mhoa.. dat varieert :D
in goede toestand, moet er toch met stationair en motor op bedrijstempratuur (90 graden)
een 1.5 bar aan druk zijn, op zijn minst. maximaal een bar of 4 tot 5, en dan moet de overdruk klep zich openen.
maaar.. in de praktijk wil dit alles nog wel eens een halfe bar, of zelfs een hele minder zijn.
trukjes zoals onder andere;
*dikkere olie 20w40,
*stalen kogel in pomp, ipv kunstof balletje,
*moer m6 in dop/bout van oliepomp…
*sterkere veer,
*deksel van oliepomp heeeel licht vlakken, de tandwielen moeten wel ruimte hebben om te draaien, *stalen deksel van diesel monteren.
zo een paar dingen wat je zoal kunt doen om je olie druk weer op te vijzelen.
werkt een van deze oplossingen niet… tijd voor nieuwe lagerschalen in je drijfstangen,
dan is het verlies inmiddels al te groot bij de drijfstangen.
succes