Vectra C1 2.0 turbo op LPG loopt op 3 cilinders bij starten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C1 2.0 turbo op LPG loopt op 3 cilinders bij starten

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253566

    Mijn Vectra C1 2.0 turbo op LPG van 2004 loopt sinds een tijdje op 3 cilinders wanneer de auto koud is.
    Hij doet dit misschien 2 minuten en maakt dan ook een soort klapperend geluid. Nu heb ik laatst de compressie laten meten en blijkt de 2e cilinder maar de helft van de compressie te hebben als de motor koud is.

    Wie heeft er ervaring met een soortgelijk probleem? Of heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?

    #18083515

    Als de Vectra op bezine rijd loopt hij dan wel op 4cilinders? Zodat dan kunnen we de gas injectors zijn dat er een gaatje in zit. Heb ik zelf ook gehad met mijn gas auto.

    #18083516

    Hij doet het op benzine. Hij start namelijk op benzine.
    Laat tegenwoordig als ik hem start de motor altijd even 10-20 sec. op ongeveer 2000 toeren draaien. Dan loopt ie daarna al een stuk beter en is het vreemde geluid ook weg.

    Ik zit zelf een beetje richting klepstoters te denken die vast zitten?? Is dit mogelijk?

    #18083518

    9 van de 10 keer is slecht lopen en compressie-verlies bij gas/G3 een van de kleppen die niet goed meer sluit!

    #18083519

    Dat klopt idd, maar vreemde is dat het maar even is. Zo gauw de motor maar iets op temperatuur komt is het over en loopt perfect.
    Rij nu al wel dik 90000 km op lpg/g3 zonder problemen maar zit nog niet echt te wachten op een kop revisie.

    #18083517

    laat anders eens een compressie test uitvoeren
    dan weet je het gauw genoeg.

    en rij je ook weleens op gewoon hele stukken op benzine en af en toe de benzine tank leeg.
    of rij je echt altijd op LPG en alleen starten op benzine

    #18083520

    Compressie test is al gebeurd en idd op 2e cilinder minder compressie. Dat lijkt dus erg op een niet sluitende klep ware het niet dat het bij een warmgedraaide motor over is. En dat vind ik zo vreemd. Als een klep niet sluit bij koude motor zal hij bij warme motor ook niet sluiten.

    Ik rij ook wel eens op benzine, tank 1x in de 2 maand ongeveer zo’n 30 liter benzine.

    #18083521

    nee hoor, het uitzettings coëfficiënt verschilt in koude en warme situatie, daar de materialen verschillen van de kleppen en de Cilinderkop..

    in de meeste gevallen lopen deze motoren in de beginfase van het probleem alleen ERG rot als ie koud is, totdat deze echt goed uitgesleten / verbrand is, dan loopt ze echt niet meer op 4cilinders…

    spreek hier uit ervaring, afgelopen jaar 5 van de koppen gewisseld zien worden bij ons (Allemaal C2 1.8 (Z18XER) op LPG).

    Willem

    #18083522

    Dat snap ik maar had niet verwacht dat het zoveel is. Rij nu al weer paar maanden met dit probleem en wordt niet echt erger.
    Maar goed, als het wel zo is dan zal het vanzelf een keer zover komen dat de klep helemaal niet meer sluit en dan moet de kop er maar eens af.

    Iedereen bedankt voor de info!

    #18083523

    Wij hebben nu ook ongeveer de zelfde probleem. Op lpg rijd onze vectra c gts (1.8 bj. 2003) ook op 3 cilinders. Ik ben bij de lpg specialist geweest en hij wist gelijk al wat het probleem was. Op benzine werken de 4 cilinders weer wel. Blijkbaar op de gas systeem (weet even niet welke merk) gebeurd dit vaker bij de vectra’s. Hij adviseerde me om het hele gas spuit systeem (weet even de namen/termen allemaal niet) te vervangen door een nieuwere systeem.

    Hij zij ook dat ie 2 jaar garantie op de nieuwe systeem zou geven mja voor 900 euro zou hij me dat dus regelen.

    We rijden nu al maandje zo, weet niet hoe erg het is om zo te rijden.

    We zijn aan het twijfelen of we het zullen laten repareren of toch de nieuwe lpg systeem in te laten bouwen..

    Wat zouden jullie als lpg rijders of mensen die ervaring hebben op lpg ons adviseren?

    Gr. Mustafa

    #18083524

    je zou eens kunnen adviseren naar een LPi systeem van Vialle
    dan wordt vloeibare LPG direct geinjecteerd zonder eerst te worden verdampt in een verdamper.
    voordeel daarvan zou zijn dat de warmte die daardoor onttrokken wordt, je kleppen koelt.

    kijk eens op Problemcar.nl voor wat daar de ervaringen zijn.

    #18083525

    @musti20, is bij mij toch iets anders want zo gauw die van mij warm is loopt auto goed op benzine en op lpg. Alleen bij koude start, en dus op benzine loopt hij op 3 cilinders.
    En ik heb al LPG injectie maar dan een systeem van Prins.

    #18083526

    Doorrijden met een niet juist werkend LPG systeem kan lijden tot ernstiger motorschade..

    willem

    #18083527

    @Wim-V6, wat is de motorcode van het 2.0 liter turbo blok?

    En jij hebt het over koppen zien vervangen worden, kunnen de oude koppen niet gereviseerd worden of is dit een ruilsysteem waarbij de gereviseerde al op voorraad liggen?

    #18083528

    Z20NEL..

    Willem

    #18083529

    @wim-v6 wrote:

    Z20NEL..

    Willem

    wimpie toch
    z20neT natuurlijk!!!

    #18083530

    Ja kan ook nog haha… je hebt ze bijde namelijk, voor de Vectra inderdaad Z20NET

    #18083531

    @wim-v6 wrote:

    Ja kan ook nog haha… je hebt ze bijde namelijk, voor de Vectra inderdaad Z20NET

    zit die niet in een Saab?

    #18083532

    onder andere

    #18083533

    Wij zitten te denken wat we heb beste kunnen doen, heel het systeem vervangen of toch weer op zoek naar een vectra.. pff best lastig

    #18083534

    @musti20

    Waarschijnlijk een lpg injector defect. Ik heb hetzelfde gehad.

    Diagnose door slangetje naar injectoren één voor één dicht te knijpen met een tang. Aan het motorgeluid kan je horen welke injector defect is. Want er is dan geen verschil in toerental/regelmatigheid.

    Injector vervangen en je bent ervanaf. :thumbup

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.