Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aankoopadvies
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 december 2012 om 19:46 #17253920
Beste allemaal,
Ik zit eraan te denken een Astra te kopen.
Het moet een diesel zijn.Ik heb er één op het oog met 120.000 op de teller, bj: 2008, uitvoering 1.7 CDTI GTC 92KW.
Zijn er zaken/kwaaltjes waar ik bij voorbaat op moet letten of naar moet vragen?
Wat zou volgens jullie ongeveer de prijs moeten zijn? (auto is in goede staat)
Indien jullie nog occassions weten die vergelijkbaar zijn aan de hierboven genoemde, hoor ik het graag!
bedankt voor jullie reacties alvast!
26 december 2012 om 19:55 #18088308Wat de prijs is hangt ook af van de uitvoering : edition, sport, Como, elegance, heeft de GTC
handmatige airco of ECC, standaard radio of CD70 / DVD 90 met of zonder kleurenscherm, zit er een uhp carkit in, licht en zichtpakket, stof, half leder of vol leder interieur, wel of niet dealer onderhouden ?Punt om op te letten zijn de veerpoten. Als je de motorkap opent zie je boven de voorwielen 2 kunstof doppen. Trek die er eens vanaf en bekijk even of en hoeveel roest daar zit.
Bijna 95% van de Astra H’s hebben dit euvel. Een beetje roest is niet erg maar als er al gaten invallen, dan lekker laten staan.27 december 2012 om 09:24 #18088309In de koffer willen ze ook wel roesten
27 december 2012 om 09:45 #18088310@Juffer1 wrote:
Wat de prijs is hangt ook af van de uitvoering : edition, sport, Como, elegance, heeft de GTC
handmatige airco of ECC, standaard radio of CD70 / DVD 90 met of zonder kleurenscherm, zit er een uhp carkit in, licht en zichtpakket, stof, half leder of vol leder interieur, wel of niet dealer onderhouden ?Punt om op te letten zijn de veerpoten. Als je de motorkap opent zie je boven de voorwielen 2 kunstof doppen. Trek die er eens vanaf en bekijk even of en hoeveel roest daar zit.
Bijna 95% van de Astra H’s hebben dit euvel. Een beetje roest is niet erg maar als er al gaten invallen, dan lekker laten staan.Hoezo laten staan. Bij de koop eisen dat het gerepareerd wordt. Is een klusje van niks voor de garage.
Is geen vast onderdeel van de carrosserie.Vragen of de dynamo al eens is vervangen. Gaan nog wel eens kapot van de 1,7 diesel.
het stomme is wel dat er geen touw aan vast te knopen is wanneer die gaat.
Heb ze al eens gehad bij 100k km maar ook pas bij 300k km.27 december 2012 om 18:37 #18088311@arjontje wrote:
Hoezo laten staan. Bij de koop eisen dat het gerepareerd wordt. Is een klusje van niks voor de garage.
Idd, als ze er een spuitbusje zwarte textiel tegenaan gooien zie je er idd niks meer van.
Of denk jij dat een handelaar daar nog serieus geld en tijd in gaat steken ?Een beetje roest is niet erg, maar als er al gaten inzitten zo ik het niet doen.
Op het Duitse Astra H forum zijn al verschillende nieuwe kopers op een harde manier geconfronteerd met dit euvel.27 december 2012 om 18:49 #18088312Zijn dat niet gewoon de bovenste veerpootlagers die dan vervangen moeten worden?
Ik zou daar echt geen auto om laten staan hoor.
Als 95% van de Astra’s dat heeft, kun je ook 95% van de Astra’s ‘laten staan’.
Een auto is zelden helemaal 100% in orde als je hem koopt, tenzij deze nieuw is king:27 december 2012 om 18:55 #18088313Als er gaten inzitten ben je nog verder van huis dan wanneer er gewoon roest is welke nog te behandelen is. Die mijne is ook verroest maar heb het geschuurd, schoongemaakt en tectyl eroverheen gespoten, heel veel tectyl. 95% van de astra’s heeft dit probleem. Beetje roest dat nog in fase 1 zit kan je makkelijk behandelen. Je wilt tenslotte niet met 120km/h door je poten heen zakken.
27 december 2012 om 19:50 #18088314@harrynijhof wrote:
Zijn dat niet gewoon de bovenste veerpootlagers die dan vervangen moeten worden?
Ik zou daar echt geen auto om laten staan hoor.
Als 95% van de Astra’s dat heeft, kun je ook 95% van de Astra’s ‘laten staan’.
Een auto is zelden helemaal 100% in orde als je hem koopt, tenzij deze nieuw is king:En zelfs als ze nieuw zijn kunnen ze nog op maandag ochtend in elkaar geschroefd zijn!
27 december 2012 om 21:20 #18088315Tjonge jonge, lezen is ook een vak hè ?…
Staat er nou dat ik ze zou laten staan als er roest aanzit of als er al gaten inzitten ?
27 december 2012 om 21:30 #18088316@Juffer1 wrote:
Tjonge jonge, lezen is ook een vak hè ?…
Staat er nou dat ik ze zou laten staan als er roest aanzit of als er al gaten inzitten ?
Niet stressen Arjan, soms hebben we zulke momenten :jerry Maar ach iedereen moet het zelf weten. Een garagehouder gaat daar idd echt geen tijd en geld in investeren. Kwestie van goed kijken, als ik er niet op geattendeerd werd op de meeting, dan wist ik het ook niet was ik mischien tijdens mijn vakantiereis door mijn poten heen gezakt en geloof me, ik ga echt geen 120 rijden maar gewoon 230 constant op open wegen.
28 december 2012 om 06:20 #18088317De koelslangen van de Olie koeler willen wel eens scheuren .
Even vragen of deze als eens vervangen zijn.Je vind ze boven het thermostaathuis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.