwe oldtimer wetten en daruit blijkt alles wat na 2005 is geimporteerd gaat in 2014 gewoon wegenbelasting betalen! Dus ja, succes met je import Mercedes! En deze zal daar denk ik ook wel onder gaan vallen…

    moet niet alles op de politiek schuiven
    als deze aanbieder een liefhebber was geweest had hij hem kompleet aangeboden
    en niet gesloopt :vertag

    #18114153

    hij heeft ook compleet te koop gestaan,voor 1000 euro,maar kwam blijkbaar niemand voor!

    #18114154

    enerzijds wel klote als de regeling zo gaat worden,kan ik mooi betalen met mn witte Gasbak,is import 2009.
    Dan haal ik wel een andere Ascona,origineel NL en dan mik ik daar mn gastank wel in,ga niet in een modern konijnenhok rijden.

    #18114155

    Ja en? is het nog steeds niet de schuld van de politiek
    autohandel is sowieso slecht op moment oldie of niet
    hij heeft een hele boerderij tot zn beschikking, ruimte zat zou ik zeggen
    bij mij had ie onder een zeiltje gegaan en gewacht op iemand die hem compleet wilt :D

    #18114156

    Hoho, ik schuif het ook niet zo maar op de politiek. Alleen die zijn zo ongeveer net zo genuanceerd als een houtversnipperaar… Als ze nou gewoon gingen belasten naar ratio van exclusiviteit! Gewoon de meest zeldzame auto betaalt het minst. Die hele oldtimer regeling was er toch om het cultuurgoed niet te laten verdwijnen. Is wel zo rechtvaardig, want voor een zeldzame auto is het veel moeilijker en dus duurder om aan onderdelen te komen!

    Die mailing heb ik hem alleen nog van horen zeggen en hij is een echte van van werken met de handen en die zijn niet altijd even briljant met woorden en lezen enzo…. Zal hem eens om een kopie vragen..

    #18114157

    ach,het is ja en nee de schuld van de politiek.
    Kijk,hij wil de auto kwijt dus hij zet m te koop.
    aangezien de politiek steeds maar de regels verandert en er nu nog geen duidelijkheid is over de toekomst komt er dus geen hond op,immers men weet niet of er belasting voor betaald moet gaan worden (naar mijn mening is dat bij een Kadettje nog wel te overzien) en als hij de auto dus snel kwijt wil dan zal ie dus wellicht uit elkaar gaan omdat er voor de delen wel mischien animo is.
    Overigens ben ik met trash eens dat (als je de ruimte hebt) de Kadett beter in een hoek neer kan plempen in afwachting van hoe en wat.Maar een echte liefhebber maalt er niet om of er wel of geen MRB betaald moet gaan worden…….zou je zeggen,maar als je zoals ik al 3 oldies hebt,dan tikt het toch wel aan,betaal ook al 900 per jaar voor de Zafira.
    Dat is mijn punt ook,als ik straks 265 euro per kwartaal moet gaan betalen om op gas te rijden,dan komt het voor mij sowieso niet meer uit op gas,dus dan beter een andere Ascona halen en daar t gas in,die heb ik dan met een jaar terug verdiend,en het geld wat ik dan uitspaar,daar kan ik dan weer van investeren in de andere 2 Ascona’s die amper rijden,om die in topconditie te houden.

    #18114158

    @Vinci wrote:

    Hoho, ik schuif het ook niet zo maar op de politiek. Alleen die zijn zo ongeveer net zo genuanceerd als een houtversnipperaar… Als ze nou gewoon gingen belasten naar ratio van exclusiviteit! Gewoon de meest zeldzame auto betaalt het minst. Die hele oldtimer regeling was er toch om het cultuurgoed niet te laten verdwijnen. Is wel zo rechtvaardig, want voor een zeldzame auto is het veel moeilijker en dus duurder om aan onderdelen te komen!

    Die mailing heb ik hem alleen nog van horen zeggen en hij is een echte van van werken met de handen en die zijn niet altijd even briljant met woorden en lezen enzo…. Zal hem eens om een kopie vragen..

    ratio van exclusiviteit? dan is het niet te hopen dat autoweek dit gaat bepalen :jerry
    wat ze ook beslissen, ons corsa’tje zal er niet door weggaan :D
    van mij mogen alle auto’s eerst 25 jaar belasting betalen in nl voordat ze wb vrij zijn :thumbup
    is de manier om de misbruikers uit te schakelen
    helaas dat er dan enkele liefhebbers de dupe van zijn
    diep van binnen heeft elke opel oldtimer liefhebber
    het liefst een kenteken op de wagen dat net zo oud is als de auto zelf ;)

    #18114159

    Exclusiviteit zijn gewoon getallen, gewoon tellen in het kenteken register hoeveel er van zijn….

