ratelen… alleen bij starten 2.2 van 2005??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ratelen… alleen bij starten 2.2 van 2005??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255969

    Wie weet of er iets met de ketting aan de hand is?
    Hij heeft 122000 km (NAP) gelopen.
    Alleen bij starten. Het geluid van een oude diesel, heel even maar. Soms een week ook niet.
    Alleen bij starten, dus niet bij het schakelen.
    Ben benieuwd!

    #18113723

    Welkom op het forum :thumb

    Dat is de ketting die je hoort rammelen even goed opletten dat het niet verergerd anders ketting en toebehoren laten vervangen.

    Klinkt het een beetje zo? is niet dezelfde motor maar klinkt hetzelfde bij starten.

    [youtube:2m6178oy]http://www.youtube.com/watch?v=XBj4NMomEsg[/youtube:2m6178oy]

    Dit is de motor uit onze auto we rijden nog steeds met dit geluid rond omdat de motor warm gewoon goed loopt zonder bijgeluiden van de ketting.

    #18113724

    bedankt!, alleen nog even uitvogelen hoe ik een profielfoto kan plaatsen.. heb niet veel met pc’s enz

    maargoed,

    het geluid is anders… weet ook niet hoe ze er achter kunnen komen? het geluid is soms ook dagen weg dus….
    vandaag ’s ochtends en eind van de dag. het leek ook op verschrikkelijk “pingelen” (verkeerde verbranding)

    kijk wel even..

    #18113725

    @boris72 wrote:

    bedankt!, alleen nog even uitvogelen hoe ik een profielfoto kan plaatsen.. heb niet veel met pc’s enz

    maargoed,

    het geluid is anders… weet ook niet hoe ze er achter kunnen komen? het geluid is soms ook dagen weg dus….
    vandaag ’s ochtends en eind van de dag. het leek ook op verschrikkelijk “pingelen” (verkeerde verbranding)

    kijk wel even..

    Oke, laat er maar snel naar kijken want als het toch de ketting is en hij loopt er af dan wordt het een heel duur geintje.

    #18113726

    2.2 benzines hebben idd problemen met de ketting spanners

    #18113727

    tnx! Nick , volgende week maar even laten kijken. had wel ergens gelezen dat in mijn type een modificatie zat op de soms knappende distributie/kettingspanner..??

    wordt vervolgt!

    #18113728

    kan, kan ook de brandstofdrukregelaar zijn die modificatie

    #18113729

    @boris72 wrote:

    tnx! Nick , volgende week maar even laten kijken. had wel ergens gelezen dat in mijn type een modificatie zat op de soms knappende distributie/kettingspanner..??

    wordt vervolgt!

    Met de modificatie gebeurt het wel minder, maar het komt nog steeds voor!

    En welkom btw.

    #18113730

    Hallo Florian! , maandag gaat hij naar de “WIR LEBEN AUTO’S” garage, maar wat komt dan nog steeds voor?
    Ketting van tijd af of is een haperende kettingspanner veel voorkomend… of beide??

    Ik heb het idee dat de vorige eigenaar 2 jaar met dezelfde olie heeft gereden, er zit nu nieuwe 5w30 en een “flush” (voor de ketting oa) op aanraden van de Opel dealer hier. Kan natuurlijk extra handel zijn……

    Wat de dealer er van “maakt ” laat ik hier weten…

    #18113731

    Met “het” bedoel ik problemen met de ketting in het algemeen. Volgens mij betekent de ratel bij koude start dat er te veel speling op de ketting staat waardoor deze er op den duur (zoals in iemands post ook omschreven) af zou kunnen lopen met een kapotte motor tot gevolg. Ben verder niet zo technisch dus pin me er niet op vast ;). Heb zelf ook de 2.2, vandaar dat ik me enigszins heb ingelezen maar daar houdt t ook wel mee op…

    Succes met de afwikkeling iig en ik hoop dat het meevalt! :thumb

    #18113732

    Hallo ! Opeltje, Nick en Florian..,
    Beter laat dan nooit!!!!! (mijn reactie dus! haha)

    Ben dus toen bij de Opel dealer geweest, ’s avonds gebracht om hun ’s ochtends zelf te laten ondervinden wat er zat te ratelen onder de kap….
    En ja hoor….. ik bedoel eigen Nee hoor, GEEN RATEL meer…
    1 van de vakmonteurs zei dat de kettingspanner(s) bij deze types ook wel eens last hadden van iets te weinig olieaanvoer……. EN OOK …. wat tikkende klepstoters.
    dus…… !!! de ketting is niet van tijd af en er is dus weinig aan de hand. Als de ketting van tijd af is hoor je dit vrijwel altijd gelijk en de hele tijd,.. was MEESTAL de ervaring zei een andere collega.
    In november heb ik in de eerste week dat ik hem had eerst gelijk nieuwe dexos 2 “er in” laten doen……. MET….. OP HUN ADVIES…
    Een toevoeging/ “Flush” noemde zei het. (39 euro) Dit was beter voor de ketting en reinigt de boel ook (een beetje??)

    Voor nu/ Vandaag de dag dus… Hij ratelt soms/ dan wel dan niet … heel kort alleen bij starten dus….. en… maar dan moet je wel met je oor naar de voorkant buigen ( jaja mafketel idd haha!) hoor ik OOK SOMS een beetje een klepstoter, wordt niet erger ofzo en kan geen kwaad… verder is het een superblok! met het koppel van een zescilinder!!!!!!…

    Ben nu 8000 km verder en heb verder niets met de auto gehad en ALLES WERKT!

    ps Van de zomer weer even nieuwe olie MET de “flush” er door…

    gr Boris!!

    #18113733

    Mooi dat alles nog goed werkt, merk je zelf ook verschil door de engine flush?

    Ik zelf heb namelijk slechte ervaringen met enginge flush omdat door het reinigen ook stukjes los kunnen komen en juist olie kanaaltjes naar de klepstoters verstoppen.

    En geratel en dergelijke goed in de gate houden.

    #18113734

    Ja, wat je zegt…. kan ergens verstoppen of juist reinigen…. ??… laat het (daarom) over een paar maanden nog een keer met nieuwe doen..
    Of hij beter loopt door de flush weet ik niet / ook niet zo opgelet eigenlijk. hoor verder niks raars dus..
    Het enige … soms… die klepstoter dus, voor mijn gevoel steeds iets minder vaak, zou dus kunnen dat het “opel goedje” wel een beetje zijn werk doet

    Wat ik al zei.. Van de zomer nog een keer “fluschen”

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.