Opel-dealer onderzoek

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Opel-dealer onderzoek

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253418

    Beste Opel-rijders,

    Namens Opel Nederland ben ik samen met mijn groepsgenoten bezig met een tevredenheidsonderzoek onder Opel-rijders met een Opel ouder dan 5 jaar. Wij studeren aan de Hogeschool van Amsterdam aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie in het derde jaar. Momenteel zijn wij bezig met een project waarvoor wij onze eigen opdrachtgever moesten zoeken. Voor ons is dit Opel Nederland geworden.

    Opel heeft ons de vraag meegegeven waarom Opel-rijders met een Opel ouder dan 5 jaar het onderhoud en de reparaties van hun auto niet meer bij een Opel-garage laten uitvoeren, maar naar een merkloze garage gaan om dit uit te laten voeren. Voor dit onderzoek en om deze vraag te beantwoorden hebben wij een korte enquete samengesteld. Deze enquete bestaat uit een paar simpele vragen voor iedereen die een Opel van voor 2007 heeft. Het duurt niet langer dan 5 minuten om deze enquete in te vullen en jullie zouden er ons en Opel heel erg mee helpen!

    Wij hopen op jullie reacties en medewerking

    De link naar de enquete: http://www.thesistools.com/web/?id=310326″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Groeten,

    Thies van Zadelhoff
    Hogeschool van Amsterdam, MIC 3e jaar
    thies.van.zadelhoff@hva.nl

    #18081997

    Allemachtig alweer zo’n onderzoek

    #18081998

    De vorige was iets van een maand geleden

    ze waren zeker niet blij met de uitkomsten.

    Theun

    #18081999

    Simpel, bij de dealer is het mega duur..
    Werk zelf ook bij een universele garage ;)

    #18082000

    Haha ik begrijp dat jullie veel onderzoeken onder ogen krijgen, zeker ook omdat ieder automerk wel wil weten hoe de klanten precies over het merk denken en waarom ze bepaalde beslissingen nemen. Dit onderzoek is door ons ingezet en wij zullen de uitkomsten ook aan Opel presenteren, of ze er iets mee doen is een ander verhaal.

    We hebben al van meerdere kanten gehoord dat het inderdaad goedkoper is bij een universele garage, echter moeten we dit ook kunnen onderbouwen met cijfers en onderzoek, vandaar dus ook de enquete. Ik hoop niet dat we jullie er heel erg mee lastigvallen. Jullie zouden er ons in ieder geval heel erg mee helpen.

    Eeuwig dank voor meewerking

    #18082001

    hey welkom op het forum!

    ik kom eigenlijk nooit in een garage en doe alles zelf
    wel een aantal maal om onderdelen en olie bij de dealer geweest (lathouwers)
    Opel zit in mijn bloed, mijn hele familie reed Opel
    grootgebracht in een kadett c en ascona c
    modellen nieuwer dan midden jaren 90 heb ik ook geen interesse in
    opel zou eens iets makkelijker zijn gegevens vrij mogen geven
    opeloem.com is namelijk door hun gesloten
    maakte er erg vaak gebruik van die site om onderdelen te vergelijken
    net als vele anderen hier

    er is inmiddels een nieuwe site opgedoken welke ik dus niet zal noemen :swear
    mocht deze op last van Opel ook worden gesloten
    denk ik niet dat ik de dealer nog zal opzoeken
    sommigen maken er ook echt een potje van

    het zou Opel Nederland sieren zelf actief aan dit forum mee te gaan doen

    Gr. Mario

    #18082002

    Hoi Mario,

    Bedankt voor je reactie! Hier kunnen wij zeker wat mee! We nemen je antwoorden mee in ons onderzoek. Heb je de enquete ook ingevuld? Hier zou je ons nog meer mee helpen en zouden we je heel dankbaar voor zijn. Ik kan niet voor Opel spreken maar ik hoop dat de resultaten van ons onderzoek zo voor zichzelf spreken dat Opel er ook iets mee doet.

    Bedankt en groeten,

    Thies

    #18082003

    Bij deze even gedaan
    alleen de laatste vraag kon ik niet beantwoorden
    want doe alles zelf ;)

    #18082004

    Haha helemaal top! Heel erg bedankt! Overigens zullen we de uitkomsten uit het onderzoek natuurlijk ook even op dit forum delen zodat jullie ook weten wat er uit is gekomen.

    #18082005

    Zelfs studenten helpen we hier graag op weg ;) :jerry

    #18082006

    Hahe en daar zijn we je heel dankbaar voor. :wors We moeten natuurlijk ergens beginnen!

