Past dit op een monza a1

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Past dit op een monza a1

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254570

    Passen de remklauwen en rembekrachtiger+hoofdremcilinder van een monza a2 ook op een monza a1??

    Gr. Jurian

    #18097243

    Ja. heb laatst a2 poten onder mijn A1.5 dus A1 gezet.
    Past allemaal op elkaar.

    Kan wel aanraden om een Hoofdremcilinder een rembooster van een Senator B te gebruiken.
    Wordt het rem gedrag verbeterd.

    #18097242

    @kywieman wrote:

    Ja. heb laatst a2 poten onder mijn A1.5 dus A1 gezet.
    Past allemaal op elkaar.

    Kan wel aanraden om een Hoofdremcilinder een rembooster van een Senator B te gebruiken.
    Wordt het rem gedrag verbeterd.

    Ok, bedankt
    Ik neem aan dat de rembooster en hoofdremcilinder van de senator b er dan ook op de monza a1 past?

    #18097244

    Ja en nee:
    Past kwa bouten enz A1 modellen hadden remklauwen met dubbel zuigers links en rechts voor iedere remblok een zuiger en achter hadden deze 38mm zuigers zitten.

    A2 modellen hebben 1 dikke zuiger en de klauw is zwevend zoals dat genoemd word.

    Jou probleem worden de remleidingen:
    Een A1 heeft andere aansluitingen op de remleidingen enkel en dubbel gefelst,dat word je probleem heb hier zelf ook problemen mee gehad bij A2 klauwen op een A1 te zetten,je moet je remleiding ff bewerken en de juiste kop derop felsen

    Dit zul je moeten veranderen,voor de rest is het 1 op 1 ombouw.

    Als je denkt dat een A2 beter remt als een A1 zal de ombouw je niet veel opleveren,en kun je beter je A1 spul laten zitten want der je gaat der niet opvooruit,als je meer remkracht wilt,neem dan een bekrachtiger van een Senator B met de hoofdremcilinder,dan heb je veel meer druk op je blokken met dezelfde pedaal kracht.

    #18097245

    @GSE wrote:

    Ja en nee:
    Past kwa bouten enz A1 modellen hadden remklauwen met dubbel zuigers links en rechts voor iedere remblok een zuiger en achter hadden deze 38mm zuigers zitten.

    A2 modellen hebben 1 dikke zuiger en de klauw is zwevend zoals dat genoemd word.

    Jou probleem worden de remleidingen:
    Een A1 heeft andere aansluitingen op de remleidingen enkel en dubbel gefelst,dat word je probleem heb hier zelf ook problemen mee gehad bij A2 klauwen op een A1 te zetten,je moet je remleiding ff bewerken en de juiste kop derop felsen

    Dit zul je moeten veranderen,voor de rest is het 1 op 1 ombouw.

    Als je denkt dat een A2 beter remt als een A1 zal de ombouw je niet veel opleveren,en kun je beter je A1 spul laten zitten want der je gaat der niet opvooruit,als je meer remkracht wilt,neem dan een bekrachtiger van een Senator B met de hoofdremcilinder,dan heb je veel meer druk op je blokken met dezelfde pedaal kracht.

    Dank voor deze duidelijke uitleg!!

    Dan ga ik opzoek naar een hoofdremcilinder + booster van een senator b
    Kan ik die zonder iets aan te passen monteren?

    #18097246

    ik heb nu de hoofdremcilinder en booster binnen van een senator b
    maar de hoofdremcilinder heeft 2 aansluitingen voor de remleiding, en de oude op mijn monza 3 – 1 voor de achteremmen en 2 voor links + rechts voorremmen.

    Hoe kan ik dit aanpakken?

    #18097247

    ik ben er al uit, ik ga aan de gang met een t stukje!

    #18097248

    Weet iemand waar je een Tstuk voor remleiding kan kopen?

    #18097249

    Ik heb dat T-stuk gekocht in Baarlo bij C en C die doen niks als remmen:

    http://www.ccparts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Was een duur stukje dacht iets van 40€ en als ik der 1 nodig zou hebben met de A2 aansluitingen koste het maar 6€.

    Ik heb toen zelf ook de remleidingen gefelst die ombouw stelt niet veel voor en het resultaat is echt geweldig.

    #18097250

    T stukje kun je vrijwel van elke starre achter as nemen
    Zoals manta ascona rekord commodore enz enz

    Daar zitten ze standaard op

    #18097251

    wist nie dat die krenge zo duur waren…. stom t stukje…

    iemand misschien een tekening van de rembooster van de senator B ?

    ivm een mogelijke ombouw in een manta-tje

    #18097252
    #18097253

    @GSE;

    welk T stuk je gebruikt maakt toch niet uit? je maakt dan toch gewoon zelf de flensjes aan de leiding,
    uiteraard Die flensjes die bij het goedkope T stukje horen, of zie ik het nu wat te rooskleurig?

    Link is inderdaad zoiets, Tornado

    #18097254

    Maakt ik feite ook niks uit alleen ik wilde het allemaal A1 houden,had misschien beter de goedkope versie kunnen nemen..

    #18097255

    Ik heb alle onderdelen in huis, maar ik heb iets gelezen dat de aansluitingen van de voor en achter aansluitingen omgedraaid zitten bij de HRC van de b senator.
    Klopt dit?

    #18097256

    het is gelukt, de booster + hrc zitten op de monza. Remt een stuk beter, en mijn pedaal is nu gewoon goed.

    foto’s volgen

    #18097257

    #18097258

    Niet goed:
    Je hebt de grote 23,81mm nu op de achterwielen zitten en de kleine 20xxx op de vooras..

    De aansluitingen zijn niet hetzelfde wat bij een Monza vooras is bij een Senator B achteras..

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJyETPElUTT1kJzQDN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Je hebt bij een Monza Senator 3 uitgangen (bij auto,s zonder abs)
    1 voor de achter as
    2x de vooras

    Jij hebt nu achteras en vooras omgewisselt vermoed ik en weinig resultaat…Alleen remmen je achterwielen nu veel harder maar dat merk je amper ivm je vooras.

    #18097241

    @GSE wrote:

    Niet goed:
    Je hebt de grote 23,81mm nu op de achterwielen zitten en de kleine 20xxx op de vooras..

    De aansluitingen zijn niet hetzelfde wat bij een Monza vooras is bij een Senator B achteras..

    http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJyETPElUTT1kJzQDN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Je hebt bij een Monza Senator 3 uitgangen (bij auto,s zonder abs)
    1 voor de achter as
    2x de vooras

    Jij hebt nu achteras en vooras omgewisselt vermoed ik en weinig resultaat…Alleen remmen je achterwielen nu veel harder maar dat merk je amper ivm je vooras.

    de eerste aansluiting vanaf de booster, dus met de kleine nippel heb ik op de achteras, en de 2e aansluiting (grote nippel) zit op de vooras.

    Zitten deze dan fout?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.