Welke DV op n C20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke DV op n C20LET

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253919

    ey

    t is al vaker gevraagd ( ik weet het ) maar wie heeft er ervaring met welke Twin Piston Dumpvalve?

    Merken waar ik naar zit te kijken:

    Bailey
    Collins

    maar iemand die goede ervaringen heeft met n ander merk mag ook

    #18088295

    ik heb een forge op me z20let die eigenlijk bedoelt is voor een c20let.. maar das ook afhankelijk van welke veer je erin hebt.

    als je wilt mag je die van mij testen op de jouwe, heb 4 stuks veren voor als de veer die erin zit niet goed is.

    je woont tenslotte toch in de buurt…

    ik wil de mijne trouwens niet kwijt hoor want ben er vol tevreden over, tis puur om te kijken of het een optie is om open te houden.

    groet dion

    #18088296

    Ey

    Zou mooi zijn als ik m mag proberen

    Als t goed is rijd de auto zondag ( de motor moet er nog in )

    Marc

    #18088297

    @otdh wrote:

    Ey

    Zou mooi zijn als ik m mag proberen

    Als t goed is rijd de auto zondag ( de motor moet er nog in )

    Marc

    is goed toch, stuur me maar een bericht als het zover is.

    #18088294

    Ik heb er een Baileys opzitten, gekocht via EDS.
    Het is volgens mij de DV26 ff uit me hoofd.

    #18088298

    Nou laatste keer dan maar :swear
    Baileys, zuiger trekt krom gaat vast zitten en lekt bij hogere vermogens.
    Forge, Gaat te laat open blaast niet hard af en als je er een lichtere veer in zet gaat hij lekken.
    HKS, Storingen en een zielige Kanarie onder de motorkap puut puut.
    De boven staande DV’s gaan hier de aluminium afvalbak in king:

    En ja Collins, Geen extra veren nodig blijft met 500pk nog steeds goed werken.
    Blaast hard af.
    En gaat meer dan 70000km mee (misschien tussen tijds een keer schoonmaken en nieuw vet er in) en als dan de O ringen versleten mogen zijn
    zet je er nieuwe op en gaat hij weer net zo lang mee.

    Je mag er bij mij ook wel één proberen :jerry :jerry :jerry

    #18088299

    wat is er mis met de orginele dv ? die hoor je tenminste (bijna)niet. werk ook perfect met +/_ 300pk. met de rest hoor je zon vogellokfluitje waarna alle pubers(en het halve opel forum) met kwijl in hun mondhoeken achter je aan lopen om te vragen of je een turbo in je auto hebt. nou woei woei! doe mij maar een retour valve :thumb

    #18088300

    Hmm

    Ik vind de collins van marcel opzich ook wel netjes klinken, denk dat toch die gaat worden
    Mijn vorige bailey heb ik daarintegen ook geen problemen mee gehad

    Maarja, de reden van n dumpvalve is dat ik met m garret turbo ga rijden welke geen interne meer heeft

    En ookal had ik met n orriginele gaan rijden, dan zit de dv op de meest foute plek die je maar kan bedenken, want t best is zo dicht mogelijk bij de gasklep en niet zover weg mogelijk

    #18088301

    Rustig André ;)

    Ik zei alleen maar welke ik er op had zitten en niets over de kwaliteit.
    Voorlopig deed die het prima bij mij.
    Mocht het nodig zijn hem te vervangen, dan neem ik jouw advies van harte aan en koop ik een Collins. :thumbup

    #18088302

    Waarom hoor ik hier geen turbosmart en tial?????
    Zelf altijd met een turbosmart dvgereden en die deed het prima
    Daar kon je de veer spanning van bij draaien dus werkte altijd goed
    En blies echt hard af

    #18088303


    Deze had ik

    #18088304

    die zijn er vanaf 130 pond ( lees 148 euro )

    de collins vanaf 68 pond, dus de helft ;)

    #18088305

    Voor hoge vermogens tial,turbosmart of hks!
    Andre: hks puuut puuut inderdaad. Maar werkt goed met standalone ecu’s.

    #18088306

    Andre rijd met 400+ pk met n collins en dat gaat prima

    Ik ga met mijn volgende motor ook die kant op, maar das pas over n jaartje ofzo

    Marc

    #18088307

    @iuza wrote:

    Voor hoge vermogens tial,turbosmart of hks!
    Andre: hks puuut puuut inderdaad. Maar werkt goed met standalone ecu’s.

    De meeste hier hebben een originele ECU en dan is een HKS k..t en het geluid blijft :thumbdown :thumbdown
    En ook met een standalone heb ik liever een twinpiston er op dan kan er ook geen rommel naar binnen komen als er geen druk is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.