Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Problemen met de nieuwe Astra GTC
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2013 om 00:00 #17254232
Hallo,
Na wat zoekwerk kwam ik op deze forum terecht, jammer genoeg vond ik niet direct een antwoord op mijn probleem. Bij deze hoop ik wat meer inzicht in het probleem te krijgen.
Ik heb deze zomer een nieuwe Opel Astra GTC gekocht bij een officiele Opel dealer te Oostende (Belgie wel). Sinds het begin komt er af en toe een fout melding op de boordcomputer van “Service Rembekrachtiging” – Natuurlijk vond ik dit niet normaal voor een nieuwe auto en ben terug naar de garage gegaan waar ik de auto heb gekocht. Ik heb een manuele handrem (geen automatische). Het gaat om een 1400 – 120 PK Benzine wagen.
De garage heeft dit probleem bekeken zeiden ze, en het was een klein foutje in de computer. Het zou niet meer mogen voorkomen. Enkele dagen later kwam de melding er terug op. Ik heb dan ook direct contact opgenomen met de garage en mocht de auto terug binnendoen voor een check up. De garage vertelde me weer hetzelfde en dat ik met niets moest inzitten, de remmen werken perfect, en indien het probleem zich weer voordeed moest ik contact opnemen met de garage.
Natuurlijk enkele dagen later kwam de fout er terug op. Ben ik terug naar de garage geweest en hebben ze het probleem bekeken maar wisten niet waar het probleem lag. Dit is zo 5 tal x gebeurd voor ik contact met Opel (hoofdkantoor te Antwerpen) opnam. Ik was het probleem beu en de wagen koste me genoeg geld!
De garage was niet gediend met mijn actie van contact op te nemen met het hoofd van Opel. Maar ze gingen toch verder kijken voor mijn wagen. Blijkt dat er een vacum leiding en dichting moest vervangen worden, ik hoefde niets te betalen. Jammer genoeg kwam het probleem WEER al voor.
Ondertussen zijn we Januari, de auto is al 7 maand oud en nog steeds komt dit probleem voor… Ik moet volgende week terug naar de garage voor dit probleem maar ik heb er geen goed gevoel bij. Ik heb het vermoeden dat de garage dit zal laten aanslepen tot mijn garantie gedaan is. En dan sta ik met het probleem op een nieuwe wagen die me veel geld heeft gekost.
Mijn vraag dus, wat kan ik doen? contact opnemen via een advocaat als er volgende week geen oplossing komt?
PS: Ik had de werkfiche gezien van mijn wagen in de garage en hier stond als volgd op: Circuit Druksensor Rembekrachtiger spanning te (hoog of laag, onleesbaar) – Status: Gelukt en mislukt, foutcode P0557
Alvast bedankt en vriendelijk groeten,
Michael
9 januari 2013 om 00:06 #18092220Net een interessante link gevonden, http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/122/OBD-Error-Code/P0557/Diagnostics/opel/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Generic OBD Error Code Details for P0557
Brake Booster Pressure Sensor Circuit Low Input
What does this mean?
OBD Code P0557refers to
SymptomsPossible sumptoms of OBD code P0557
– Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
CausesPossible causes of OBD code P0557
– Open or short brake booster pressure sensor circuit condition – brake booster pressure sensor poor electrical connection – Faulty Brake Booster Pressure sensor9 januari 2013 om 09:38 #18092221Heb de foutcode ook opgezocht, heeft te maken met de sensoren op de remblokken. Als je de dealer vraagt of ze deze willen nakijken en vervangen dan zou het opgelost moeten zijn.
Galaxy Nexus Tapatalk
9 januari 2013 om 09:43 #18092222Over de garantie periode, volgens mij is het zo dat als een probleem zich in de garantie tijd zich voordoet en als het niet verholpen is voor dat de garantie periode afgelopen is dit probleem onder de garantie blijft omdat het al in de garantie tijd gemeld is cq aangewerkt is. En toen NIET opgelost is.
9 januari 2013 om 09:50 #18092223Veel dealers doen daar moeilijk over. Ze MOETEN het oplossen, tenslotte heb je garantie en het is in de garantieperiode niet opgelost. Zij denken vast, als de periode over is kan de klant lekker de helft meebetalen. Er staat duidelijk in de foutcode “sensor” dan gaan zij een vacuumleiding vervangen. Ik zou erop aandringen de sensor te vervangen.
Galaxy Nexus Tapatalk
9 januari 2013 om 13:25 #18092224Ok bedankt, ik zal deze informatie doorgeven aan de garage, hopelijk zijn ze niet te “cocky” erover en zullen ze in het probleem kijken (de sensoren op de remblokken dus)
9 januari 2013 om 13:59 #18092225De sensoren op de remblokken en de sensor op de rempedaal moeten ze even controleren kan dus een van de twee zijn, je hebt iig genoeg info als ze te cocky zijn. Het is en blijft een sensorfout, snap dus niet waarom ze dan een leiding gaan vervangen :-?
Galaxy Nexus Tapatalk
9 januari 2013 om 15:25 #18092226Over die garantie moet je je niet druk maken. jouw probleem staat al in het systeem geregistreerd IN de garantie periode, zit je straks een paar maanden buiten de garantie en het gebeurd nog steeds, kun je daar nog altijd op terug vallen dat het nooit opgelost was.
9 januari 2013 om 16:31 #18092227Dealer is dan gewoon eigenwijs door geen contact op te nemen met de hulpdienst.
Ben even de naam kwijt, maar het is een hulplijn die meestal altijd het antwoord weten op de storing.9 januari 2013 om 16:33 #18092228Je bedoelt lotus notus ?
9 januari 2013 om 16:35 #18092229Neee andere naam, kom er niet meer op :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.