We gaan onze Monza ombouwen tot een Cabrio

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling We gaan onze Monza ombouwen tot een Cabrio

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255847

    De kogel is eindelijk door de kerk. We hebben na lang wikken en wegen besloten om onze Monza te gaan ombouwen tot een Cabrio versie.

    De bedoeling is dat het dak eraf geslepen wordt, de kokerbalken worden verstevigd, en de achterklep verlaagt wordt. Daarna wordt de auto wit gespoten. Binnenkort volgen de eerste foto’s van dit zeer ingrijpende project.

    Bedoeling is dat hij er zo uit gaat zien.

    #18112463

    Topic even in het juiste sub forum gezet. Dit gaat zelfs voor jouw op :D

    Overigens: Erg zonde van je Monza :shock: :shock: :shock:

    #18112464

    @2000 wrote:

    Erg zonde van je Monza :shock: :shock: :shock:

    +1 ook al wil ik je veel succes wensen met de ombouw en de omkeuring daarvan :thumb

    #18112465

    Supersuperzonde!

    #18112466

    Die rode? Nee toch?

    #18112467

    Smaken verschillen natuurlijk maar een cabrio :shock:

    #18112468

    zonde maar suc6 met je project :thumb

    #18112469

    ik ga er dan maar gewoon vanuit dat dit een grap is.

    welke monza hebben jullie erbij gekocht om dit mee te gaan doen?

    zo`n mooi exemplaar als de rode gebruikt zelfs een idoot er niet voor !

    dus.. kom op, voor de draad ermee :P plaatjes willen we zien :D

    #18112470

    Ziet niet verkeerd uit een cabrio.

    Als je geld/tijd/zin erin hebt waarom niet?

    #18112471

    Hmmmz, dit topic stond in eerste instantie bij miniaturen, het zal me niks verbazen dat senatorman vrij snel met een afgezaagd schaal model komt. :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

    #18112472

    Hopelijk is die niet uit geschoten met zijn zaagje anders heeft die 2 mini Monza’s…

    #18112473

    #18112474

    Even een update. van de ombouw van onze Monza naar een cabrio.

    Afgelopen dagen zijn we begonnen met de Monza. Momenteel hebben we interieur verwijderd en zijn we begonnen met de versteviging van de bodem. We gaan gebruik maken van U-profiel welke we aan de bodem monteren. De bedoeling is dat we deze direct naast de dorpels willen monteren
    Komende dagen zullen we deze gaan vastmaken. Daarna gaan we het plafond verwijderen en willen we eerst goed beginnen met een aantal berekeningen om het dak op een zo goed mogelijk punt door te slijpen. Ook zal hiervoor het raam gedemonteerd moeten worden. Deze operatie gebeurd in samenwerking met een paar vrienden die erg handig zijn en dit al vaker hebben gedaan met andere types.
    We verwachten volgende week het dak te kunnen verwijderen. Ik ben erg benieuwd hoe de auto er zonder dak uitziet, en ook spannend of de de extra bodemversteviging deze extra kracht goed op kan nemen. Ik zal dan meteen even een paar foto’s maken om dit project samen met jullie te kunnen delen.

    #18112475

    Best leuk als je op Curacao woont, maar hier??? :shock:

    #18112476

    Persoonlijk vind ik het doodzonde van de Monza. maar ik ben wel benieuwd naar het resultaat. In ieder geval succes met de werken en maak er iets mooi’s van! :)

    #18112477

    Heb je al contact gehad met de RDW? :hmmz

    #18112478

    Ik zou wel de kont van een Senator nemen, dan heb je dat rare schuine stuk niet. Als ik het zo bekijk is het eenvoudiger om een Senator om te bouwen tot Monza Cabrio dan een Monza te verbouwen tot Cabrio.

    #18112479

    @Arjen wrote:

    Ik zou wel de kont van een Senator nemen, dan heb je dat rare schuine stuk niet. Als ik het zo bekijk is het eenvoudiger om een Senator om te bouwen tot Monza Cabrio dan een Monza te verbouwen tot Cabrio.

    Een Senator is een 4 deurs auto, en daarbij is de kont wel makkelijker, maar zitten we weer met het 4 deuren probleem

    We willen zoveel mogelijk van de Monza behouden, maar de kont zal wel meer een Senator-look gaan krijgen. Hoe we dit het beste gaan oplossen zijn we nog aan het bedenken.

    #18112480

    Bij een Senator hoef je dan “alleen” de B stijl te verplaatsen. Dan kan er een portier van een Monza in. Het moeilijkste is de zijruitjes. Je kunt dan het mechanisme van een Ascona Cabrio gebruiken.

    #18112481

    Hierbij een update.

    momenteel zijn we weer enkele dagen verder. Inmiddels hebben we het dak, voorraam, interieur, en achterklep verwijderd. Ook hebben we de extra spanning op de bodem gemeten die nu door het verwijderen van het dak is toegenomen, maar er vond niet of nauwelijks een extra bodembelasting plaats. Dit is mede te danken aan de extra bodemversteviging die we eerder hebben uitgevoerd.

    Komende dagen gaan we ons bezighouden met de kont van de auto, en kunnen we de auto gaan opbouwen. Wordt vervolgt..

    #18112482

    :kewlpics
    samen met meer geloof ik het nog niet echt, dus waar blijven de foto’s? ;)

    #18112483

    Komend weekend gaan we er weer mee aan de slag, en zullen we even foto’s gaan schieten.

    #18112484

    Jij gaat 2e Paasdag zeker foto’s laten zien of niet :jerry

    #18112485

    @Senatorman wrote:

    Hierbij een update.

    momenteel zijn we weer enkele dagen verder. Inmiddels hebben we het dak, voorraam, interieur, en achterklep verwijderd. Ook hebben we de extra spanning op de bodem gemeten die nu door het verwijderen van het dak is toegenomen, maar er vond niet of nauwelijks een extra bodembelasting plaats. Dit is mede te danken aan de extra bodemversteviging die we eerder hebben uitgevoerd.

    Komende dagen gaan we ons bezighouden met de kont van de auto, en kunnen we de auto gaan opbouwen. Wordt vervolgt..

    Moet je de versteviging niet aanbrengen met wat voorspanning? Ik kan me voorstellen dat als je het dak weg zaagt (met de versteviging al aanwezig) dat de body toch iets veert?

    #18112486

    Ik blijf dit topic trouwens toch met enige argwaan volgen, kan me niet voorstellen dat iemand zo’n mooie Monza verzaagd :wtf

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.