    #18082007

    De tarieven bij de dealer zijn op het belachelijke af. En als je pech hebt dan staat er voor dat achterlijke bedrag ook nog een stageloper aan je auto te emmeren. Ik heb bij mijn in Opel gespecialiseerde garage reparaties laten uitvoeren waarvan ik weet dat het bij de dealer 3X meer kostte. En dan heb ik het niet over een paar tientjes. Opel heeft zichzelf uit de markt geprijsd. En ik ga nooit meer terug!

    Ik kom er overigens wel is om onderdelen te kopen voor mijn kadett. Ook dit tegen mijn zin omdat ik weet dat het weer de hoofdprijs wordt.

    En ja, heb de vragen beantwoord :hmmz

    #18082008

    Bedankt voor je reactie 2000!
    Dit zijn handige opmerkingen waar we heel veel mee kunnen. Heb jij ook de enquete ingevuld? Hoe meer enquetes er worden ingevuld waarin mensen aangeven dat ze niet meer naar Opelgarages gaan, hoe beter wij dit aan Opel duidelijk kunnen maken!
    Bedankt!

    Thies

    #18082009

    Dat niet alleen. die monteurs hebben de zelfde opleidingen gehad als monteurs in universele garage,s al krijgen vaak dealers meer cursussen over hun eigen merk. er zijn ook zat cursussen voor trainingen voor de monteurs voor universele garage,s . Buiten om dat ik werk zelf in een universele garage zit nog steeds op school ook met collega,s die bij dealers werken. En ze zeggen zelf ook dat het niet allemaal zo precies via het boekje gaat. en vaak de prijzen de pan uit stijgen.

    waarom zou je naar een dealer gaan: bij de universeel zitten vaak monteurs met meer sleutel/diagnose ervaring dan bij de dealer
    de dealers hebben alle informatie in een boekje staan. Maar komt er een keer wat binnen wat nog niet bekend is bij de dealer dan springen de vraag tekens in de ronte
    en de klant weg sturen met een lul verhaal en daarna de rekening op de mat krijgen met de kosten die nergens op slaan.

    #18082010

    Zelfs met nieuwe auto’s worden klanten afgewimpeld als ze problemen hebben. Nu moet ik zeggen dat het bij de andere Duitse merken niet veel beter lijkt……… :thumbdown

    #18082011

    Heb ook de enquete ingevuld en mijn mening is volledig gelijk aan die van 2000.
    Dat de dealer veel duurder is, met de mogelijke pech dat er een stageloper aan je auto werkt die net zijn eerste jaar is begonnen bij de Innovam maar waarvoor wel het volle tarief voor wordt berekend kan ik niet begrijpen.
    Heb in mijn jongere jaren ook een aantal maanden stage gelopen bij een Opel-dealer via de Innovam. Werkte aan auto’s van klanten zonder ook maar enige praktische ervaring te hebben betreffende de te verrichte werkzaamheden. Het werd na afloop even snel gecontroleerd door een vaste monteur die nooit alles kan nagaan of ik de bijvoorbeeld de juiste aanhaalmomenten hanteerde of ik de inwendige onderdelen wel op de juiste manier gemonteerd had. Na deze simpele controle die steekproefgewijs plaatsvond kon de klant zijn auto weer meenemen, inclusief dikke rekening met volledig uurloon van een ervaren monteur.
    Kom ik bij de dealer, en zie de werkplaats vol met jonge binkies dan doe ik het liever zelf, of laat het door een ervaren monteur bij een andere garage uitvoeren. Dat er mensen in opleiding zijn kan ik volledig begrijpen. Zijn worden immers de monteurs van de toekomst. Maar dat deze voor 100% tarief worden gefactureerd is niet fair.

    Ook ik haal mijn onderdelen weleens bij de dealer, en daarbij valt mij op dat dit altijd duurder is. Dit komt omdat hun uitsluitend met originele onderdelen werken, en blijven ontkennen dat imitatie net zo goed kan zijn en soms zelf nog beter is. Als ik mijn auto naar een dealer breng voor reparatie weet ik dat er altijd gewerkt wordt met de duurste originele onderdelen, terwijl imitatie of een gebruikt onderdeel exact hetzelfde resultaat geeft.
    Waarschijnlijk wordt een dealer door Opel Nederland gedwongen uitsluitend originele delen te gebruiken, en komt hun dealerschap in het geding als zij deze wet overtreden.
    Er is in het verleden weleens vaker gesproken dat een dealer meer moet inspelen op de hoge kosten van originele onderdelen, en de daardoor hoge rekening die de klant krijg voorgeschoteld. Zo zou de dealer bijvoorbeeld ook naast de originele onderdelen kunnen gaan werken met imitatie en zelfs met gebruikte onderdelen. Hierdoor wordt er meer rekening gehouden met de portemoneé van de klant en kan deze klant zelf zijn eigen keuze maken met inachtneming van eventuele risico’s die de dealer dan overleg met de klant, en hoeft de uiteindelijke winst voor de dealer niet minder te worden.

