Zafira opc Gekocht en wat vragen

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Zafira opc Gekocht en wat vragen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255226

    Afgelopen dinsdag middag een zwarte Zafira opc gekocht z20let

    rijd echt waanzinnig lekker full options Leer, stoelverwarming, etc etc

    Nu het volgende: Ik wil de auto dus grote beurt geven, nu weet ik wel wat ik moet doen , Maar zijn er dingen waar ik op moet letten.
    Speciale bougies, Beste motor olie, Versnellingsbak olie wissel ?

    Gasklep reinigen etc etc
    Nu lees ik ook veel over de olie restrictor banjo: Kan iemand mij hierover het 1 en ander uitleggen ?
    Ik wil hem motorisch zo origineel houden als het maar kan. dus moet het spul tiptop verzorgd worden natuurlijk

    Pics volgen snel

    #18104558

    Je vriend Botter bellen Hahaha :thumb

    #18104559

    Hahahahaha ja kan ook ja
    Maar doe het toch liever zelf :D

    #18104560

    Hoeveel km’s heeft ie gelopen? (En waar blijven die :kewlpics ????)

    Edit: ik zie nu dat je het vanochtend pas hebt gepost: dan mogen die foto’s morgen ook nog wel ;)

    #18104561

    mooi man en welkom op deze site.

    olie restrictorbout kan je kopen bij eds motorsport of courtenay sport. check google maar even wat zo’n ding doet.

    grote beurt moet je denken aan.

    nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. dit moet bij de zlet om de 60000km gebeuren of 4 jaar.
    nieuwe multiriem.
    bougies, originele, bij de dealer volstaan. van die iridium krijg je vaak storingen.
    brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, pollenfilter.
    nieuwe olie, 5W30 is prima voor dit blok.
    remmerij checken

    veel zlet problemen zijn

    kapotte turbo, blauwe rook uit de uitlaat. als er veel olie uit de slang komt van je intercooler naar je turbo toe (dikke slang ligt achter je voorbumper) is je turbo waarschijnlijk gaar.

    versleten klepseals, blauwe rook uit de uitlaat en olielucht in de auto bij stilstand.

    radiateur vaak lek bij de plastic delen.

    op dit forum is hierover genoeg te vinden.
    verder zijn het fijne auto’s waar je veel plezier van kan hebben.
    zet na de grote beurt een 1e kat vervanger erop en een phase 1 chip op maat en je zult pijn krijgen in je mondhoeken van het grijnzen.

    #18104562

    @danny wrote:

    Hahahahaha ja kan ook ja
    Maar doe het toch liever zelf :D

    Dat snap ik ook wel Danny
    Bedoelde meer dat hij je kan vertellen wat je allemaal moet doen
    Distributieriem etc kan ik je ook vertellen, dat moet elke 60.000 km zoals al eerder werd gezegt
    En dat je dan waterpomp enz het beste kan doen hoef ik je ook niet te vertellen
    Welke olie erin moet verschillen de meningen over
    Bij mij zit er nu Castrol 10w60 in
    En idd gewoon standaard bougies, luchtfilter en oliefilter

    #18104563

    Distri riem is 10.000 vervangen samen met de rollen en waterpomp

    Dat verhaal van de castrol weet ik nog wel van de cali turbo die ik had jaaaaaren geleden

    vandaag wel alles nagekeken geen olie lekkage’s in slangen oid gevonden
    gasklep huis was iets aangeslagen maar zag er schoon uit

    Maandag maar wat spullen bestellen zoals olie, filters en bougietjes
    De zaf heeft 180000 gelopen
    alles werkt perfect alleen mis ik de wisselaar die bij mijn crt700 hoort
    en die wil ik er toch graag terug in hebben.

    De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
    en 190 pk is meer dan zat.

    enigste wat ik doet is de 18 inch opc velgen eronder gooien als het weer wat beter is
    hij staan nu op de originele snowflakes met winterbandjes.

    PS.
    Thanks voor de welkom op deze site :jerry
    Maar ik was ooit de oprichter van deze site :vertag
    affijn, nu op zoek naar een wisselaar voor mijn crt700

    #18104564

    Dat chippen van vroeger slecht was oke maar de technologie vliegt vooruit hoor. We leven in 2013. Heb de mijne 2 jaar geleden gechipt nog steeds tevreden. Maar dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Zo een blok kan ik dus niet standaard laten :jerry Welkom op het forum en veel plezier :)

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18104565

    @danny wrote:

    De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
    en 190 pk is meer dan zat.

    Wat voor problemen dan?

    me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
    goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!

    #18104566

    @Gsifreak wrote:

    @danny wrote:

    De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
    en 190 pk is meer dan zat.

    Wat voor problemen dan?

    me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
    goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!

    Gescheurde koppen, drijfstangen door het blok, gesmolten zuigers, k16 turbo’s die uit elkaar geklapt zijn etc etc

    idd ligt aan je rij gedrag, maar ik vind 190 pk voorlopig genoeg
    Vind het belangrijker dat een auto bedrijfs zeker is en blijft en dat optiek pas als laatste aan de beurt is
    technisch moet die eerst perfect zijn.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.