Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra v6 storings code p0500 wagensnelheids sensor
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2013 om 15:36 #17255485
ik heb een vectra v6 gekregen voor een prikkie omdat ze alleen er alleen maar motor problemen mee hebben gehad en hem naar de sloop wilde afvoeren :shock:
en om ze te laten zien dat de v6 wel mooi loopt heb ik hem gekocht.
als ik hem start loopt hij beroerd en na een tijdje stopt hij ermee
wat ik al gecontroleerd heb is: egr klep is afgedopt,injectors werken,bougies werken,compressie oke,riem controleren,temperatuursensor oke
bij het uitlezen storings code p0500 wagensnelheids sensor geeft hij aan
weet iemand waar deze sensor zit en of dat ook de rede kan zijn dat hij stationair slecht loops
en geen vermogen meer heeft? :???:
bvd erwin17 februari 2013 om 15:45 #18108748wagen snelheid sensor, zal sowieso naar boven komen denk ik aangezien het voertuig zelf ook stil staat !
wat ook nog wel eens voorkomt dat er een bobine blok kapot is !
anders even wachten op een reactie van willem die weet er wel raad mee :D
17 februari 2013 om 16:06 #18108749alle bougies vonken mooi omstebeurt,ik ga er vanuit dat dan de bobine blok heel is :hmmz
17 februari 2013 om 17:12 #18108750Ik krijg geen meldingen als de motor draait en ik sta stil, denk niet dat de snelheidsdensor (via abs volgens mij) ervoor zorgt dat de vectra beroerd loopt.
Moet je even de vectra laten draaien en als die ermee stopt de boegies eruitdraaien, kijken of er 1 nat is. Dan kan het aan bougie’s, kabels of bobine liggen. Veel voorkomend probleem, wellicht zitten de kabels verkeert op de bobine en dan hinkelt die ook als een paard.
Mocht dat het niet zijn moet je even bij Wimv6 zijn van het forum, die weet er wel raad mee! Laatst had die nog de vectra van USBstick gefixt, die liep ook beroerd doordat vacuumslangen verkeerd waren aangesloten.
Succes en wel zelf die vectra houden als die loopt hey :thumb
17 februari 2013 om 19:53 #18108751Stappenmotor en carterventilatie gecontroleerd?
17 februari 2013 om 19:57 #18108752Oei, goeie Gupy! Dat is zo standaard dat ik er al niet aan dacht! Gasklephuis schoonmaken en stappenmotor, cartervenitalie doorprikken en eventueel opboren!
17 februari 2013 om 21:39 #18108753zo standaard :hmmz maar als morgen avond de kinderen naar bed zijn kan ik weer vooruit,bedank voor de nieuwe tips
ik heb de stekker van de lmm eraf gehaald en gas gegeven,daarna er weer op en gas gegeven,merk helemaal geen verschil :???:
en hij maakt mijn garage snel blauw17 februari 2013 om 21:50 #18108754Kan je hem niet laten uitlezen of eventueel zelf? Van welke regio ben je afkomstig?
17 februari 2013 om 22:28 #18108755noord limburg,nieuwbergen om precies te zijn,ik heb zelf de maxiscan ms609 die geeft geen fouten aan,en met het controle lampje krijg ik p0500 door
maar nu eerst :sleeping morgen een nieuwe dag,nieuwe kansenps sander2.5v6 deze is een blijvertje
18 februari 2013 om 22:22 #18108756speelkwartier in de garage is weer voorbij,bij de cartervenitalie hebben we een dikke en dunne slang,
de dunne zit potdicht en dikke voor 3/4 dicht :shock:
nu het weer schoon/vrij maken,wat is de gouden tip om het weer schoon te krijgen?
uitkrabben,uitblazen,uitspoelen?????????aangezien alle delen van de luchtinlaat zwarter uitziet als mijn kachelpijp,zal de binnenkant
van de cartervenitalie ook een aangekoekte troep zijn,hoe nu schoon maken? :wtf19 februari 2013 om 06:43 #18108757Mooie how to:
viewtopic.php?f=129&t=157254Slangen schoonmaken, eraf nemen en compressor erop?
Stappen motor ook goed schoonmaken, egr klep dan ook nog maar als je dan toch bezig bent. Eerst schoonspoelen met remreiniger en dan verzuipen in wd40. Lekker laten uitlekker en terug monteren.
Als alles schoon is loopt die weer als een zonnetje!In de how toe staat ook dat je het gaatje kan opboren, dit voorkomt verstoppingen in de toekomst!
Ik vermoed dat je nog wel de snelheidssensor moet laten vervangen, maar die melding heeft niks te maken met slecht lopen.
