Genoeg, meer logisch denken…
zou toch vreemd zijn als ze een HEEL andere ABS pomp zouden plaatsen voor een 220km/u teller als voor een 260km/u teller.. dat zou teveel gaan kosten.
het is heel simpel
bij bijvoorbeeld 1km rijden, telt het pulsen aantal 14500, deze 14500 pulsen tellen dan voor zowel de 220km/u teller als aantal pulsen per kilometer, net als bij de 260km/u teller deze 14500 pulsen per kilometer als 14500 pulsen per kilometer tellen, dat blijft gelijk.
dus klopt de snelheid gewoon..
simpeler als dat kan het niet, aangezien ook de bandenmaten allemaal vrijwel eenzelfde omtrek hebben, zal de afwijking minimaal zijn..
Vroeger was het anders, had je voor bijvoorbeeld de kadett W==1125, en w=1105, ivm andere bandenmaten, dat zou iets aswijking kunnen geven, dan had de automaat weer w=605 omdat de diff van de automaat een ander tellerwiel had.
daar hoef je nu geen rekening mee te houden, omdat het signaal niet via de bak meer gaat, maar via de ABS of pulsegever op de bak welke op elkaar afgestemd zijn.
Willem