sleutel bij laten maken astra H

Forumindex Forums Modellen Astra sleutel bij laten maken astra H

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254958

    hallo mensen,

    Ik heb maar 1 sleutel bij mijn auto gekregen. Nu heb ik de dealer een mail gestuurd waarin
    ik heb vermeld in het bezit te zijn van de carpass.

    Ik wil graag een sleutel laten bijmaken. zij geven aan dat de sleutel al €90 inc BTW is.
    het inleren van de sleutel kost € 35 euro.

    Toch wel erg prijzig of vergis ik me nou. Is het met de sleutelcode nog steeds nodig de sleutel in te leren??

    #18101527

    Tweedehands sleutel kopen en een nieuw sleutel baardje (15 euro) laten slijpen (10 euro). In laten leren door een forumlid met opcom (biertje).
    Kan je onder de 50 euro klaar zijn.

    #18101528

    Dus als ik het goed begrijp is ” inleren ” :

    enkel dat je sleutel geprogrammeerd gaat worden voor jouw auto met
    centrale vergrendeling en startonderbreking.

    Heb je voor het inleren dan de keycode nodig?
    En de 2ehands sleutel moet wel een soort chip hebben ofzoiets?

    Iemand die dit kan regelen in de buurt van Apeldoorn??

    #18101529

    koop gelijk klapsleutels met een opel logotje en ff late slijpe

    #18101530

    Transponder inderdaad, die moet in de sleutel zitten.
    Wat je kan doen is een tweedehandssleutel kopen en zoals cano666 zegt een klapsleutel met baard kopen (heb ik ook)
    http://www.nieuwesleutel.nl/index.php/nieuwesleutel-opel-handzender-behuizing/nieuwesleutel-opel-klapsleutel-conversie-2-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18101531

    dus zoals je link : daar 2 van kopen bijvoorbeeld.
    Dan uit mijn originele sleutel iets demonteren en in de huls van 1 vd nieuwe stoppen.( de chip ofzo )

    En dan nog iemand vinden die de sleutels op mijn auto kan laten passen :shock:

    Mijn autosleutel heeft trouwens geen sleutelbaard hoor :hmmz

    #18101532

    Haha wat heb je dan, keyles entry en een startknop in je auto :p?
    Sleutelbaard is het metalen dingetje met relief, wat in het slot gaat.
    Wat voor sleutel heb je, astra g sleutel met twee knoppen?

    #18101533

    :cry nee inderdaad geen keyless entry en startknop …

    Naar mijn idee heb ik dus een vaste sleutel met cv open/dicht,
    Dus 2 knops. Wat ik op jouw link zie is dat de sleutel op een
    Bepaalde manier open kan en vraag mij dus af of mijn sleutel
    Wel los te halen is ( zonder hem te mollen).
    Als ik wist hoe je pics kan plaatsen zou ik ff een fotootje doen.

    Bijkomend nog het probleem dat ik een techneut in de buurt moet hebben…

    #18101534

    Foto’s van een sleutel van mij:


    Schroevendraaier insteken en open wippen.


    Open gemaakt


    Kleine blokje is transponder

    In opcom gedeelte kan je om hulp vragen, genoeg mensen met zo’n ding :thumb

    #18101535

    Het spijt me echt maar die van mij heeft niet hetlipje waar je de
    Schroevendraaier in stopt. Ik zal me eens verdiepen in fotos plaatsen maar
    Mijn sleutel heeft aan de ene kant het opelteken en aan de andere kant de knopjes
    Open/dicht ( die trouwens naast elkaar zitten ipv boven elkaar)

    #18101536

    gewoon een beetje wiebelen en, trekken dan komt die vanzelf los.

    als je die chip uit je sleutel haalt en, met secondelijm op je contact plakt ,dan hoef je niks in te leren en, kan je voor een paar euro zoveel sleutels laten bij maken als je zelf wil,dit kan bij elke sleutel boer.

    het voordeel hier van is ,dat als je een sleutel kwijt raakt je gewoon een andere sleutel kan pakken en, weer verder kan rijden.

    als jij die chip in je sleutel laat zitten en, je raakt em nu een keer kwijt ben je de lul en kan niet meer rijden ,omdat jij maar 1 chip hebt.

    #18101537

    Dus dat houdt in dat ik met mijn originele sleutel in de zak
    Een hobbyist sleutel zou kunnen gebruiken om mijn auto te starten?
    Moet die chip dan niet ” in de buurt” van het contactslot.

    En is die chip dan zowel voor de startonderbreking als de centrale deurvergrendeling?

    EDIT : http://www.transpondersleutel.nl/index.php?page=details&prod=12&cat=24&group=8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    dit is trouwens het type sleutel die ik heb , ook al open gehad maar nog niet echt wat wijzer.
    Ik heb liever de optie een extra sleutel te hebben ipv deze sleutel te ” demonteren ” en de chip/transponder
    ergens op te plakken.

    By the way , de site van deze link geeft dus aan dat ze elke sleutel kunnen fizen toch??
    Enig idee of er zoeits bestaat in de omg Apeldoorn

    #18101538

    Ik zie dus ook veel websites die transpondersleutels bij kunnen maken.
    Dan neem ik dus aan dat die gasten ook kunnen inleren toch?

