Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › stuurmodule callibreren
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2013 om 10:54 #17254316
Hallo,
omdat mij kniperlichten niet naar behoren werken (link slaat hij meteen af en recht blijft hij erg lang doorknippperen na een bocht) wilde ik mijn cim callibreren via de opcom, telkens als ik de callibratie start krijg ik de melding dat de beginpositie niet juist is! heeft iemand hier ervaring mee? ik heb het stuur telkens verdraaid (een millimeter) maar de melding blijft komen.
alvast bedankt,
eugene
10 januari 2013 om 15:45 #18093698Kunt beter op de volgende manier je CIM calibreren.
Vec op contact zetten en starten. Dan je stuur in de middenstand (recht) zetten.
Vec uitschakelen en 10 minuten wachten.
Vec na 10 minuten weer op contact zetten maar niet starten.
Stuur helemaal naar links draaien tot aan de aanslag.
Stuur helemaal terug draaien en door draaien tot aan de aanslag rechts, dan stuur weer in de midden positie. Nu is je cim gecalibreert.Misschien een stomme opmerking van mij maar je bent op de hoogte van het feit dat de richtingaanwijzer 2 standen heeft? 1 keer tippen en hij gaat 3 keer blinken. Tip doordrukken en hij blijft continue knipperen. Dit schijn je ook er uit te kunnen programmeren. Wellicht is die functie bij jou een beetje gammel. Ik vraag mij namelijk af of het calibreren van de CIM wel iets met de richtingaanwijzers te maken heeft. De CIM heeft namelijk een ‘ gier’ sensor die er onder andere is voor het eventueel aanwezig zijn van AFL koplampen.De richtingaanwijzers zijn namelijk een half manuele functie. Niet dat ik er verstand van heb, blijf een leek :afro Maar het is zo maar een gedachte.
Groet jraaf.
10 januari 2013 om 16:49 #18093699Hoi,
ja dat weet ik, iemand hier zei dat ik de cim moest laten calibreren.
ik ga het meteen proberen thx
@jraaf wrote:
Kunt beter op de volgende manier je CIM calibreren.
Vec op contact zetten en starten. Dan je stuur in de middenstand (recht) zetten.
Vec uitschakelen en 10 minuten wachten.
Vec na 10 minuten weer op contact zetten maar niet starten.
Stuur helemaal naar links draaien tot aan de aanslag.
Stuur helemaal terug draaien en door draaien tot aan de aanslag rechts, dan stuur weer in de midden positie. Nu is je cim gecalibreert.Misschien een stomme opmerking van mij maar je bent op de hoogte van het feit dat de richtingaanwijzer 2 standen heeft? 1 keer tippen en hij gaat 3 keer blinken. Tip doordrukken en hij blijft continue knipperen. Dit schijn je ook er uit te kunnen programmeren. Wellicht is die functie bij jou een beetje gammel. Ik vraag mij namelijk af of het calibreren van de CIM wel iets met de richtingaanwijzers te maken heeft. De CIM heeft namelijk een ‘ gier’ sensor die er onder andere is voor het eventueel aanwezig zijn van AFL koplampen.De richtingaanwijzers zijn namelijk een half manuele functie. Niet dat ik er verstand van heb, blijf een leek :afro Maar het is zo maar een gedachte.
Groet jraaf.
10 januari 2013 om 17:16 #18093700Hoi Jraaf,
het heeft idd niet geholpen links slaat hij bij de minste beweging al af, heb je misschien nog een idee?
alvast bedankt
@scrub29 wrote:
Hoi,
ja dat weet ik, iemand hier zei dat ik de cim moest laten calibreren.
ik ga het meteen proberen thx
@jraaf wrote:
Kunt beter op de volgende manier je CIM calibreren.
Vec op contact zetten en starten. Dan je stuur in de middenstand (recht) zetten.
Vec uitschakelen en 10 minuten wachten.
Vec na 10 minuten weer op contact zetten maar niet starten.
Stuur helemaal naar links draaien tot aan de aanslag.
Stuur helemaal terug draaien en door draaien tot aan de aanslag rechts, dan stuur weer in de midden positie. Nu is je cim gecalibreert.Misschien een stomme opmerking van mij maar je bent op de hoogte van het feit dat de richtingaanwijzer 2 standen heeft? 1 keer tippen en hij gaat 3 keer blinken. Tip doordrukken en hij blijft continue knipperen. Dit schijn je ook er uit te kunnen programmeren. Wellicht is die functie bij jou een beetje gammel. Ik vraag mij namelijk af of het calibreren van de CIM wel iets met de richtingaanwijzers te maken heeft. De CIM heeft namelijk een ‘ gier’ sensor die er onder andere is voor het eventueel aanwezig zijn van AFL koplampen.De richtingaanwijzers zijn namelijk een half manuele functie. Niet dat ik er verstand van heb, blijf een leek :afro Maar het is zo maar een gedachte.
Groet jraaf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.