Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme

Forumindex Forums Modellen Corsa Alleen maar in 3 en 4 schakelen via t schakelmechanisme

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254223

    Heren

    Heb een andere f15 bak gekocht omdat de mijne kapot was(Week lang zonder olie gereden door gat in versnellingsbak :jerry )

    Nu heb ik mijn oude schakelmechanisme (daar zal alles aangebouwd aan , is makkelijk) op die nieuwe bak gezet.

    Maar krijg hem alleen maar in de 3de en 4de versnelling geschakeld via het schakelmechanisme
    (De bak ligt los zonder koppeling/pook/drukgroep) Alleen het schakelmechanisme zit erop

    Heb het zwarte nippeltje eruit getrokken en door dat gaatje een 5mm boortje gedaan om het schakelmechanisme in de vrij te houden totdat ik hem vast gedraaid had. Daarna boortje los gehaald en proberen te schakelen.
    Maar hij gaat zoals ik net al zei alleen maar in de 3de en de 4de versnelling. Krijg hem niet in de 1,2 of 5.

    Is dit normaal dat je hem niet in de andere versnellingen krijgt ? Of is er toch wat mis ?

    Hoop dat iemand me wat meer uitleg kan geven haha :jerry

    Bedankt

    #18092054

    Schakelstang moet op 2 punten afgesteld worden, als de bak in de auto zit. Op de bak zelf zit het in spiegelbeeld meende ik, dus kijk daar ook nog eens naar.

    #18092055

    Pak hem is op de vork los. Dan moet ie alle kanten op kunnen.
    Als dat goed is is er niets aan de hand.

    #18092056

    Hij kan alle kanten op bewegen maar hij valt niet in de andere versnellingen.

    Misschien dat het wel kan als hij erin zit, maar dat weet ik niet zeker.

    Hopen dat het wel gaat als hij is ingebouwd.

    Heb geen zin om dadelijk weer alles los te halen als het is ingebouwd :p

    #18092057

    mischien even draaien aan de ingaande as. En met het mechanisme er af proberen, dus echt op de vork die uit de bak steekt.
    Met indrukken en draaiend indrukken kom je in elke versnelling.

    #18092058

    Heb al gedraaid met de as onder het schakelen, ging niet.

    Ik duw ook op die vork, maar hij gaat gewoon niet. :argue

    #18092059

    Staat de bak droog, of voorzien van olie?

    #18092060

    Staat op het moment droog :wub

    #18092061

    Heb zelf een F13 bakkie, en die stond al een hele poos droog. Duurde ook wel ff, na bijvullen, voordat die weer een beetje wou schakelen.

    #18092062

    In de oude bak kan ik ook alleen maar naar de 3 en 4. Het zal wel goed zijn zo.

    En anders zie ik het wel als hij erin zit.

    Maar met of zonder koppeling zou niet veel verschil moeten maken?

    #18092063

    9vd10 keer is dan dat verbindingspinnetje boven op de bak gebroken

    #18092064

    Welk verbindingspennetje?

    #18092065

    droog schakelen is nooit echt de manier
    waarschijnlij als hij gemonteerd zit dat hij het gewoon doet

    #18092066

    Bij oude bak heb ik 3 dagen droog geschakeld omdat ik niet wist dat er een gat in de bak zat :p

    Die schakelde na 3 dagen ook alleen maar naar de 3 en de 4 :jerry

    Laten we hopen dat hij het doet

    Kan er ook iets kapot zijn aan dat schakelding met die vork erop? (zonder olie in de bak week lang)

    #18092067

    dit pinnetje

    gaat door dit mechaniek

    #18092068

    Dus dat is het pinnetje waar het vorkje aan vast zit?

    Zal straks eens kijken. Wanneer is hij kapot? :jerry

    Hoor van meerdere mensen dat schakelen zonder bak-olie ook aardig moeilijk is haha

    #18092069

    Ga zometeen eens de bak-olie erin doen. Het hoeft daarna toch niet meer eruit.

    En dan nog eens proberen , hopen dat het dan wel gaat. Maar ben bang van niet.

    Ik zal ook eens dat andere bakje met die vork proberen (die oorspronkelijk op de nieuwe bak zat)

    Maar normaal gesproken moet je dus wel kunnen schakelen via dat vorkje ?

    #18092070

    Je moet dat vorkje (met het schakelmechanisme vanaf de schakelstang uit de auto los) vrij kunnen schakelen. Duidelijk voelbaar dat je de 5 versnellingen en de achteruit kunt vinden.

