Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › achteras corsa b
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2013 om 18:14 #17254774
Corsa B
hallo ik ben bezig met een schroefsetje van TA technics eronder te zetten, ik heb nu de achterveren erop gezet!
dus nieuwe schokbrekers en schroefveren
nu staan ze beide op de zelfde stand, maar de bestuurders kant ligt 1.5cm ongeveer lager dan de bijrijderskant,wat kan dit zijn?? het is compleet nieuw spul en in de veren zit geen verschil met de lengte! evenals de schokbrekers!
mvg,
richard
24 januari 2013 om 18:26 #18099469komt door de kant van de versnellingsbak. die is zwaarder.
heb je met elke schroefset en auto.
normaal zie je dat alleen niet.24 januari 2013 om 18:31 #18099470@robert_corsa wrote:
komt door de kant van de versnellingsbak. die is zwaarder.
heb je met elke schroefset en auto.
normaal zie je dat alleen niet.dat ben ik toch niet helemaal met je eens..
heb mijn vorige corsa (wel met c20xe) eens gewogen op 4 weegplaten en ik stond eigenlijk versteld hoe goed hij in balans was qua links en rechts.
vooras links 320 kilo
vooras rechts 320 kilo
achteras links 180
achteras rechts 180 kilototaal gewicht 1000 kilo (met een halve tank ongeveer)
24 januari 2013 om 20:53 #18099471Idd, De versnellingsbak heeft geen invloed op jou achteras mits de voorkant niet hoger staat dan de achterkant :)
Een verschil op de achteras, zonder zware audio of inzittende aan 1 kant kan alleen maar komen door een kromme achteras (of iets anders dat niet helemaal jofel is) of toch een rotte appel tussen de veren of schokbrekers. Want een verschil van 1,5cm vind ik wel erg groot.
Ik zet de schroefset aan beide kanten op een aantal ringen en hij staat links en rechts op nog geen 0,5cm verschil. Volgens mij zelfs geen.
24 januari 2013 om 21:01 #18099472Pas opgemeten nadat je een rondje hebt gereden en niet meteen nadat je de krik hebt laten zakken?
En de ondergrond helemaal vlak? Ook met een voorwiel in een kuiltje krijg je hoogteverschil achter.
Anders is 1,5 cm veel te veel verschil.24 januari 2013 om 23:20 #18099473Verkeerd gelezen. Excuus. Haha.
Idd. Kuiltje. Staat hij nog op de handrem?
Op de achteras kan het idd niet.
Rubbers goed op de schokbrekers gezet?
1 binnen. 1 buiten25 januari 2013 om 09:20 #18099474Bij mij staan de voorpoten echt anders op de B met F28 en LET.
Was nog een heel gemeet en aanpas tijden de montage.25 januari 2013 om 12:29 #18099475Linksvoor staat bij mij ook 2 windingen lager dan rechtsvoor, en dat is met de schroefset behoorlijk stug ingesteld.
Maar achter zou het niet uit mogen maken. Sowieso heb je een starre achteras dus moet er wel iets verkeerd zitten wil de ene kant lager staan..
25 januari 2013 om 14:52 #18099476Ik weet niet, bij mij zijn de versnellingsbakken altijd lichter dan de motoren..
Zelfs bij de 1.4 8V
Willem
25 januari 2013 om 14:55 #18099477Versnellingsbakje loop ik zo de trap op hier (F23 F25, dus niet die lightweight F10 t/m F20 bakkies)
Kaal V6 onderblok weeg ongeveer net zo als deze F23 F25 bakken, laat staan als de Koppen erop zitten en alle aanbouwdelen (Dynamo Stuurpomp, Uitlaat Inlaat eventuele aircopomp).
(F23 weeg 43kg, met vloeistoffen)
(F15 F16 F17 F18 F20 hangen rond de 35kg)Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.