Stalen koppakking c20xe welke dikte??

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Stalen koppakking c20xe welke dikte??

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255317

    Hallo,

    Welke dikte stalen koppakking
    kan ik bestellen voor mijn c20xe??
    Zag namelijk dat er div diktes zijn

    Alvast bedankt

    #18105814

    Hangt van een aantal aspecten af.
    Welke zuigers rijdt je mee, hoe ver is de kop afgevlakt en met hoeveel compressie wil je zelf gaan rijden met welke doeleinden?

    #18105813

    Oke…
    ik gaat hem gebruiken in de autocross
    De kop is al eens gevlakt en ik heb gewoon
    standaard zuigers in het blok.

    #18105815

    Waarom wil je dan een stalen? Je kan ook een z20let koppakking nemen.

    #18105816

    Waarom een stalen, dit omdat een vriend dit vertelde.
    Maar kon mij niet de reden vertellen waarom.
    Ik ga morgen naar een auto mat.zaak
    en kijken als ze mij daar verder kunnen helpen met een complete pakkingset

    #18105817

    dan krijg je ieder geval geen stalen pakking als je via kenteken gaat bestellen ! maar wel een compleet set natuurlijk !

    #18105818

    Via kenteken word moeilijk!!
    Zoals je iets verder omhoog kon lezen gaat het om een crossauto
    en daar zit geen kenteken bij en daarbij
    ist een 1300 casco.

    #18105819

    Pak er een voor een z20let zoals hierboven vermeld…..
    Met std zuigers en een iets gevlakte kop moet je je niet te druk maken.
    gr

    #18105820

    Voor een stalen pakking moet de kop ook op een speciale manier gevlakt worden, niet te ruw, maar juist heel glad.

    Zoals gezegd lekker een Z20LET koppakking nemen, die heeft edelstalen inserts die uit één stuk zijn gemaakt, kan je geen buil aan vallen…

    #18105821

    Thanks mannen

    Ik zal op jullie advies z20let koppakking
    bestellen trouwens als ik een complete
    set bestel is de motor het zelfde dan de c20xe
    Op de turbo na dan he en anders vraag ik het wel
    ff bij de zaak
    Zou eigenlijks vandaag ff langs maar had een
    Spoedje

    In iedergeval bedankt!!!

    #18105822

    Z20 en c20 zijn 2 totaal verschillende motoren

    Je hebt n z20 koppakking nodig en de rest van n c20

    #18105823

    Daar was ik al bang voor.

    #18105824

    Belangrijker nog is hoever is je blok gevlakt, hoever steken je zuigers boven het dek ?
    Maar het is al niet meer nodig ?

    #18105825

    @mr-turbo wrote:

    Belangrijker nog is hoever is je blok gevlakt, hoever steken je zuigers boven het dek ?
    Maar het is al niet meer nodig ?

    Precies, dat zorgt ook voor wat ze in Engeland ‘squish’ noemen. Delen die vlak zijn van de kop en die de zuiger bijna raken zorgen voor een gunstige verbranding omdat daardoor een werveling ontstaat richting de bougie. De zich daar tussen bevindende benzine en lucht wordt als het ware er tussen uit gestampt en kan maar één kant op, naar het midden…

    Goede ‘squish’ schijnt een behoorlijk verschil te kunnen maken in vermogen en rendement (zuiniger), alleen loop je eerder het risico dat bij slijtage van de krukas/drijfstang lagers op den duur de boel mekaar gaat raken.

    vhttp://www.nrhsperformance.com/tech_squish.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18105826

    Zaterdag as komt de auto in de garage testaan
    Dan halen we de kop met geschuurde oliekanaal
    er af..
    Kunnen we dan ff bekijken hoever de zuigers eruit komen
    ik heb een andere kop op de kop kunnen tikken die pas gereviceerd
    is en de externe oliekanaal omleiding heeft..
    Daar ben ik al heel blij ben scheelt weer een reparatie!!
    Hou jullie wel ff op de hoogte!!

    #18105812

    Hou je er dan wel rekening mee dat c20xe 2 verschillende lengtes kopbouten heeft. Dus als je een andere kop plaatst, wil niet zeggen dat je dezelfde lengte bouten moet hebben als die eruit komen.

    Let hier goed op!

    #18105827

    Bedankt,
    heb hier rekening mee gehouden door de zelfde kop
    te kopen ook een ks700 van gm
    Maar tips zijn welkom ik doe het liever goed dan dat ik twee keer moet
    Onder de noemer:spijt is wat de koe schijt!!!

    #18105828

    Ondanks dat het alle 2 ks700 zijn kan er dacht ik toch nog verschil tussen zitten. Maar dit weet ik niet 100% zeker. Ik zou gewoon als je de kop eraf heb er een kopbout in doen en dan kijken hoever hij onder je kop uitsteekt, en dit zelfde bij die andere kop. Kan je precies zien of ze bij beide koppen net zover uitsteken. Zo niet, dan moet je dus een langere of kortere versie kopbouten hebben.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.