1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental

Forumindex Forums Modellen Astra 1.8 16v ecotec 1999 probleem toerental

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253259

    Ik heb sinds kort een astra g uit 1999 echter heeft deze een probleem. Als ik de auto start (koude start) is er niks aan de hand. Zodra de tempratuur op warmte komt begint hij terug te vallen onder zijn stationaire toerental als ik de koppeling intrap. Zodra de auto goed warm is gerede is het probleem ook minder, wel merk ik zodra ik de verwarming op warm zet en de ventilatoren aan de motor het moeilijker krijgt en hij sneller naar de 500 toeren zakt. Ook als ik de ventilatoren op stand 2 heb dan blazen ze niet constant maar dan hard zacht hard zacht hard zacht.

    Wat kan hier de oorzaak van zijn? ben er al mee naar een monteur geweest maar die wist het ook niet het konden meerde dingen zijn, daarom vraag ik het even hier op het forum misschien dat er mensen zijn die dit probleem bekend voor komt

    Groetjes Kevin

    #18079524

    welkom hier

    #18079525

    Als die in zijn koudloop zit op het begin heeft die het niet zodra die eraf is begint het. Zodra die dan helemaal goed warm is word het wel minder. Als ik zeg ma file rijd dan is het de heletijd als ik stukjes vooruit rij

    #18079526

    Iemand?

    #18079527

    sja idd.. kunnen meerdere dingen zijn..moeilijk te zeggen zo

    #18079528

    Als eerste is het makkelijk als je het motortype even vermeld.

    #18079529

    Wat mij opvalt aan je verhaal is dat de ventilator motor een variabel toerental heeft, kun je dit ergens aan koppelen? Heb je bijvoorbeeld je boord spanning bekeken?

    Voor de rest zou ik zo geen kant en klare oplossing voor je weten.

    Succes!

    #18079530

    X18XE1

    Gasklep al gereinigd en Carterventilatie gaatje in het gasklephuis met max 1mm vergroot??

    Willem

    #18079531

    Ff vraagje hoe krijg ik die zwarte slangen van dr gasklep af die met die klemetjes?

    #18079532

    Die moet je tog met 2 of 3 mm op boren Willem?

    #18079533

    Heel gaskleppenhuis schoon gemaakt, carterventilatie opgeboord, egr klep schoongemaakt plus nieuwe dichte pakking erop gedaan. Alleen heb ik.nog steeds hetzelfde probleem

    #18079534

    Waar bestel je die pakking voor de egr om de egr af te sluiten.

    #18079535

    @wim-v6 wrote:

    X18XE1

    Gasklep al gereinigd en Carterventilatie gaatje in het gasklephuis met max 1mm vergroot??

    Willem

    Dit allemaal al gedaan geen resultaat :( kan het niet aan een slechte accu of dynamo liggen?. Want zodra die helemaal terug valt in de toeren naar 500 dimmen me koplampen etc. Daarna kabbelt die wel weer terug. Of aan de tempratuur sensor want bij warm weer in de zomer heeft ie er bijna geen last van

    #18079536

    @Maurice89 wrote:

    Waar bestel je die pakking voor de egr om de egr af te sluiten.

    deze kun je gewoon bij een opel dealer halen.

    #18079537

    ja dat kan inderdaad aan de Dynamo, Accu of Massa liggen, of aan een overleden X18XE1 computer, waarnaar ik ook nog op zoek ben voor alleen het testen.. en mocht dat het zijn Overnemen..

    Willem

    #18079538

    @wim-v6 wrote:

    ja dat kan inderdaad aan de Dynamo, Accu of Massa liggen, of aan een overleden X18XE1 computer, waarnaar ik ook nog op zoek ben voor alleen het testen.. en mocht dat het zijn Overnemen..

    Willem

    Update: vandaag mijn auto radio eruit gesloopt probleem weg blazers werken weer naar behoren. Dashboard verlichting knippert niet meer, en hij valt niet meer onder zijn toeren. Zal dit dan een kapotte accu zijn of de radio.

    #18079539

    Hmm lijkt me dan dat het aan de radio heeft gelegen.
    Zal waarschijnlijk ergens soort van kortsluiting hebben gemaakt.

    #18079540

    @Blue-Dragon wrote:

    Hmm lijkt me dan dat het aan de radio heeft gelegen.
    Zal waarschijnlijk ergens soort van kortsluiting hebben gemaakt.

    Nou vanmiddag reed ik zonder radio zonder koplampen (xenon erin) en net alleen met koplampen aan en toen had hij het egt minimaal dus denk dat de accu stuk is dat die te weinig stroom leverd . Ik ga hem morgen even laten doormeten

    #18079541

    accu doorgemeten, dynamo doorgemeten allebei nog goed. Carterventilatie nogmaals doorgespoten met remmen reiniger. nog steeds hetzeflde probleem

    #18079542

    Heb je de auto al es laten uitlezen?? Dat haal ik namelijk niet uit je verhaal.
    Alleen dat er een monteur naar ‘gekeken’ heeft.

    #18079543

    ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
    egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
    vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
    zou dit een opel kwaal wezen?,

    #18079544

    @spacekeek6 wrote:

    ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
    egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
    vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
    zou dit een opel kwaal wezen?,

    Ja ik ga hem vanavond laten uitlezen, ik laat je weten wat hieruit komt want het is echt zeer irritant als je wilt inparkeren of iets dergelijks en hij valt bijna uit

    #18079545

    @spacekeek6 wrote:

    ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
    egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
    vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
    zou dit een opel kwaal wezen?,

    Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?

    #18079546

    @Kevin1234 wrote:

    @spacekeek6 wrote:

    ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
    egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
    vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
    zou dit een opel kwaal wezen?,

    Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?

    Jaa klopt, was een fout van een leveranvier dat ik die 4 punts kreeg,
    ze hebben er 4000km ingezeten en toch vertrouwde ik het niet ze sloegen wit uit dus heb de oude bougies er maar weer ingedraaid.. Het maakte geen verschil trouwens

    #18079547

    @spacekeek6 wrote:

    @Kevin1234 wrote:

    @spacekeek6 wrote:

    ik zit met het exact zelfde probleem,rij ook in een 1.8 16v x18xe1
    egr al afgedopt, 2x gasklep gereinigd, pakking vervangen etc. en nog steeds het zelde probleem….
    vooral met dit koude weer is het smorgens een ramp.,
    zou dit een opel kwaal wezen?,

    Ik zie dat jij je bougies vervangen heb voor die 4 punts bougies, had je dit probleem ook al toen je die andere bougies erin had?

    Jaa klopt, was een fout van een leveranvier dat ik die 4 punts kreeg,
    ze hebben er 4000km ingezeten en toch vertrouwde ik het niet ze sloegen wit uit dus heb de oude bougies er maar weer ingedraaid.. Het maakte geen verschil trouwens

    Heb je hem ook al laten uitlezen of nog niet?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.