onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b.

Forumindex Forums Modellen Corsa onderzoek scheur b stijl corsa b. invullen a.u.b.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255413

    hallo,

    graag dit lijstje invullen.

    -bouwjaar:
    -kleur lak:
    -motorinhoud:
    -scheur in b stijl:

    wellicht kunnen wij uitzoeken of er ergens een verband is in dit rare verschijnsel.

    heb hier nu 4 corsa b’s in bezit (gehad) die dit niet hadden overigens.

    voorbeeld om hoe in te vullen:

    -bouwjaar: 1999 (x12xe 2x) 1997 (x16xe) 1995(x16xe)
    -kleur lak: x12xe van 99 zijn geel metallic en blauw metallic. 97er x16xe zilver metallic, 95er x16xe zwart
    -motorinhoud: x12xe en x16xe
    -scheur in b stijl: alleen de x16xe uit 97 kleur zilver.

    nu heb ik een wat onoverzichtelijk antwoord. maar de meeste zullen maar 1 of 2 corsa’s b gehad hebben.

    ben benieuwd of we samen tot een conclussie kunnen komen

    #18107821

    Bij mijn weten, alle Corsa B’s na Juni 1997 hebben er geen last meer van, dus na de update wijziging van bumpers en stuur. Corsa’s van daarvoor die het niet hebben, hebben geluk gehad.

    Mijne, GSi X16XE, Polar Sea Blue Metallic lak, Mei 1998, ook geen last.:)

    We moeten maar eens afspreken, Wognum is om de hoek.;)

    #18107822

    -bouwjaar: 1994 (c20xe) 1995 (x14xe) 1997 (c14nz)
    -kleur lak: zwart, rood, zwart
    -motorinhoud: c20xe, x14xe, c14nz
    -scheur in b stijl: ja, nee, ja

    #18107823

    Beste Robert

    Dit is geen raar voorkomend verschijnsel,
    maar een zeer veel voorkomend iets bij de corsa B.
    Het komt door het trillen van het plaatwerk en precies onder
    het beugeltje aan de binnenkant gaat het dan scheuren.
    Tevens helpt het open en dicht doen van de portieren
    in combinatie met het forse gewicht hiervan hier ook aan mee
    Zeker ook bij de forser bereden exemplaren is dit duidelijk zichtbaar

    De mijne heeft aan beide zijden een scheurtje van ongeveer 3cm, welke gelast zijn
    Kleur orgineel geel, nu grijs gerold mede naar aanleiding van deze scheurtjes
    met maar 400.322 op de klok
    als extra gewicht een lpg tank achterin en een flinke stugge verlaging en
    veelvuldig zwaar beladen aanhangers (+ 1000kg) trekken is dit ook niet raar

    Gemiddeld heeft 1 op de 3 corsa B die ik zie rijden dit scheurtje,
    en 1 op 2 van de corsas op de sloop
    Als de auto forser bereden is zijn ze er vrijwel altijd
    hier nog wat links van diverse plekken over de scheurtjes

    viewtopic.php?f=8&t=140264
    viewtopic.php?f=8&t=165668
    http://www.opelpower.nl/smf/index.php?topic=3758.0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.autoadviezen.nl/Opel-1.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Grts

    #18107824

    Is het trouwens alleen voor gekomen bij een 3 deur?

    Mijne blauw, 3 deurs maart ’96 c14nz

    Greetz Emiel

    #18107825

    -bouwjaar: 2000, 1996, 1993
    -kleur lak: Z282, Z283, zwart
    -motorinhoud: X12XE, c14nz, c12nz
    -scheur in b stijl: ja, nee, ja

    Komt inderdaad niet bij 5 deurs voor. Deze deuren zijn een stuk lichter ;)

    #18107826

    Twee Corsatjes B:

    Opel Corsa B GSi (m’n eigen):
    Bouwjaar: 1994
    Kleur: Magmarood
    Motor: 1.6 16 GSi (C16XE)
    Scheur in B-stijl: Ja, beide kanten.

    Opel Corsa B Eco (vriendin):
    Bouwjaar: 1996
    Kleur: Blauw/violet
    Motor: 1.4 8v 60PK
    Scheur in B-stijl: Nee

    #18107827

    @robert_corsa wrote:

    -bouwjaar: 2000
    -kleur lak: standaard zilvergrijs
    -motorinhoud: X12XE
    -scheur in b stijl: nee

    #18107828

    mijn astra f 3 deurs heeft het ook hoor ;)
    en denk dat er wel meer astra f 3 deurs er last van hebben ;)

    #18107829

    of het nu komt door het fors rijden twijfel ik zeer sterk aan.
    zoals je al aangeeft hebben 1/3 corsa b’s het.
    je maakt mij niet wijs dat 1/3 bestuurders een jong jochie is die hoekt met zijn corsa.
    gemiddeld genomen zit er wat ouder volk in een corsa b, of zoals in onze regio ouderen of buitenlanders.
    niet dat ik wat met het laatst genoemde bedoel hoor :angel

    ik vind het gek dat mijn x12xe uit 99 er totaal geen last van heb. ook aan de binnenzijde zie ik niets zitten.
    bij mijn zwarte gsi uit 95 zit er ook geen scheur, en die heeft 210.000 gelopen.

    ik hoop gewoon op veel recties. wellicht dat we dan met zn allen een conclussie kunnen trekken.

    roest of de achterklep, onder de motorkap, wielkasten etc etc hebben we een verklaring voor.
    alleen waarom de enne corsa wel of niet een scheur heb kan niemand nou echt een zinnig antwoord op geven.

    zelf denk ik dat het een combi van kleur en hard dichtslaan van de deur is.