19 februari 2013 om 08:22 #18108758Ik vervang de slangen meestal, is sneller dan schoonmaken. Vooral de vacuumslang (dunne) stelt niks voor.
De dikke zou je nog schoon kunnen maken met wat remmenreiniger. Wel eerst demonteren.Als je de stappenmotor voor je ziet, kun je ook zien dat er een draaiend klepje/schuifje inzit. Deze moet na schoonmaken vrij kunnen bewegen en weer in zijn beginpositie uitkomen. Testen met klein schroevendraaiertje en niet beschadigen.
Vergeet ook je gasklep niet schoon te maken, die zal ook wel onder zitten.
19 februari 2013 om 20:58 #18108759mijn vrouw is vanavond niet thuis dusssssss niet sleutelen,maar al jullie tips door nemen is net zo interessant
morgen verder met meer kennis. :thumb20 februari 2013 om 19:34 #18108760> Bij een Wagensnelheids sensor storing moeten ook de TC en ABS lampjes blijven branden op de teller..
– Wagensnelheidssensor zit in de ABS sensoren verwerkt.
– Snelheids signaal van de Motorcomputer komt van de ABS pomp, (aparte pin daarop)
– Vraagje: Werkt het verbruik en de gemiddelede snelheid op de uitgebreide boardcomputer wel (indien aanwezig uiteraard / BC is optie)ik heb kort geleden een Beroerd draaiende Vectra-B 2.5 V6 gekocht. daar zaten simpelweg Vrijwel ALLE vacuumslagen van verkeerd..
Ben zelf al jaren in het Bezit van deze V6(en), ik heb er weinig sores mee gehad betreffende de motorloop, en motormankementen.
Je mag me trouwens PM-en voor meer info of eventueel een bezoekje om deze weer goed lopend te krijgen..
Willem
20 februari 2013 om 22:28 #18108761dat is fijn om te weten willem,en over je vraagje of het verbruik en de gemiddelde snelheid werk heb ik nog niet uitgetest eerst onder de motorkap.(of het er op zit?vast wel,al wat extratjes zitten erop)
alles schoon gespoten oude olie eraf gelaten met de bedoeling goedkope olie erin even warm laten lopen en dan Motor Flush erin,
de plaats waar de 6 jongens moeten werken is sterk vervuild,de stappen motor is ook schoon en het schuifje beweegt gemakkelijk
maar is er een foto waarop ik kan zien hoe het schuifje staat op de begin positie?
vrijdag rustig opbouwen21 februari 2013 om 17:05 #18108762Als je in het gat kijkt met de spoel naar links, dan zit het schuifje aan de bovenkant.(als ik het me goed herrinner)
Veel plezier met sleutelen verder!
21 februari 2013 om 21:54 #18108763dat klop maar het lijkt erop dat het schuifje wat je in het gat kunt zien scheef erin zit en iets open staat ik heb er een foto van maar weet niet hoe ik hem erbij kan zetten,het schuifje beweegt wel soepel
morgen sleuteldag :)21 februari 2013 om 22:09 #18108764
of toch??
21 februari 2013 om 22:14 #18108765Vervangen kan geen kwaad zo te zien..
Willem
26 februari 2013 om 20:32 #18108766motor schoon en de cartervenitalie open,starten en…. :swear loopt iets beter maar niet goed,de cat word nu rood gloeiend :hmmz
ik ga er van uit dat 1 cilinder het niet doet,heb 6 nieuwe bougies en nieuwe kabels gekocht(zijn van goud gezien de prijs)
overmorgen weer met frissen moet sleutelen26 februari 2013 om 20:42 #18108767Toch bobine dan.
Veel voorkomend probleem, heb het zelf ook al gehad!
Niet de vraag of, maar wanneer de bobine stuk gaat.26 februari 2013 om 22:13 #18108768Kat roodgloeiend, zullen wel meer cilinders niet mee doen, BOBINE kapot..
willem
27 februari 2013 om 22:43 #18108769bougies en kabels vervangen :???: morgen opzoek naar een bobine
28 februari 2013 om 22:13 #18108770bobine doorgemeten 1-4 11.5kohm 2-5 11.6kohm maar 3-6 8.5kohm in de autodata geven ze aan dat ze tussen de 11 en 16 kohm
moeten zitten dus goeden hoop dat deze rip is
morgen kan ik er een ophalen
een vraagje : een bobine van een sintra kan ik die ook gebruiken? de aansluiting primaire kant is het zelfde als de vectra alleen de secundaire kant zijn de buitenste kabels omgedraait :wtf1 maart 2013 om 17:48 #18108771antwoord ja naar het alles blijft hetzelfde :( vanavond de cat eronderuit kijken of die niet dicht zit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.