cilinder 1, wil niet meedraaien

Forumindex Forums Techniek Cih cilinder 1, wil niet meedraaien

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254084

    Motor blijft op 3 cilinders lopen, cilinder 1 doet niets. zowel op benzine en LPG. Het is een 20S blok.
    Alles al vervangen; bougies,verdelerkap,bobine,rotor,
    verder; kleppen gesteld, compresie gemeten, alle 4 ongeveer 12 bar.
    carburateur vervangen door injectie.
    Motor heeft nog geen 50d gelopen, (ruilblok)

    Wie weet raad?

    #18090187

    compressie gemeten voor of na het kleppenstellen?

    #18090188

    bougieskabels?

    #18090189

    Eerst even kijken of de eerste bougie daadwerkelijk wel vonk heeft, lijkt mij de eerste stap.

    #18090190

    Bougie kabels zijn ook vernieuwd, compresie gemeten voor en na het afstellen van de kleppen, compresie gelijk. bougie vonkt.

    #18090191

    Gokje
    verdelerkap
    Had zelfde met nieuwe kap zat toch scheurtje in

    #18090192

    ff met de haarlakbus door de verdelerkap spuiten :D

    #18090193

    jij met je haarlak…..

    wat is de kleur van de bougie van cilinder 1 ten opzichte van de rest?

    mogelijk eens bougietje en kabeltje wisselen.. poosje laten draaien en
    het spul weer los, en kijken hoe en wat het er dan uitziet..

    ontstekingstiming wel zuiver?

    contactpunten, of electrisch?

    #18090194

    een nok weg van je nokkenas.

    #18090195

    ja zoiets zat ik ook aan te denken.

    #18090196

    @js 400 wrote:

    een nok weg van je nokkenas.

    Was bij de Rekord van mijn pa ook, helemaal ingesleten en de klepstoter ook!

    #18090197

    ja dat komt heel vaak voor bij de CIH motoren. (vooral de 6 cilinders hebben daar veel last van).

    #18090198

    Mercedes V8 ook :(
    Dacht ik na het Opel CIH tijdperk van die ellende als ronde nokkenassen af te zijn,blij Mercedes der ook veel last van te hebben bij de V8 motoren die in mijn ding liggen.

    Nokkenassen van de CIH blokken zijn niet je van het,heb zelf ook al een keer een ronde nokkenas gehad bij een 6cil Opel 30E blok en je hebt dan 2 opties of eigenlijk 3:
    1 nokkenas vervangen
    2 kop + nokkenas vervangen (gelijk kop revisie bij hoge km standen (op lpg))
    3 blok omhangen.

    Mijn voorkeur gaat uit na nr 3 als je weet welke motor je krijgt maar das zelden,is het snelste gedaan..
    Ik heb toen nummer 2 gekozen..Kop laten nakijken bij revisie bedrijf laten vlakken en de oude kop met nokkenas deraf en de geriviseerde kop met goede nokkenas op de 30E romp en draaien..

    #18090199

    Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.

    #18090200

    @manta2 wrote:

    Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.

    Dus met de compressiemeting niks gevonden, maar wel beroerd lopen door een scheur…….vreemd :hmmz

    #18090201

    indd.

    maaar.. mooi dat het opgelost is !

    :thumb

    #18090202

    Bij koude motor was de kompressie bij alle 4 bijna gelijk. Bij een warme motor was de kompressie van de eerste cilnder nog maar 4 bar. Scheur was bij demontage van de kop bijna niet te zien.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.