    Maar als de bak droog staat en je de koppeling niet indrukt zou het zomaar kunnen dat die net niet pakt op al die versnellingen. Als die op de vork wel alle versnellingen afgaat maar op de pook niet zijn het je afstelkunsten.
    Is een heel priegelig en dankbaar werkje als die goed afgesteld staat. Op corsa novatuning in de c20xe guide staat die voor een f20bak, die f15 is vrijwel gelijk.

    #18092071

    Ik kan hem wel naar alle versnellingen bewegen met het vorkje , maar krijg hem niet in de andere versnellingen GEDUWD.

    Heb de bak nog niet erin , dus dat zien we wel als hij erin gaat of hij schakelt.

    Ga zo de olie alvast bijvullen en dan nog eens proberen te schakelen. :jerry

    #18092072

    Krijg hem nu in geen enkele versnelling meer :swear

    Heb een liter olie erin geflikkerd, pennetje nagekeken (zag hier niks raars aan) . En nu schakelt hij helemaal niet meer.

    Krijg ik alweer slechte zin van :swear :swear

    #18092073

    Maak maar een foto van het schakel systeem zoals het nu ingebouwd zit.

    en vertel eens wat je allemaal omgezet hebt.
    Wij zitten te gissen wat je mis gedaan kunt hebben

    #18092074

    Ik heb

    F15 bak (oude) met schakeldeksel met schakelmechanisme
    F15 bak (nieuwe) met schakeldeksel zonder schakelmechanisme

    Krijg hem in geen enkele versnelling meer op beide bakken met beide schakeldeksels (met of zonder schakelmechanisme, maakt geen verschil)

    De bak ligt gewoon los op de grond. Dus is niet vastgemaakt aan de pook.

    (Ben op t moment niet bij de sleutelruimte , dus kan geen fotos maken)

    Heb ook al geprobeerd om tijdens het in de versnelling duwen aan de primaire as te draaien, maar dan wil hij ook niet.

    Ik heb de vork van de schakeldeksel vastgezet door middel van dat boortje in dat gaatje. Heb toen pas de schakeldeksel erop gezet. Schakeldeksel vastgezet en daarna het boortje eruit gehaald (Dan blijft de vork trouwens niet in dezelfde stand staan, springt een stukje naar rechts)

    Hoop dat dit wat duidelijker is :jerry

    #18092075

    dat boortje moet je alleen gebruiken om je schakelstang af te stellen.
    als je het deksel van de bak afhaalt moet je 3 u tjes in 1 lijn zien.
    hier moet de nok van je deksel in vallen

    #18092076

    Oke ik ga morgen nog eens loshalen en erin zetten zonder het boortje

    Heb wel 1 plat vlakje op een lange stang in de bak gezien, volgens mij moet ddaar die nok invallen

    Hopen dat het dan wel gaat, want dit kost te veel tijd :jerry

    #18092077

    Heb het vandaag geprobeerd. En de bak maar eens ingebouwd.

    Ik zag geen 3 u’tjes op een lijn. Wel 1 uitgeslepen vlakje op een stang. Daar heb ik die nok op laten komen.

    Ik heb de schakeldeksel zonder boortje vastgezet op de bak. Daarna het schakelmechanisme vast gemaakt aan het vorkje en op de andere baksteun tussen die pin gezet.

    Daarna de schakelpook vastgezet door middel van een boortje in de meest linkse stand in het midden.
    En ook een boortje door de 2 gaatjes van de schakeldeksel.
    Daarna de stang van de pook vastgemaakt aan het schakelmechanisme.
    Daarna de boortjes eruit gehaald, en de pook staat opzich redelijk in het midden.

    Ik kan hem dan in de 1ste en de 2de versnelling schakelen , en ook in de achteruit.
    Maar hij gaat niet in de 3de , 4de of 5de versnelling.
    Als ik hem in de 4de versnelling wil DUWEN beweegt de hele bak mee :jerry

    Wat is toch met die kut bak aan de hand :swear :swear

    Zou die bak die ik gekocht heb ook naar de gallemieze zien ? :wtf

    De olie zit er inmiddels in , dus daar kan het niet aan liggen denk ik dan

    Hoop dat jullie me kunnen helpen want zo kom ik natuurlijk niet verder met de motor inbouwen :argue

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.