Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Silent blocs (auto afgekeurd)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 19:01 #17254278
Hoeveel kost een 1 vervanging van een silent bloc van astra f ongeveer???
mijn wagen is afgekeurd daardoor :???:8 januari 2013 om 19:05 #18093293Je auto is afgekeurd op een rubber, welke bedoel je precies?
8 januari 2013 om 19:07 #18093294op het keuringsbewijs staat ‘ophanging silent blocs vooraan links’
8 januari 2013 om 19:15 #18093295Draagarmrubbers denk ik dus.
Dat is die ronde achterin, als die in de ruststand tegen het subframe aanligt is het afkeur, en anders niet.Draagarm moet er onder uit en het nieuwe rubber wordt er ingeperst.
Rubbertje zelf kost niet zoveel maar je bent wel eventjes een uurtje bezig.Voor 100 euro heb je hem normaal gesproken wel klaar. Of je moet zon dure garage hebben?
8 januari 2013 om 19:16 #18093296@Fearless wrote:
Draagarmrubbers dus.
Dat is meestal die ronde achterin, als die in de ruststand tegen het subframe aanligt is het afkeur, en anders niet.Draagarm moet er onder uit en het nieuwe rubber wordt er ingeperst.
Rubbertje zelf kost niet zoveel maar je bent wel eventjes een uurtje bezig.Voor 100 euro heb je hem normaal gesproken wel klaar. Of je moet zon dure garage hebben?
Het zou bij een opel dealer gebeuren…
8 januari 2013 om 19:22 #18093297@Fearless wrote:
Draagarmrubbers denk ik dus.
Dat is die ronde achterin, als die in de ruststand tegen het subframe aanligt is het afkeur, en anders niet.Draagarm moet er onder uit en het nieuwe rubber wordt er ingeperst.
Rubbertje zelf kost niet zoveel maar je bent wel eventjes een uurtje bezig.Voor 100 euro heb je hem normaal gesproken wel klaar. Of je moet zon dure garage hebben?
serieus?
2 jaar terug werd mijn astra er ook op af gekeurd, maar wel gewoon ff met een ijzer tussen subframe en chassis heen en weer wiebelen om te kijken als er speling op zat.8 januari 2013 om 19:26 #18093298Die rubbers mag je alleen afkeuren als de voorwielen op de grond staan. en de rubbers liggen op het subframe.
Dan kun je even kijken wat ze doen met een ijzer er tussen, als die dan op het subframe blijft liggen zijn ze gaar. Normaal komen ze wel weer terug omhoog.
Al heb je ook wel eens monteurs die ze afkeuren als de wielen vrij hangen. Dan staan ze namelijk al snel op het subframe he….
Altijd zulke rubbers controleren als de wielen gewoon normaal belast zijn. Geld ook voor fusseekogels.
maar er zijn meerdere controles mogelijk8 januari 2013 om 20:02 #18093299Nu mag ik morgen rijexamen gaan doen met men ouders Corsa D..
8 januari 2013 om 20:11 #18093300:wtf mag je in de auto van je ouders examen rijden
hebben jullie een rijschool of zo?8 januari 2013 om 20:25 #18093301heb ook 2 van die rubbers stuk gehad, halfuurtje per kant ongeveer met de pers….
8 januari 2013 om 21:04 #18093302ALs alles gangbaar is dan is het wel snel te doen. maar meestal is het anders :thumbdown
Rottige fuseekogels, bouten die niet meewerken enz enz.
Goed in de deblock oil zetten werkt wel8 januari 2013 om 21:14 #18093303Ja, in belgie mag je kiezen tussen opleiding rijschool en opleiding door eender wie die 8 jaar zijn rijbewijs heeft en geen ongevallen heeft gehad
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.