    Eerdergenoemde keuze heeft de klant wel bij een algemeen garagebedrijf, maar niet bij een dealer. Mensen willen kunnen kiezen, ontneem je dit., dan komen ze niet meer.

    #18082012

    @ senatorman,dit is bij veel merken zo.
    Ik heb zelf jaren bij Nissan gewerkt,en bijvoorbeeld van de oude Micra (tot 93,de K10 serie) was een euvel dat de achterremcylinders erg snel lek gingen,soms al na 2 jaar en met immitatie van de brezan was nooit wat mee,dus die namen we op voorraad.
    Toen eens controle gehad van de importeur,en die gelaste om weer origineel te gebruiken,want anders………….
    En zo was het met meer dingen.
    Overigens deel ik de mening dat je als stagesloper maar aan je lot werd overgelaten,dan was er een jochie van 16 en die vergat eens een wiel goed vast te zetten,klant wiel verloren,dus narigheid,jochie kreeg de volle laag,maar ja,begeleiding nul,maar inderdaad wel de klant een uurloon rekenen van 85 euro ex.
    Met hele dure dingen als bijvoorbeeld een stuurhuis of een subframe,een motor of een bak dacht mijn baas wel met de klant mee,en bood ook de optie van gebruikt monteren,wel met de kanttekening,dat als het onverhoopt niet goed was,dat ze dan wel het risico van 2 keer montage loopten (immers,als een sloperij een motor levert die niet goed blijkt te zijn,dan kan je een andere motor krijgen maar de en montage vergoeden ze niet)

    #18082013

    omdat ik ten eerste er graag bij sta als er aan me wagen wordt gewerkt, zodat ik zelf ook nog wat kan doen.

    ten tweede zijn de opel dealers veel te duur..

    en daarnaast, niet bij elke dealer hebben ze koek gegeten van m’n Z20LET

    #18082014

    Ga naar geen enkele garage, rede: Als je een auto hebt met een beetje serieuze motor erin, krijg je allemaal van die Testpiloten die graag een rondje gaan knallen, liefst met koude motor…

    Ik zie regelmatig Snelle uitvoeringen VOLGAS met stevige witte Dampwolk uit de uitlaat (koude motor), en een Overalletje erin voorbij trappen, het zal je auto maar zijn!!! monteurs zijn blijkbaar meestal GEEN!!! leifhebbers..

    Willem

    #18082015

    dat is zorgen dat de baas werk blijft houden haha
    het ene wordt gemaakt en de volgende storing voorbereid :jerry

    #18082016

    Hoi Opel-rijders,

    Goed om te zien dat het topic al zo vaak bekeken is en de discussie over dealers op gang is gekomen. Ik en mijn groepsgenoten hebben nu bijna het aantal enquetes dat we nodig hebben om het onderzoek af te ronden en de resultaten aan Opel te presenteren. Dus zou iedereen die de enquete nog niet heeft ingevuld dit nog willen doen. Dit zou heel erg helpen en hiermee kunnen we invloed uitoefenen naar Opel Nederland.

    :wors Heeeeeel erg bedankt :wors

    Groeten,

    Thies

    #18082017

    opel nederland trekt zich nergens wat van aan. omdat het domweg niks in te brengen heeft.

    dus verdoe je tijd daar maar niet aan

    :wors :wors :wors

    #18082018

    Haha, bedankt voor je reactie Ghanz,

    Helaas zijn we nu al zo ver in het proces dat we het niet meer af kunnen kappen. ;) Hoop toch dat we iets bij Opel kunnen bereiken zodat de tevredenheid onder Opel-rijders wat beter wordt. Mocht je de enquete nog niet hebben ingevuld, zou je dat dan alsjeblieft nog willen doen, op die manier komen wij tot de beste resultaten en je zou ons er heel erg mee helpen!

    Groeten,

    Thies

    #18082019

    je gaf zelf al aan dat je niet wist als opel er wat mee doen zou.

    en ik verklapte net wat opel er mee doen zal.. niks dus :D

    maargoed, een enquete.. altijd leuk. post je de uitslag hier ook even? :D

    #18082020

    Klopt, dat weten we ook niet totdat we de resultaten en ons advies aan Opel presenteren. Heb nog steeds goede hoop dat ze er wel wat mee doen, maar we weten het snel genoeg ;)

    Ja natuurlijk plaatsen we de uitslag ook hier. Bedankt voor je medewerking!

    Groeten,

    Thies

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.