    -donkere kleur, wordt veel warmer dan een lichte kleur. kan zomaar 20 graden schelen (voel maar)
    dat in combi met de deuren dichtrammen…..
    is mijn gedachtengang. alleen spreek ik mij zelf alweer tegen omdat mijn gsi (zwart) het dus weer niet heeft…..

    @ wagnas: afspreken moeten we zeker eens doen. ben erg benieuwd naar jou corsa.
    mijne is nog in aanbouw. maar eind dit jaar moet de buitenkant toch goed showwaardig zijn.

    #18107830

    Corsa B gsi
    -bouwjaar: 1999
    -kleur lak: Zilvergrijs
    -motorinhoud: x16xe
    -scheur in b stijl: Nee

    #18107831

    -bouwjaar: 09-1999
    -kleur lak: knalrood
    -motorinhoud: x14xe
    -scheur in b stijl: nee

    #18107832

    94er zilveren c16xe 253000km beide kanten scheur
    94er zilveren c20xe 168000km beide kanten scheur
    95er zwarte x16xe 218000km beide kanten scheur
    00er zwarte x16xe 168000km beide kanten scheur

    Toevallig wel allemaal gsitjes

    #18107833

    -bouwjaar: 1993
    -kleur lak: metallic blauw
    -motorinhoud: c14se
    -scheur in b stijl: ja, beide kanten

    #18107834

    Ach ja, beter een scheur in je B-stijl dan een B-stijl in je scheur…

    #18107835

    @McKaamos wrote:

    Ach ja, beter een scheur in je B-stijl dan een B-stijl in je scheur…

    :jerry

    @robert_corsa wrote:

    @ wagnas: afspreken moeten we zeker eens doen. ben erg benieuwd naar jou corsa.
    mijne is nog in aanbouw. maar eind dit jaar moet de buitenkant toch goed showwaardig zijn.

    In April gaan de dikke wielen er weer op, dan is ie weer racy. :angel

    #18107836

    -bouwjaar: 1997 – 11 juli
    -kleur lak: z283
    -motorinhoud: x1.4 SZ
    -scheur in b stijl: links en rechts

    Toen ik hem kocht 4 jaar geleden had hij nog niets.
    Ik ga wel af en toe wat snel door de bocht. (en dat voor een swing LOL :D :D :D )
    Na ongeveer 1,5 jaar viel het mij op dat de scheurtjes er waren.

    #18107837

    Corsa Diesel, km: 244.xxx
    1999
    Zilvergrijs
    X1.7D
    Scheur in b-stijl aan bestuurderskant

    Corsa Sport, km: 192.xxx
    1999
    Geel metallic
    X1.4XE
    Geen scheuren in b-stijl

    #18107838

    corsa b c16xe gsi 1994 zilver grijs.
    beide kanten met scheurtjes

    #18107839

    x16xe ’98 geen scheur
    x16xe ’98 wel scheur
    c14nz ’93 wel scheur
    x14sz 96 wel scheur (1 kant)
    x14xe ’98 geen scheur

    Heeft volgens mij gewoon met het torderen van de koets te maken. Schuin een drempel oprijden en alles hoor je kraken. Flinke belasting op je b stijl. Die van mij heeft nergens last van en ik hoek dat hok elke dag over rotondes. Na 1,5 jaar geen scheuren. Volgens mij al zitten ze er nu niet in gaan ze ook niet meer komen.

    Is dat staal ter plaatste van de scheur niet in vorm geperst? Daar zou de dikte variatie van kunnen komen. Kijk maar is naar je reserve wielbak, daar is ook het staal opgetrokken en op sommige plaatsen een stuk dunner.

    #18107840

    Denk je dat ?????????? :puke

    #18107841

    Ik lees dat ze bij jou wel op zijn gekomen? Nog nooit meegemaakt na een hele berg corsa’s

    Wel handige info. Het is dus niet zo dat het staat gezet is na een aantal jaren.

    #18107842

    @robert_corsa wrote:

    -donkere kleur, wordt veel warmer dan een lichte kleur. kan zomaar 20 graden schelen (voel maar)
    dat in combi met de deuren dichtrammen…..
    is mijn gedachtengang. alleen spreek ik mij zelf alweer tegen omdat mijn gsi (zwart) het dus weer niet heeft…..

    Mwah, als dat staal van die twintig graden (extra) zoveel verzwakken zou had Opel heel wat ernstigere problemen. Lijkt me niet dat daar een verband in zit eerlijk gezegd. Dan denk ik dat je het inderdaad beter kunt zoeken in torderen van de koets. Dat zou betekenen dat auto’s met veel snelwegkilometers er minder last van zouden moeten hebben dan autootjes die vooral veel in woonwijken (verkeersdrempels, opritjes, afritjes) rijden. In hoeverre daarbij de stugheid van de vering, dempers, wielophanging etc. een rol speelt weet ik niet. Misschien dat de GSI wat stugger is, en daardoor gevoeliger ?

    #18107843

    Jij weet het ook altijd beter he

    #18107844

    1998
    Blauw
    X16Xe GSi
    Geen scheur

    @ stugge schroefset en stabilisatorstang.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.