Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ratelen… alleen bij starten 2.2 van 2005??
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2013 om 19:28 #17255969
Wie weet of er iets met de ketting aan de hand is?
Hij heeft 122000 km (NAP) gelopen.
Alleen bij starten. Het geluid van een oude diesel, heel even maar. Soms een week ook niet.
Alleen bij starten, dus niet bij het schakelen.
Ben benieuwd!6 maart 2013 om 20:13 #18113723Welkom op het forum :thumb
Dat is de ketting die je hoort rammelen even goed opletten dat het niet verergerd anders ketting en toebehoren laten vervangen.
Klinkt het een beetje zo? is niet dezelfde motor maar klinkt hetzelfde bij starten.
[youtube:2m6178oy]http://www.youtube.com/watch?v=XBj4NMomEsg[/youtube:2m6178oy]
Dit is de motor uit onze auto we rijden nog steeds met dit geluid rond omdat de motor warm gewoon goed loopt zonder bijgeluiden van de ketting.
6 maart 2013 om 20:35 #18113724bedankt!, alleen nog even uitvogelen hoe ik een profielfoto kan plaatsen.. heb niet veel met pc’s enz
maargoed,
het geluid is anders… weet ook niet hoe ze er achter kunnen komen? het geluid is soms ook dagen weg dus….
vandaag ’s ochtends en eind van de dag. het leek ook op verschrikkelijk “pingelen” (verkeerde verbranding)kijk wel even..
6 maart 2013 om 21:34 #18113725@boris72 wrote:
bedankt!, alleen nog even uitvogelen hoe ik een profielfoto kan plaatsen.. heb niet veel met pc’s enz
maargoed,
het geluid is anders… weet ook niet hoe ze er achter kunnen komen? het geluid is soms ook dagen weg dus….
vandaag ’s ochtends en eind van de dag. het leek ook op verschrikkelijk “pingelen” (verkeerde verbranding)kijk wel even..
Oke, laat er maar snel naar kijken want als het toch de ketting is en hij loopt er af dan wordt het een heel duur geintje.
7 maart 2013 om 18:38 #181137262.2 benzines hebben idd problemen met de ketting spanners
7 maart 2013 om 21:42 #18113727tnx! Nick , volgende week maar even laten kijken. had wel ergens gelezen dat in mijn type een modificatie zat op de soms knappende distributie/kettingspanner..??
wordt vervolgt!
8 maart 2013 om 18:41 #18113728kan, kan ook de brandstofdrukregelaar zijn die modificatie
8 maart 2013 om 19:10 #18113729@boris72 wrote:
tnx! Nick , volgende week maar even laten kijken. had wel ergens gelezen dat in mijn type een modificatie zat op de soms knappende distributie/kettingspanner..??
wordt vervolgt!
Met de modificatie gebeurt het wel minder, maar het komt nog steeds voor!
En welkom btw.
8 maart 2013 om 21:19 #18113730Hallo Florian! , maandag gaat hij naar de “WIR LEBEN AUTO’S” garage, maar wat komt dan nog steeds voor?
Ketting van tijd af of is een haperende kettingspanner veel voorkomend… of beide??Ik heb het idee dat de vorige eigenaar 2 jaar met dezelfde olie heeft gereden, er zit nu nieuwe 5w30 en een “flush” (voor de ketting oa) op aanraden van de Opel dealer hier. Kan natuurlijk extra handel zijn……
Wat de dealer er van “maakt ” laat ik hier weten…
8 maart 2013 om 22:19 #18113731Met “het” bedoel ik problemen met de ketting in het algemeen. Volgens mij betekent de ratel bij koude start dat er te veel speling op de ketting staat waardoor deze er op den duur (zoals in iemands post ook omschreven) af zou kunnen lopen met een kapotte motor tot gevolg. Ben verder niet zo technisch dus pin me er niet op vast ;). Heb zelf ook de 2.2, vandaar dat ik me enigszins heb ingelezen maar daar houdt t ook wel mee op…
Succes met de afwikkeling iig en ik hoop dat het meevalt! :thumb
6 april 2013 om 15:42 #18113732Hallo ! Opeltje, Nick en Florian..,
Beter laat dan nooit!!!!! (mijn reactie dus! haha)Ben dus toen bij de Opel dealer geweest, ’s avonds gebracht om hun ’s ochtends zelf te laten ondervinden wat er zat te ratelen onder de kap….
En ja hoor….. ik bedoel eigen Nee hoor, GEEN RATEL meer…
1 van de vakmonteurs zei dat de kettingspanner(s) bij deze types ook wel eens last hadden van iets te weinig olieaanvoer……. EN OOK …. wat tikkende klepstoters.
dus…… !!! de ketting is niet van tijd af en er is dus weinig aan de hand. Als de ketting van tijd af is hoor je dit vrijwel altijd gelijk en de hele tijd,.. was MEESTAL de ervaring zei een andere collega.
In november heb ik in de eerste week dat ik hem had eerst gelijk nieuwe dexos 2 “er in” laten doen……. MET….. OP HUN ADVIES…
Een toevoeging/ “Flush” noemde zei het. (39 euro) Dit was beter voor de ketting en reinigt de boel ook (een beetje??)Voor nu/ Vandaag de dag dus… Hij ratelt soms/ dan wel dan niet … heel kort alleen bij starten dus….. en… maar dan moet je wel met je oor naar de voorkant buigen ( jaja mafketel idd haha!) hoor ik OOK SOMS een beetje een klepstoter, wordt niet erger ofzo en kan geen kwaad… verder is het een superblok! met het koppel van een zescilinder!!!!!!…
Ben nu 8000 km verder en heb verder niets met de auto gehad en ALLES WERKT!
ps Van de zomer weer even nieuwe olie MET de “flush” er door…
gr Boris!!
6 april 2013 om 15:49 #18113733Mooi dat alles nog goed werkt, merk je zelf ook verschil door de engine flush?
Ik zelf heb namelijk slechte ervaringen met enginge flush omdat door het reinigen ook stukjes los kunnen komen en juist olie kanaaltjes naar de klepstoters verstoppen.
En geratel en dergelijke goed in de gate houden.
8 april 2013 om 20:47 #18113734Ja, wat je zegt…. kan ergens verstoppen of juist reinigen…. ??… laat het (daarom) over een paar maanden nog een keer met nieuwe doen..
Of hij beter loopt door de flush weet ik niet / ook niet zo opgelet eigenlijk. hoor verder niks raars dus..
Het enige … soms… die klepstoter dus, voor mijn gevoel steeds iets minder vaak, zou dus kunnen dat het “opel goedje” wel een beetje zijn werk doetWat ik al zei.. Van de zomer nog een keer “fluschen”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.