na accu wissel tellerbak problemen .

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum na accu wissel tellerbak problemen .

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255434

    Na de accu wissel bij mijn vectra geeft de tellerbak alleen de temperatuur , benzine en km stand aan ! de snelheids meter werkt niet meer en de toeren teller ook niet . alleen de naald van de toeren teller trilt maar geeft niks aan .

    Wat zou dat kunnen zijn ?

    #18107996

    Heb je kunnen meten hoeveel je accu geeft op dit moment? En heb je dit probleem zodra ie op contact staat, motor aan is of allebei?

    #18107997

    Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
    Of kortgesloten?
    Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.

    #18107998

    Ik heb nog niet gemeten. net werkte alles weer net weer gestart en toen deed ie het weer niet . heb de kapotte accu gewisseld met een nieuwe . kan ie dan piek spanning hebben gehad ?

    #18107999

    als de motor uit staat 12.9 volt en met draaiende motor 13.9 met de climat controle aan 13.5 volt

    #18108000

    Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).

    Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
    Echter weet ik dit niet 100% zeker.

    #18108001

    @evertfisherman wrote:

    Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).

    Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
    Echter weet ik dit niet 100% zeker.

    weetje dat wel zeker?

    12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:

    Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
    Einde van ontladen: 11,8 V
    Laden met: 13,8-14,4 V
    Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
    Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
    Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.

    #18108002

    @Fearless wrote:

    Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
    Of kortgesloten?
    Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.

    Ook al een keer meegemaakt .komt door de piek spanning .
    En is er iets in je teller unit door gebrand .

    #18108003

    @yentl5552 wrote:

    @evertfisherman wrote:

    Bij stilstand moet de spanning volgens de “so wird’s gemacht” 12,7 volt zijn (minimaal).

    Laadspanning (draaiende motor) moet volgens mij zo rond de 14,4 volt liggen van een 12 volt accu.
    Echter weet ik dit niet 100% zeker.

    weetje dat wel zeker?

    12-Volts accu’s bestaan uit zes cellen in serie, met elk een nominale spanning van 2,1 volt. Zo’n samenstelling van accu’s noemt men als regel een accubatterij. Enkele kenmerken:

    Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
    Einde van ontladen: 11,8 V
    Laden met: 13,8-14,4 V
    Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
    Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
    Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.

    Net even nagekeken:

    Batterij afklemmen, dan twee uur wachten, dan moet het minstens 12,7 volt aangeven in losgekoppelde toestand. Althans dat zegt het werkplaatshandboek.

    #18108004

    @testdrive wrote:

    @Fearless wrote:

    Heeft ie een piekspanning gehad door starten met een booster of andere auto?
    Of kortgesloten?
    Dan lijkt me dat blokje achter de teller uitgefikt.

    Ook al een keer meegemaakt .komt door de piek spanning .
    En is er iets in je teller unit door gebrand .

    is dit makkelijk te repareren ?

    #18108005

    Ik heb nog diverse tellerbakken te koop, mocht het niet te repareren zijn king:

    #18108006

    als ik de auto op contact zet dan begintde naald van de toerenteller te trillen en dan hoor ik iets snel tikken ! dat is het rare vanmorgen heeft ie het gewoon gedaan ! toen weer gestart en hij deed het weer niet .

    #18108007

    Heb je niet gewoon een massa probleempje?

    #18108008

    Of een zekering die juist niet doorgesmolten is? Heb dit ooit ook gehad:)

    #18108009

    heel toevallig tegelijkertijd de stekker aan de teller bak die wat losjes ligt.

    #18108010

    het is geen massa probleem ! vanmorgen starte ik de auto en de km en toeren teller deden het weer . maar als ik de auto uit zet en ik start hem weer dan doen de tellers het niet ! de temperatuur en benzine meter doen het trouwens altijd wel ! is er geen relais of regel kastje die stuk zou kunnen zijn ? het lijkt mij dat als er iets door gebrand zou zijn dat het dan nooit meer werkt , en niet dan wel dan niet .

    #18108011

    De laatste keer dat ik dat gehad heb, was het gewoon de tellerbak zelf. Begon net zo als jij hierboven omschrijft, later deden ze het helemaal niet meer… Ander bakkie er in gegooit en klaar wast, laatst nog met de man gesproken diie hem later gekocht heeft en die had het nog nooit gehad zei die.

    #18108012

    ik ga morgen als ik tijd heb de tellerbak uit de auto halen en dan kijken of ik hem kan repareren ! als ik een andere tellerbak zou monteren dan zit ik met een afwijkende km stand .

    #18108013

    die kan je veranderen via een OPCOM toch?

    #18108014

    @yentl5552 wrote:

    die kan je veranderen via een OPCOM toch?

    Klopt kan je met de opcom veranderen.

    #18108015

    @CQPV6 wrote:

    Ik heb nog diverse tellerbakken te koop, mocht het niet te repareren zijn king:

    pm mij maar als je wil ! moet wel een km teller in zitten tot 260 .

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.