    Wat ik dan niet begrijp is dat ze dan niet de centrale vergrendeling in de reserve
    Sleutel kunnen zetten.

    Kan iemand mij uitleggen waarom dat alleen bij de dealer zou kunnen?

    #18101539

    volgens mij kan je zelf ook sleutels/chip en, cv programmeren met een security code en opcom.

    #18101540

    Nou…..
    Net geweest bij een sleutelmaker. sleutel geprobeerd bij te laten maken ( kosten 70 euri’s)
    In tegenstelling van de dealer ( 125 euri’s) een koopje :

    Na veel geslijp , geprobeert : maar nu komt het euvel.

    Als ik met de gekopieerde sleutel handmatig ( want ze kunnen niet de cv regelen) de deur open, en ik
    trek aan de handgreep : gaan alle deuren open. Omgekeerd op slot doen, gaat enkel de bestuurdersportier
    op slot. Ik baalde natuurlijk want als ik ooit de reservesleutel nodig zou hebben, kan de deur niet eens op slot.

    Later bleek dat mijn originele sleutel precies hetzelfde doet. als ik de auto weer op slot wil doen gaat enkel de
    bestuurdersportier. Is dit een mankement in de cv of is er een ander truukje?? Ik heb natuurlijk geen in het zicht zijnde
    knoppen in de portieren.

    ” gelukkig” kreeg de sleutelmaker de reservesleutel niet goed want de sleutel kon niet draaien in het contactslot
    en startte dus niet. Daarna kreeg ik netjes mijn centjes terug.

    Denk dat ik nu maar wat extra bijleg en een goede aanschaf bij de dealert

    Ik hoor graag uw comentaren :D

    #18101541

    Kan je hier iets mee?

    http://www.remysteller.com/picture/opel.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18101542

    hmmm , bestuurderskant dicht , passagiersdeur opendoen en knopje indrukken op dashbord ??
    eerlijk gezegd lijkt dit wel redelijk logisch :hmmz

    Net trouwens ook ff het batterijtje uit mijn sleutel gehaald, moet ik nog wat ondernemen bij de auto?
    Ik lees iets over synchroniseren of zoiets?? Of gaat dat allemaal vanzelf?

    #18101543

    Gewoon is gaan proberen of het gaat werken.

    #18101544

    Lijkt me inderdaad ook wel het beste :thumb

    #18101545

    Laat maar weten als het je is gelukt. ;)

    #18101546

    @mastahjoost wrote:

    hmmm , bestuurderskant dicht , passagiersdeur opendoen en knopje indrukken op dashbord ??
    eerlijk gezegd lijkt dit wel redelijk logisch :hmmz

    Net trouwens ook ff het batterijtje uit mijn sleutel gehaald, moet ik nog wat ondernemen bij de auto?
    Ik lees iets over synchroniseren of zoiets?? Of gaat dat allemaal vanzelf?

    synchroniseren is om je cv te laten werken ,ik dacht dat je dan je sleutel op contact moest zetten en, 1x op het knopje van je cv moet drukken,als het goed is gaat dan je deur op slot en weer open dan is die ge synchroniseert en moet die werken.

    #18101547

    Waarschijnlijk snel genoeg batterij weer teruggezet. Hij
    Deed het gewoon nog normaal.

    #18101548

    @mastahjoost wrote:

    Waarschijnlijk snel genoeg batterij weer teruggezet. Hij
    Deed het gewoon nog normaal.

    Klopt als je meteen de oude eruit haalt en de nieuwe erin hoef je niet te synchroniseren pas als de batterij er langer uit is moet je synchroniseren.

    #18101549

    Zoals al diverse malen eerder aangegeven is een Astra H niet met een Astra G te vergelijken.
    Dat iets in een Astra G werkt is zeker geen garantie dat het in een Astra H ook werkt.

    Iedere sleutel is gecodeerd en moet idd worden ingeleerd. Het stopt niet alleen bij het openen en sluiten van de deuren en het wel of niet kunnen starten.

    Wel eens opgevallen dat bijv. de laatst ingestelde temperatuur van de ECC ook wordt “onthouden” bij de sleutel ? Of de kleur van de boordcomputer om eens 2 voorbeelden te geven ?
    Nu gebruik je een sleutel waar de auto niet mee kan communiceren en jaag je al dat soort dingen in de stress.

    Bespaar je die ellende en leg gewoon die € 40,- extra op tafel, het is even slikken maar weegt niet op tegen het gezeur wat je je nu op de hals haalt.

    Kan je nu inmiddels wel de auto weer normaal afsluiten ? Mocht dat niet het geval zijn, haal dan even voor een minuut of 5 de accupolen los (houdt bestuurdersdeur wel open als je daarmee bezig gaat).

    #18101550

    Nou, net wat ik al zei ; gelukkig kreeg ik mijn centjes terug. Nu ga ik inderdaad
    Gewoon voor de dure maar veilige optie. Een originele sleutel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.