    #18114160

    in verhouding tot andere merken zijn er vrij veel opel oldtimers
    vooral uit de jaren 70 en 80, dus lijkt me voor ons geen goed plan :D

    #18114161

    Ik zou er wel vrede mee hebben, is een stuk rechtvaardiger in elk geval. En geloof me dat de roestduivel in het oldtimer segment ook van Opels qua getallen weinig overgelaten heeft. Het stimuleert juist de diversiteit, en dat is wat leuk is voor iedereen aan oldtimers. Niet tientallen, wat zeg ik, duizenden stinkhokken van slecht onderhouden knaken mercedessen, maar een met liefde onderhouden oldtimertje…

    #18114162

    de meest zeldzame betaalt het minst,tsja,erg leuk,wat is zeldzaam?
    een Bugatti van 4 miljoen,een Ferrari Daytona van 1,5 miljoen,of wellicht die ene Rolls Royce of Porsche 959,allemaal kapitale apparaten,maar……….wel exclusief. Goed plan,hoeven hun eigenaars die grijpstuiver aan belasting niet te betalen,maar die jan met de pet die het vreten uit zn bek spaart om toch lekker zn C Kadettje of Kevertje erbij te houden mogen wel betalen.Geen goed plan!

    #18114163

    indd, de wagen van de gewone man zal dan de dupe worden
    manta’s ascona’s kadett’s e.d. rijden er meer rond dan merken en modellen die op voorhand al exclusief waren
    of meer vatbaar voor roest, als de alfa’s bijvoorbeeld :jerry
    zoek maar een alfa sud op mp of speurders en daarna een kadett c ;)

    #18114164

    als je begint over cultureel erfgoed,dan houdt dat toch in,bepalend voor een bepaald tijdsbeeld,heel simpel,eind jaren 80 stonden de straten vol met Kadettjes D en E,Golf 1 en 2 Escortjes 3 en 4,Ascona’s B en C en Citroen BXen en Sierra’s,die auto’s zijn dan ook heel belangrijk voor een bepaald tijdsbeeld,terwijl die weliswaar exclusieve Porsche,Ferrari of Rolls Royce maar heel sporadisch buiten kwam,en dermate gekoesterd worden dat je nu eigenlijk niet opkijkt van een 85er Ferrari Testarossa,of een 79er Porsche 911,maar zie je een klokgave Sierra of E Kadett,dan zie je in gedachten ze weer op elke straathoek staan,je ziet het nu aan de Astra F,tot een jaar of 4/5 geleden zag je er tientallen op een dag,en nu zijn ze heel snel aan het uitsterven,Vectra A hetzelfde,wanneer zag je er een voor het laatst.
    Iemand zei ooit eens,een nieuw type deurgreep op een Opel Kadett is belangrijker autonieuws dan een compleet nieuw model Rolls Royce.

    #18114165

    Nee jullie begrijpen niet wat ik bedoel met ‘exclusief’, daarmee bedoel ik JUIST niet ‘duur’. Exclusief betekent net zo goed ‘zeldzaam’ en dan bedoel ik nog niet eens zo zeldzaam als een paarse diamant. Er zijn misschien nog een paar duizend kadettjes en een paar honderd asconas. Die zijn inmiddels ‘exclusief’. Er zijn inmiddels honderdduizenden mercedessen geimporteerd. Dat kun je niet meer exclusief noemen.

    Verder moet je dingen gewoon in verhouding blijven zien, en een porsche uit de jaren 70 of 80 is en blijft een duur ding die totaal ongeschikt is voor dagelijks gebruik, dat je dat dan wel doet is je eigen pakkie aan, want vroeg of laat moet je diep in de buidel tasten voor onderdelen en al onderhoud.

    Misschien moet de ‘sleutel’ voor exclusief worden vertaald naar aantal productie-aantal afgeschreven/gesloopt, het overgebleven percentage. Zo kom je met een oldtimer Opel juist gunstig uit, want er zijn er miljoenen van gemaakt en relatief weinig van over….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.