Hoge druk op koelsysteem. Koppakking lek

Forumindex Forums Modellen Astra Hoge druk op koelsysteem. Koppakking lek

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255352

    Goeiedag,

    Ik heb een probleem. Ik heb vrijdag mijn radiateur vervangen wegens lekkage. Nu heb ik de laatste dagen erg last van hoge druk in mijn koelsysteem. Als ik de kvs slangen in wil knijpen gaat dit haast niet tenzij ik de dop losdraai. Ook loopt de motor niet helemaal lekker bij een koude start. Als hij warm is loopt hij goed en merk ik er verder niks aan.
    Zelf denk ik dat het de koppakking is.
    Wat denken jullie?

    #18106269

    Als je de radiateur hebt vervangen en nu heb je problemen, dan denk ik dat de boel verstopt zit

    #18106270

    Ik denk zelf dat de radiateur lek is gegaan door te hoge druk.

    #18106271

    Gaat de thermostaat wel open , en zie je de kvs ook doorlopen in kvs bakje?

    #18106272

    Jaa ook allemaal. Hij komt ook goed op temperatuur. Maar er staat veels te veel druk op..

    #18106273

    Wat gebeurt er als je de dop er niet op hebt zitten, gaat die dan overlopen?
    En heb je hem ook heel goed ontlucht.

    #18106274

    Zonder dop ga ik straks even proberen. Na 3 dagen rijden hoop ik dat hij wel ontlucht is?

    #18106275

    @Juhroen wrote:

    Zonder dop ga ik straks even proberen. Na 3 dagen rijden hoop ik dat hij wel ontlucht is?

    van rijden met de dop erop ontlucht er vrij weinig..
    motor warm laten draaien met de dop open altijd nadat al de kvs eruit is geweest.

    #18106276

    Ik dacht dat het zelf onluchtent was. Ik werk zelf in de vrachtwagens daar gooi je hem vol rij je een rondje en is het goed :D Ik ga het meteen proberen.

    #18106277

    Als de dop goed werkt drukt hij de overdruk eruit, maar ontluchten moet je zelf goed doen :)

    #18106278

    Motor laten draaien en wachten tot thermosstaat open gaat dan hoor je vaak ook de koelfan aanslaan en zie je de lucht eruit bubbelen…

    #18106279

    Ik ben net even bezig geweest. Hij borrelde wel weer aardig. Ik ga het morgen op me werk even goed doen aangezien het hier best hard sneeuwt.

    In ieder geval bedankt voor de reacties :thumb

    #18106280

    Kijk ook even naar de dop zelf, of die de overdruk wel kwijt kan, misschien zit die ook wel verstopt.

    En laat hem met de dop eraf gewoon een tijdje draaien, en je kachel zal ook veel warmer worden als alle lucht eruit is. :thumbup

    #18106281

    Kachel word wel goed warm. Denk wel dat de dop verstopt zit. Want de slang zetten uit en worden bijna zo hard als staal. Morgen op de zaak even goed ontluchten.

    #18106282

    Ik heb dit ook gehad….
    Hij vebruikte koelvloeistof nergens iets te vinden
    Testen op koeling gedaan bleef mooi op druk
    Maar de slangen groeide gewoon en werden keihard
    Uiteindelijk bleek me kop eruit te liggen … :puke

    #18106283

    vergeet niet je kachel op max warm te zetten tijdens het ontluchten,als de thermostaat open is geweest en de ventilator heeft gedraaid ,kun je de dop er weer op draaien dan is die ontlucht.

    #18106284

    Vanmiddag met dop eraf een kwartier laten draaien. Was goed op temperatuur. Daarna de dop erop gedraaid en naar huis gereden. Nogsteeds heel veel druk. Vind het ook vreemd dat de dop dit niet laat gaan. Maar kan me ook niet voorstellen dat deze druk door een paar luchtbellen in het systeem komen. Ik denk ook dat de koppakking het heeft begeven.

    #18106285

    Lullig…
    Maar ik weet zeker dat je koppakking eruit ligt

    #18106286

    mee eens

    #18106287

    Ja was ik ook al bang voor inderdaad. Heeft iemand daar wat info van? Aanhaalmomenten oid?

    #18106288

    @Juhroen wrote:

    Ja was ik ook al bang voor inderdaad. Heeft iemand daar wat info van? Aanhaalmomenten oid?

    Wat is de motorcode?

    #18106289

    Het is een 1.6 8v X 16 SZR . Ik wil hem dinsdag avond eraf halen. Dan laten vlakken en er weer op. Iemand nog tips? Zit er nog ergens een punt om de nokkenas op ze plaats te houden oid?

    #18106290

    Aanhaal momenten zijn.

    Fase 1: 25 nm
    Fase 2: 60 graden
    fase 3 60 graden
    fase 4 60 graden

    En wat betreft de nokkenas goed opletten hoe deze staat tijdens demontage(maak een foto) en weer monteren op de zelfde manier tijdens montage.

    wat ik wel zou doen is de distributie riem,thermostaat en waterpomp mee vervangen.

    En als het goed is krijg je bij aankoop van de koppakking een blaadje met de aanhaal momenten/volgorde bij

    En de kop bouten vervangen zijn namelijk rek bouten.

    #18106291

    Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt!

    De thermostaat enz. laat ik zitten. Deze heb ik pas gedaan. Misschien de waterpomp wel even.

    #18106292

    Dit is de makkelijkste motor,als je een kop moet demonteren,als je zorgt dat de nokken van de 1e cilinder omhoog staan,komt het goed,en al staat de distributie verkeerd ,kan niets gebeuren,alleen loopt ie niet lekker,gewoon alles in elkaar zetten,dan alles op tijd zetten (nokkenas/krukas),en dan de riem er omheen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.